Skocz do zawartości

check engine oil level


pacul

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy...

 

Ostatnio w mojej E39 (2.0D z 2003 roku) wyświetliło się ostrzeżenie "check engine oil level". Oczywiście od razu sprawdziłem poziom oleju w silniku(po odczekaniu kilku godzin na równej i płaskiej powierzchni rzecz jasna). Poziom oleju wskazywany przez bagnet był faktycznie niezadowalający ale przewyższał on granicę minimalną. Dolałem odrobinę oleju aby uzyskać poziom optymalny. Niestety za każdym razem gdy gaszę samochód pojawia mi się ostrzeżenia "check engine oil level", a ja nie wiem o co chodzi i dlaczego tak się dzieje. Czy może ktoś z Was miał już kiedyś takie kłopoty?? Będę bardzo wdzięczny za jakiekolwiek rady i informacje.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy oprócz komunikatu zapala Się kontrolka na desce?? byc może sprawcą tego jest uszkodzony czujnik olejowy ewentualnie zbyt słabe ciśnienie oleju(pompa olejowa)
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj możesz sobie popatrzeć: http://bmw-320i.com/smf/anleitungen/anleitung-fur-m54m52tu-kurbelgehauseentluftung/ ale pamiętaj że jest to wersja dla benzyniaka
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

(po odczekaniu kilku godzin na równej i płaskiej powierzchni rzecz jasna)

 

Ja co prawda mam benzyniaka ale w instrukcji obslugi napisane jest zeby mierzyc poziom oleju po nagrzaniu silnika do normalnej temperatury pracy i wylaczeniu go na 5 minut. I po tych 5 minutach od wylaczenia silnika nalezy sprawdzac poziom oleju. W przypadku mojego auta ma to ogromne znaczenie bo gdy zapali sie kontrolka to po kilku godzinach stania zawsze na bagnecie jest stan, ale juz tylko po 5 minutach zawsze widac ze jest za malo.

 

Byc moze ze w dieslu jest inaczej ale raczej bym sie sklanial ze masz za malo oleju.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma możliwości, że mam za mało oleju ponieważ sprawdzając jego poziom również w sugerowany przez Ciebie sposób, bagnet wskazuje ilość optymalną.

Mam jeszcze pytanie odnośnie odmy. Czy znacie może jakiegoś godnego polecenia mechanika w Warszawie, który mógłby się tym zająć?

Z góry dziękuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz jakiekolwiek pojęcie o odkręcaniu śrubek i komplet kluczy, to wymiana odmy zajmuje koło pół godzinki i można to zrobić samemu - przynajmniej tyle mi zajęła w 3.0d.

Poszukaj na forum, bo opisów jest w ch.j :search:

Zerknij też na schematy na realoem, to Ci się trochę rozjaśni co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.