Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Witam

Kupiłem E30 (silnik M40) pół roku temu i bez problemu przejechałem 5 tys km.

2 dni temu zrobiłem prawie 500 km, a dziś zaczęło się dziać coś dziwnego - jak dojeżdżam do świateł i wciskam pedał sprzęgła to czasem silnik gaśnie. Od razu mogę go z kluczyka odpalić i tak do następnych świateł. Nie dzieje się tak cały czas - tzn. potrafi zgasnąć w ten sposób kilkanaście razy (np. jak stałem w korku) a potem nagle wszystko przechodzi i przestaje gasnąć. Jak jadę to nic dziwnego się nie dzieje - silnik pracuje normalnie, nie szarpie, przyspiesza tak samo jak zawsze i w ogóle żadnych złych oznak.

I ciekawostka - jak zgaśnie to obroty na obrotomierzu nie lecą od razu do zera tylko powoli opadają do momentu aż się zatrzymam :shock:

 

Czy ktoś ma jakiś pomysł tak na szybko? Prawdopodobnie w niedzielę znowu będę musiał zrobić 500 km i wolałbym nie utknąć gdzieś po drodze, a jutro to jeszcze do jakiegoś mechanika mam szansę podjechać...

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
LPG masz?? Gaaśnięcie silnika nie ma nic wpólneg ze sprzęgłem. Jeśli to to po prpstu w czasie jazdy może powietrze być tłoczone pod ciśnieniem do silnika i dlatego gaśnie (ale tylko jak jest gas zwykły I lub IIgen.) Jak masz tylko benzynę to sprawdź kopułkę i palec i świece zapłonowe. Sprawdź też szczelność całego doloty i porzewodów podciśnienia.
  • Członkowie klubu
Opublikowano

LPG nie mam.

 

Dzięki za podpowiedzi. Świece wymieniłem na NGK pół roku temu. Czy kopułkę, palec i przewody da się sprawdzić jakoś inaczej niż przez wymianę?

 

Pomyślałem jeszcze o silniku krokowym - możliwe jest że się przycina i takie jaja się dzieją?

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kopułkę i palce można sprawdzic miernikiem oporność. Silnik krokowy wątpie by wpływał na to silnik gasł. Ale może. Mozęsz go zdemontowć i wyczyścić. Pół godzinki roboty.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Kopułkę i palce można sprawdzic miernikiem oporność.

A jakaś podpowiedź jak to zrobić? :wink:

Miernik w domu mam ale jak sprawdzić oporność i jakie powinny być wyniki (a jakie będą złe)?

 

Silnik krokowy wątpie by wpływał na to silnik gasł. Ale może. Mozęsz go zdemontowć i wyczyścić. Pół godzinki roboty.

W najbliższych dniach to zrobię.

A czy przepływomierz może powodować takie gaśnięcie?

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano

Krotko zwiezle i na temat bo takie objawy powoduja w 99% dwie przyczyny:

1: przelywka

2: nieszczelny dolot tu proponuje sprawdzic czy przeplywka jest sczelna i wezyk od serwa

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.