Skocz do zawartości

318i - gasnie silnik po wlaczeniu swiatel/ogrzewania


cadex

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

Auto po nocnym postoju zapala bez najmniejszego problemu. Problem pojawia sie po uruchomieniu auta, gdy zaczynam wlaczac dodatkowe obciazenie elektryczne (np. swiatla, ogrzewanie tylnej szyby, dmuchawa). Silnik gasnie po paru sekundach i zapala sie czerowna kontrolka ladowania akumulatora oraz czerwona kontrolka oleju. Przy probie ponownego uruchomienia auta, rozrusznik kreci tak jak nalezy jednak nie dochodzi do zaplonu. Dopiero po odczekaniu 1-2 minut moge normalnie odpalic samochod.

 

Problem ten nie wystepuje gdy dodam gazu i utrzymuje silnik na wyzszych obrotach (powyzej 1000 rpm) i dopiero wtedy zalaczam dodatkowe obciazenie. Problem rowniez nie wystepuje gdy silnik osiagnie wlasciwa temperature pracy, wtedy nawet przy niskich obrotach na biegu jalowym nie ma problemow z zalaczeniem dodatkowego obciazenia elektrycznego.

 

Wyglada mi to na problem z alternatorem. Czy ktos spotkal sie z czyms podobnym? Jakies sugestie co do przyczyn/zrodla awarii? Jaki moze byc koszt naprawy?

 

pozdrawiam,

Wojtek

BMW 318i 2004 rok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właczając dodatkowe odbiorniki na niskich obrotach pozbawiasz auto ładowania !

 

zobacz bo pisałem co nieco w innych tematach związanych z aku i alternatorem!

 

alternator na wolnych obrotach wali cały prad w odbiorniki (ogrzewanie,swiatła,praca silnika,grzanie szyby)-nie ma juz z czego doładowac akumulatora!( a w skrajnym przypadku dociąga z niego ostatki napięcia az do całkowitego rozładowania)

 

jezdzij wiecej na wysokich obrotach i uzywaj mniej dobrodziejstw

 

a i nie słuchaj BARANÓW którzy uparcie twierdzą ze alternator ładuje tak samo na wolnych i na wysokich obrotach!!!( jasne ze tak jest ale tylko wówczas gdy nie masz obciązenia rzedu 500-700W)

opisałem to dokładnie w innym temacie

aku powinien lepiej trzymac bo komp najpierw bedzie odcinał wszystko co pobiera prąd( chyba ze soft ktos ci wgrywał i zablokował tryb awaryjny)

 

i tak proponuje wymienic aku i dopiero zmienic styl jazdy( kto to widział na luzie właczac tyle urządzeń?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wlaczam wszystkich urzadzen od razu po uruchmieniu auta - dalem jedynie przyklad. Auto potrafi zgasnac po zalaczeniu jedynie swiatel postojowych! Co jest dosc niepokojace.

 

Akumulator ma obecnie prawie 6 lat - jest od nowosci w aucie. Bede go zmienial w ciagu najblizszych paru dni :)

 

Myslisz, ze rozladowywanie sie akumulatora moze miec az tak wielki wplyw na alternator??

 

Zadne modyfikacje softy nie byly prowadzone w aucie.

 

pozdrawiam

Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwi mnie fakt ze dobrze odpala hmmmmm

 

powiedziął bym ze akumulator złom ale jak przy takim mrozie normalnie pali to mnie zaskoczyłeś :(

 

nie włączasz nic co ciągnie dużo prądu piszesz to nie ma prawa zgasnąć nawet przy całkiem rozładowanym aku na wolnych obrotach alternator da tyle napiecia zeby pojechać i podładować aku

 

sprawdż dokładnie alternator i połaczenie z akumulatorem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

Jaki jest koniec tej historii???

 

Chciałam zapytać jak to się wyjaśniło, czy w ogóle się wyjaśniło. Mam dokładnie taki sam problem i podejrzewam że przyczyna może być ta sama. (Mechanik stwierdził że to wina paska.)

Z dnia na dzień zrobił się problem i nie udało mi się wyjechać z parkingu.

Napiszcie proszę czy coś wiecie. :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam - nie wiedziałem gdzie napisać to spróbuję tu...

Mianowicie:

Kontrolka DDE nie zgasła do końca - śpieszyło mi się i odpaliłem Bunię

po czym kontrolka akumulatora, Oleju i DEE się świeciły i mi przęczał mocno

po czym chciałem wyłączyć autko wyjełem kluczyk ze stacyki a tu Bunia próbuje mi odpalać

i cały czas próbował mi się odpalać

no i w tym momencie - Bunia wogólę nie odpala nawet nie kręci się żadne pstyk pstyk kompletnie nic...

Pytanie co to może być?

świece?

Rozrusznik?

immobiliser?

 

Dzięki za odp Panowie i Panie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie to wygląda typowo na tzw kostkę stacyjki - przełącznik elektryczny zaraz za stacyjką dla kluczyka, w środku są plastikowe ruchome elementy które mogłeś przekręcic gwałtownym ruchem kluczyka + zużycie, to samo odnośnie styków el. wewnątrz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u Mechanika - mówił że rozrusznik jest zmielony mowił mi 550 zł za rozrusznik - zalatwiłem za 300 - wiem że można jeszcze taniej kupić ...

Pytanie - skoromitam rozrusznik mi padł - będą jakieś inneelementy do zmiany?

Mi się wydaje że nie - stacyjka, działa - ale pewnie świece mi tam jeszcze zmienią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle ze robi od zwarcie na elektro-magnesie i nie wiem czy taniej by nie było zregenerować niz kupić niewiadomo jak sprawną używke

 

nic innego przy tym raczej nei wyjdzie może jakaś koncówka kabla czy cos takiego ale nie drogie rzeczy takze spokojnie mozesz robić

 

a i daj znac czy pomogło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.