Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy, mam pytanie.

W tej chwili na oku mam 518 e34 r.1991 i 180 tys. przebiegu. Autko bardzo ladne z w wygladu, wiec kusi , ale zastanawia mnie tylko ten silnik. Z tego co wiem, modele z tym sercem nie były bardzo popularne, przez co malo ich na polskich drogach.

I tu moje pytanko: skad ten silnik sie wzial? Czy jest to ta sama jednostka co w "trojce", czy tez przeznaczony specjalnie do "piatki" i jaka jest zywotnosc tego motoru, osiagi itp.

 

Dzieki z gory za odpowiedz

Jarek

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Witam

 

Na razie wiele Ci na temat tego silnika nie powiem. Z tego co pamiętam jest to silnik 4-cylindrowy o mocy 115 KM. Chyba dlatego jest mało popularny w Polsce. Samochód duży i ciężki a serduszko słabe :-)... 524 TD też ma 115 KM, ale za to spalanie mniejsze a moment obrotowy większy, więc łatwiej taki model spotkać.

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Witojcie,

 

Silnik znany i lubiany - M40 i późiej M42, czyli identyczny, jak w równolegle produkowanych 3-kach.

 

W Niemczech ten model nie był oferowany, az do tuż, przed końcem produkcji (auto było pozycjonowane jako prestiżowe, nie mniej niż 6-cio cylindrowe). Stąd też mała obecność tej maszynki u nas.

 

518i przez większośc życia modelu była dostępna tylko na wybranych rynkach (nie pamiętam dokładnie, ale chyba w Szwajcarii, francji i chyba w PL też)

 

Summa sumarum - auto dla tych, którym się nie śpieszy. Wady i zalety silnika 1.8 z "trójek", z tym, że auto sporo cięższe.

 

W niemcach były za to oferowane 518g i 318g - compact - na gaz ziemny :D

 

Z tego, co widać na forum to te auta byłyby spełnieniem marzeń wielu tu piszących :twisted:

Pozdrawiam


PN

BMW Klub Polska

E34 525i '93

E36/8S '98

E53 4.6is '03

E36 325i '91-'92 SPRZEDAM BARDZO DROGO :)

Opublikowano
Dzięki,Bastek i PN, za informacje. Jak myślicie, czy przy 180 tys. przebiegu ten silnik jest juz zamęczony dźwiganiem takiego kolosa?
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Jeśli był spokojnie eksploatowany i wszystkie przeglądy, wymiany płynów itd. były robione na czas to powinien jeszcze dużo wytrzymać.

Choć ja bym poszukał chyba 520i 24V...

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano

Witam!

Właśnie coś takiego posiadam od 13 miesięcy. Moja jest z 1993 i przebieg 166 tys. Silnik suchy i jak narazie bezproblemowy. Auto sprowadzone z Niemiec i kupione w Niemczech więc musiało być tam oferowane. Zresztą jak tam byłem to sporo było 518 w gazetach.

Napewno trzeba uważać na PASEK rozrządu. Został zastąpione łańcuchem w motorze M43 w 1994r.

Poza tym nie ma tragedii bo spalanie 8,5-11,3; mniejsze opłaty ale i słabsza dynamika i hałas większy powyżej 140 km/h. Dopóki nie przejedziesz się 525i 24V lub wyżej będziesz zadowolony.

 

jakbyś miał pytania to wal śmiało.

 

Przemas

Opublikowano
Dzieki, Przemas za słowa otuchy, że ten silnik jest w miarę w porządku. Pytania jak oczywiście będę miał, na pewno zadam :lol:,
Opublikowano

Ja bym odpuścił temat. Jeżeli E-34 to optymalnym silnikiem jest 2.5

1.8 to 4 cylindry, bardzo mały moment obrotowy, moc...

Nie poszalejesz.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.