Skocz do zawartości

Skrzynia szarpie przy zmianie biegu być może rozwiązanie


wujekdon

Rekomendowane odpowiedzi

tak więc skrzynia w mojej bmw 730d z 2003 roku zaczęła szarpać przy zmianie z 1-2 i schodzeniu z biegu 3 w dół. Przepływka wymyta nic nie dało, wymienione filtry powietrza itp itd nadal nic nie pomogło. Zmieniałem w skrzyni olej dlatego pomyślalem, że to może być przyczyna(być może wlano zły olej tzn zamiennik miało hulać) więc dziś postanowiłem poszukać dobrego. szukając natrafiłem na stronke: http://www.prnd.pl/porady-asb/6hp26-skrzynia-automatyczna-zf

i jak się okazało opisany jest problem sterownika i adaptacji, że to może być przyczyną szarpania. Sterownik należy zrestartować lub wymienić.

Postanowiłem, że zamówię już taki olej jak powinien być dokładnie i restart sterownika. Jestem dobrej myśli opiszę niedlugo czy to pomogło...

W każdym razie temat zakładam żeby pomóc jeśli ktoś boryka się z podobnym problemem. Mam nadzieje, że to zadziala, potem wreszcie musze się wziąć za tą zmieniarke o której w lecie pisałem oraz nie domykającą się szybe nie mialem czasu wcześniej no i pierwsze chce mieć spokój pod względem mechanicznym potem dopiero za pierdułki trzeba się wziąć :8)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
właśnie przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni mógłbyś napisać jaki wlałeś olej i ile wyniósł koszt całej operacji.

Do skrzyń 6HP26 należy stosować olej "ZF Lifeguardfluid6" Problem jest taki, że jest on dostępny w 20 litrowych pojemnikach. Do wymianu statycznej (około 50% stanu) potrzeba zaś 5litrów. Przy wymianie dynamicznej (praktycznie 100% stanu ) potrzeba zaś 10 litrów. Do tego dochodzi jeszcze miska olejowa z wbudowanym filtrem za około 400zł. Cena oryginalnego oleju ZF to około 60-70 zł za litr.

Gdybyś był niedaleko ZKL to możemy zrobić zrzutkę na 20 litrów oleju i ją komisyjnie otworzyć i podzielić.

 

Pozdr.

Edytowane przez solarisbus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr ok. 300zl

olej tez 300zl przynajmniej w moim przypadku wlałem szwajcarski zamiennik spełniający normy oryginału. nazwy nie pamiętam jak sobie przypomnę to napisze tzn. znajdę opakowanie.

Z robocizną zapłacilem mniej niz 1000zl. Ogólnie ASO to zdziercy.

Nie zapomnij o restarcie tego sterownika. Tam masz instrukcje na tej stronce co podalem kilka postów wcześniej. Powinno śmigać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 6 miesięcy temu...
panowie również planuje wymianę w skrzyni i już sam nie wiem mam mętlik w głowie. Czy zastosować ravenol czy dołożyć i kupić oryginalny olej? Na allegro można kupić tylko oryginalny olej http://moto.allegro.pl/oryginalny-olej-bmw-m-1375-4-automat-6hp26-1-litr-i1746637206.html rozlewany z baczek a skąd mam pewność co mi wleją lub kupić zestaw http://moto.allegro.pl/olej-miska-prowadnica-zf-6hp26-bmw-audi-jaguar-vw-i1765668494.html ale również jakoś nie mam przekonania do tego ravenolu? Kto z was jeździł na tym wynalazku lub ma z nim jakieś doświadczenia?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.