Skocz do zawartości

318i M40 Nierówna praca silnika, biały dym z wydechu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Auta BMW źle znoszą instalację gazową i to jest fakt.

Masz wystrzały w kolektorze dolotowym i one niszczą przepływomierz, i z pewnością zniszczą kolejny.

Tego problemu nie da się przeskoczyć - mechanicy stosują w kolektorze odpowiednie klapki anty wybuchowe ale często one też nie pomagają przy silniejszej eksplozji.

U znajomego po takim wystrzale urwała się klapka z przepustnicy i wpadła do kolektora dolotowego, bardzo ciężko było ją wyciągnąć.

 

Co do klapki w przepływomierzu powinna być prosta.

Piszesz że silnik ma wysokie obr biegu jałowego oraz występuje falowanie.

Przyczyną jest rozszczelniony kolektor dolotowy czyli silnik zasysa lewe powietrze np. wąż odmy pęknięty, uszkodzony korek oleju, nie szczelny bagnet oleju, nieszczelny wąż od serwa hamulcowego, bardzo mocne uszkodzenie łożyska na wale korbowym od strony sprzęgła ( czy skrzynia jest sucha ? ślizga się sprzęgło ? ), główny gruby wąż tuż za przepływomierzem może być pęknięty oraz inne gumowe węże, mogą być również uszkodzone oringi uszczelniacze na wtryskach przez które silnik zasysa lewe powietrze.

 

Moje zdanie jest takie że lepiej zdjąć instalację gazową i doprowadzić silnik do użyteczności.

Prosta instalacją gazowa zniszczy cały osprzęt silnika.

Osoby które będą się upierać że w ich autach instalacja gazowa działa wzorowo, ukrywają smutną prawdę.

 

Biały dym zakładając że uszczelka pod głowicą i parownik jest OK powstaje w wyniku procesów chemicznych które zachodzą w katalizatorze.

Jedź na analizę spalin (koszt 20zł) i okaże się że w spalinach masz mnóstwo wodorotlenków które w katalizatorze zamieniają się w parę wodną, dla tego Twoje auto bardzo kopci na biało nawet gdy silnik jest gorący.

Duża ilość wodorotlenków w najlepszym wypadku oznacza że źle działa sonda lub silnik zasysa lewe powietrze, ewentualnie do wymiany jest czujnik temperatur bloku silnika lub też źle działa czujnik temperatury w przepływomierzu.

Do poważniejszych przyczyn należą zużyte pierścienie na tłokach lub wyrobione prowadnice zaworów, ewentualnie zużyte uszczelniacze zaworowe lub duża ilość oleju dostaje się przez odmę do kolektora dolotowego.

Zużycie mechaniczne można łatwo sprawdzić sprawdzając kompresję zimnego oraz ciepłego silnika.

Silnik 1.8 M40 powinien mieć ciśnienie 12 Barów.

Opublikowano

Czyli przepływka do wymiany. Już za wysokich obrotów nie mam i nie falują tak strasznie, ale rzeczywiście sprzęgło mi się ślizga :( ale dlatego że je przypaliłem a auto ma już swoje lata

 

 

EDIT

 

Aha i ten wystrzał co był na filmiku to na benzynie. Sonda raczej padnięta bo po odpięciu wtyczki praca silnika sie nie zmienia.

Opublikowano
Jakie najlepiej kupić kable wn do mojego silnika? Jak patrze na alllegro to do silników po 93 r są za ok 150-220 zł przewody NGK a do mojego przewody NGK są za 300-340 zł, czemu tak różnica w cenach? Jakie najlepiej przewody do 200 zł kupić.
Opublikowano
Jakie najlepiej kupić kable wn do mojego silnika? Jak patrze na alllegro to do silników po 93 r są za ok 150-220 zł przewody NGK a do mojego przewody NGK są za 300-340 zł, czemu tak różnica w cenach? Jakie najlepiej przewody do 200 zł kupić.

 

Dokładnie nie pamiętam ale silniki 318i z 93r to troszkę nowsza konstrukcja czyli M43, silnik posiada łańcuch rozrządu i inny jest układ zapłonowy czyli posiada moduł cewek z krótszymi przewodami, dodatkowo nie posiada kopułki, w sumie przewodów WN jest 4szt.

W 318i M40 posiada pasek rozrządu, układ zapłonowy zbudowany jest z kopułki rozdzielacza i jednej cewki i przewodów WN jest 5szt. Troszkę wyższe jest napięcie w cewce i przewodach WN ze względu na rozdzielacz.

Opublikowano

UP. Dzięki kolego za wyjaśnienie, za złą pracą silnika stoją raczej kable WN bo są przebicia w 3 miejscach :(

 

Mam problem co do wyboru kabli wysokiego napięcia. Mój silnik: 318i m40 z 93 roku.

Mam do wyboru 3 firmy:

 

 

 

1.BREMI

2.BOSH

3.NGK

 

 

Wiele odradza mi BOSH'a bo czytałem i mówią że są nie pewne. Co do tych BREMI, czy są to dobre kable? No i NGK nie wiem czy posiadają tą listwę plastikową jak BOSH i BREMI a na tym też mi zależy.

Chciałbym szczególnie żeby ktoś się wypowiedział o tych kablach BREMI.

Opublikowano
no to jest firma krzak jak dla mnie palec + kopulka BREMI kosztuje 40zl wiecej wiem chyba bym dolozyl na twoim miejscu no chyba ze szprzedajesz auto. pozdr ( tez taki zestaw zakupilem).
Opublikowano
Problemy z autem rozwiązane, pomogło dopiero kompletne wymienienie całego(chyba) zapłonu to jest: świec, Kabli WN, cewki, palca i kopułki rozdzielacza. Tylko zostały mi objawy na zimnym, że jak odpale auto to muszę trzymać na gazie bo gaśnie i na zimnym jak nagle dodam gazu to auto się dławi, ale to pikuś bo na zimnym aucie nigdy nie jeżdże :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.