Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam koledzy. Od wczoraj skrzynia wariuje. Rano, bez zadnych dziwnych zachowań podczas jazdy, zaświeciła sie kontrolka o awarii, i skrzynia weszła w tryb awaryjny. Przejechałem 500 metrów, wyłączyłem samochód, i po 3 lub 4 włączeniu zapłonu skrzynia normalnie pokazała E P i zachowywała się normalnie podczas dalszej jazdy. Dziś rano podczas jazdy juz na 2 biegu, na jeszcze zimnym silniku, znów weszla w tryb awaryjny i juz nie wraca do normalnego. awaria pokazuje się od razu po włączeniu zapłonu, bez odpalania silnika. Skrzynia nie byla katowana, zawsze olej miała zmieniany, i do teraz pracowała dobrze( jak na 19 letni samochód), czasami znikały literki na wyświetlaczu przy przyspieszaniu, ale za moment znów się pojawiały. Jak myślicie, co mogło sie stać? Nie chce jeździć samochodem, bo nie chce uszkodzić skrzyni całkowicie. Może mieliscie koledzy podobne wariacje??
Opublikowano
Witam, najprawdopodobniej do wymiany moduł sterujący skrzyni, dostępne na allegro za grosze. Jeżeli olej jest świeży, wymiana modułu na sprawny powinna pomóc. Moduł musi mieć taki sam numer seryjny jak Twój.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

olej nie jest świeży, ale do wymiany mam jeszcze ok 5000 km. Najdziwniejsze jest to, że ta awaria powstała przy duzych mrozach. Poza tym od razu po właczeniu zapłonu pojawia się kontrolka.

A nie wiesz Kolego gdzie znajduje się ten sterownik? Może woda sie gdzieś dostała, albo kostka poluzowała, bo auto nie jest garazowane, i już nawet zwierzaki miałem pod maską:/

Opublikowano
Witam, wody tam nie będzie jest szczelnie zamknięte. Sterownik jest obok sterownika silnika, po prawej stronie w komorze silnika, pod plastykową pokrywą. Te sterowniki padają ze starości, co jest zupełnie logiczne, trudno żeby elektronika wytrzymała przebywanie na dworze przez dwadzieścia lat.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Przypomniałem sobie teraz, że czasami po odpaleniu samochodu, i włączeniu D lub R na wyświetlaczu pojawiał sie znaczek E4 lub E2 i dopiero po chwili wskakiwał ED. Może to ma coś wspólnego z awarią?
Opublikowano
Uwalony sterownik,tak jak kolega pisał.E4 lub E2 oznaczało że był tryb ekonomiczny bieg 4 lub 2,więc raczej coś z elektroniką niż skrzynia.Spróbuj jeszcze odłączyć wiązke wchodzącą do skrzyni i spryskać czymś do stykow,bo może zaśniedziały
Opublikowano
Spróbuje to zrobić jutro. Musze poszukać gdzieś na szrocie sterownika na próbę. Mam jeszcze jedno pytanie, mianowicie: 5 lat temu, bo tyle mam ten samochód, mechanik źle wymienił olej, poprostu za moało go wlał, w wyniku czego, tak mi sie wydaje, przestał blokować się lockdown( tak to sie chyba nazywa) i raz blokował, a raz nie. Kolega, co miał mercedesa automata stwierdzil, ze kiedyś miał to samo, i wystarczyło odpiać kostkę od skrzyni i podpiąć ją raz jeszcze i wszystko wróciło do normy. Ja tego nie próbowalem, ale fakt ze i z tym tez czasami był kłopot. Czlowiek tak teraz wymyśla, co sie z samochodem działo ostatnio niedobrego i przypomina sobie różne sytuacje, które sie wydarzyły. Myślicie, ze to też może być wina sterownika?
Opublikowano
Czesc koledzy:) Wczoraj odłączyłem aku na noc i dzis po pracy wszystko oki:)) Mam nadzieje ze tak już zostanie, ale przynajmniej może uda mi sie do mechanika jakiego podjechać na kompa:)
Opublikowano
Witam, podjedź na komputer i zobacz, czy sterownik skrzyni nie łapie błędów. Jeżeli tak będzie to znaczy, że jest jakaś przyczyna. Jeżeli błędów nie będzie, a sytuacja będzie się powtarzać, zalecam wymianę sterownika.
pozdrawiam Bartek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.