Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! mam problem tego typu..Bmw gdy jest zimne odpala na gazie jak i na benzynie dodam tez ze w duze mrozy tak sie dzieje.Pochodzi troche a gdy wskazówka dygnie lekko silnik od razu gasnie i nie odpala ani na benzynie ani na gazie.Dodam jeszcze ze wszystkie weze od ukladu chlodzacego puchna i puszczaja opaski i zaczyna poprostu wszedzie cieknac.Pomocy! auto to BMW 520i+gaz m20b20 z 1989r.
Opublikowano

Odpowietrzenie, termostat i pompa do sprawdzenia na początek. Stan węży też jeśli mówisz że opaski puszczają i chłodnicy jeśli nie wiesz dokładnie skąd cieknie. Ostrożnie z próbami grzania i dłuższej pracy bo może wydmuchać uszczelkę pod głowicą(o ile już tego nie zrobiło).

Czy po odpaleniu z rury leci mlecznobiały dym który zalatuje parą wodną?

Opublikowano
hmm sprawdzilem czy nie jest zapowietrzona.Była bardzo mocno zapowietrzona.Odpalila normalnie nagrzała się i normalnie chodzila.Przejechalem sie kawalek i sie zagotowala.Temperatura skoczyla na czerwone pole.Zgasilem ją i pod maska sprawdzalem weze.Okazalo sie ze wszystkie weze są gorące i napuchniete tylko wąż powrotny byl zimny i miekki.Okazuje sie mysle ze termostat padl.Jutro sprawdze termostat.O co do tego dymu to leci normalny lekko bialy.
Opublikowano
Okazalo sie ze wszystkie weze są gorące i napuchniete tylko wąż powrotny byl zimny i miekki.

Jeśli górny wąż jest ciepły to termostat powinien być w porządku. Tu stawiałbym 90% na pompę która się posypała i zatyka przepust. Jeśli trafiłem to nową pompę kup z metalowym rotorem. Ten wytrzyma raczej do końca życia auta.

O co do tego dymu to leci normalny lekko bialy.

No to uszczelkę można raczej odrzucić.

Sprawdź chłodnicę dla świętego spokoju czy nie wywaliło dziurki.

 

P.S. Przerabiałem niedawno ten sam problem z takimi samymi objawami.

Opublikowano
witam! termostat wymieniony!Pali jak jest zimna i ciepla ale za to temperatura wariuje wpada na maxa na czerwone pole.Dodam tez ze ogrzewanie nie dziala leci tylko zimne powietrze gdy samochod jest goracy.
Opublikowano

A sprawdziłeś czy stary termostat działa?

Objawy które opisujesz wskazywałyby na padającą pompę. Sprawdź szybko stary termostat bo jak to pompa to trzeba będzie wyciągać jej szczątki jeśli się całkiem posypie.

Woda dalej cieknie?

Opublikowano
Po wymianie termostatu dobrze jest odpowietrzona.stary termostat nie dzialal.Jak wyciagnac szczatki starej pompy? jak sprawdzic czy pompa jest dobra?
Opublikowano

Jeśli na dole masz nowy, działający termostat(który mam nadzieję też najpierw sprawdziłeś), układ porządnie odpowietrzony a jednak dolny wąż jest zimny to pozostaje już tylko pompa. Nie napisałeś czy cieknie ciągle płyn a to ważne! Jedyną metodę jaką znam to jej wyjęcie i obejrzenie. Musisz zdjąć atrapę z chłodnicy żebyś mógł się normalne dostać do visco. Potem odkręcasz visco(gwint odwrotny!) i cztery śruby od pompy.

Aby ją wyjąć trzeba w dwa specjalne otwory po bokach wkręcić śruby a sama powinna się wysunąć. Nic na siłę.

Jeśli będziesz kupował nową pompę a zamierzasz tym autem jeszcze trochę polatać to lepiej poszukaj z metalowym wirnikiem.

Opublikowano
Witam! pomocy bo juz niewiem co mam robic...wyciągnełem tą starą pompe wody i widaje sie w porzadku.Lopatki cale i nawet nie ma luzu.Czy oplaca sie ją wymieniac? czy uszkodzenie moze byc nie widoczne? co jeszcze moze jej byc?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.