Skocz do zawartości

318i 98' kilka pytan: zawieszenie, hamulce...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam serdecznie

 

jako ze od jakiegos czasu uzytkuje bmw 318i ktore ma sporo dolegliwsci chcialbym sie nimi podzielic nimi tutaj na forum, byc moze ktos podpowie cos ciekawego.

 

Nigdy nie mialem doczynienia z BMW, do tego nie mam za duzego pojecia o mechanice, takze jesli bede pytal o rzeczy, ktore dla kogos wydaja sie banalne, to prosze o powstrzymanie sie od zlosliwych kometarzy.

 

Na poczatek moze napisze co w aucie zostalo zrobione:

 

1. wymieniony wahacz przedni ( jeden byl prawie nowy, drugi zdecydowanie odwrotie ), mechanik stwierdzil elementy zawieszenia powinno sie wymieniac parami, ale ze jeden wygladal na niedawno wymieniany to zmienil tylko jeden. Generalnie na wahaczu jest czesc ktorej nie da sie wymontowac ( bodajze sworzen ), i wtedy trzeba wymienic caly wahacz, to prawda??

 

2. tuleje przednich wahaczy ( jak wyzej - jeden prawie nowy, drugi w fatalnym stanie)

 

3. tarcze, klocki, zestaw naprawczy ( przod )

 

4. alternnator i akumulator

 

5. przeplywomierz.

 

6. szkoda parkingowa z tylu...

 

Wszystko razem wynioso mnie ok 3 tys zl. Jednak to ciagle nie wszystko.

 

1. Auto przed wymiana przeplywomierza niechetnie wkrecalo sie na obroty ( pedal gazu w podlodze a obroty nie wchodzily wyzej niz 2 tys - i tak do momentu rozgrzania auta). Po jego wymianie problem zniknal, natomiast pojawil sie nowy: gasnie na zimnym silniku. Trzeba trzymac noge na gazie, gdy sie go nie doda to auto po prostu gasnie i tyle. Gdy sie nagrzej problem znika, jednak na luzie obroty czesto faluja... Gdy sie dluzej pojezdzi wszystko jest w porzadku, podobno to czesta przypadlosc bmw? skoro tak to moze ktos wie gdzie szukac przyczyny i ilet o moze kosztowac??

 

2. problem z centralnym zamkiem, raz dziala, raz nie ( na szczescie mozna otworzyc drzwi kierowcy z kluczyka ). Centralka potrafi nie dzialac niezaleznie czy probuje sie otworzyc z kluczyka czy pilotem ( pilot zapala wtedy tylko lampki w srodku auta ), kluczyk otwiera tylko drzwi kierwcy ( natomiast zamykane zarowno z kluczyka ja i z pilota powodje zamknicie wszystkich drzwi).

 

3. Ubywa mi plyn w chlodnicy... tutaj pewni jest jakas dziurka w przewodach wiec to bedzie prawdopodobnie nalatwiejsze do usuniecia. ubywa ok 0.7 litra na 2 miesiace...

 

4. problem z licznikiem. mianowicie dzialaja wszystkie zegary, wskaznik paliwa i temp silnika, ale:

a) Pali sie z zawsze kontorlka otwrtych drzwi kierowcy ( mimo ze sa zamkniete),

b) nie zapalaja sie kontrolki kierunkowskazow

c) gdy palila sie kontrolka od chlodnicy w aucie faktycznie brakowalo plynu po jego dolaniu kontrolka zniknela wiec tutaj wszystko gralo

d) gdy przepalila sie zarowka w przednim lewym reflektorze rowniez pokazalo to na kontrolce, po jej wyminie, kontrolka palila sie jeszcze przez jakies 3 uruchomienia auta, teraz juz sie nie pojawia...

 

Najbardziej zalezy mi na wyeliminowaniu problemu z gasnacym silnikiem ( potrafi zgasnac na skrzyzowaniu co jest po prostu niebezpieczne ). Reszta rzeczy wplywa bardzej na ogolny komfort eksploataccji auta niz na bezpieczenstwo wiec to nie jest taki duzy problem.

Opublikowano (edytowane)
Kolego napisz jeszcze jaki masz typ silnika albo rok produkcji auta (chyba się pośpieszyłem :oops: ) odnośnie sworzni wahaczy to generalnie powinno się wymieniać cały wahacz ale niektórzy fachowcy potrafią też wymienić same sworznie. Co do płynu w chłodnicy to mam nadzieję że nie przybywa Ci jednocześnie oleju w silniku. Edytowane przez Krzycho

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Opublikowano

1. Auto przed wymiana przeplywomierza niechetnie wkrecalo sie na obroty ( pedal gazu w podlodze a obroty nie wchodzily wyzej niz 2 tys - i tak do momentu rozgrzania auta). Po jego wymianie problem zniknal, natomiast pojawil sie nowy: gasnie na zimnym silniku. Trzeba trzymac noge na gazie, gdy sie go nie doda to auto po prostu gasnie i tyle. Gdy sie nagrzej problem znika, jednak na luzie obroty czesto faluja... Gdy sie dluzej pojezdzi wszystko jest w porzadku, podobno to czesta przypadlosc bmw? skoro tak to moze ktos wie gdzie szukac przyczyny i ilet o moze kosztowac??

[...]

3. Ubywa mi plyn w chlodnicy... tutaj pewni jest jakas dziurka w przewodach wiec to bedzie prawdopodobnie nalatwiejsze do usuniecia. ubywa ok 0.7 litra na 2 miesiace...

 

nie żebym źle prorokował, ale był tutaj przypadek kolegi który miał podobne objawy w silniku M54 2.2 - powodem było pęknięcie głowicy które zasklepiało się pod wpływem rozszerzalności cieplnej (po nagrzaniu silnika). nie mówię, że musisz mieć to samo, ale ten objaw + ubywanie płynu chłodniczego może wskazywać na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą albo pęknięcie głowicy lub bloku.

Opublikowano

Wypowiem się z tym co miałem do czynienia a więc:

AD.2 - wymiana przekaźników w module komfortu, poszukaj na forum jest jak to wymienić, jest to standardowa bolączka E46 jeżeli chodzi o centralny zamek.

AD.3 - może cieknąć z obudowy termostatu, króćca z tyłu bloku silnika, lub z króćca z boku silnika, ewentualnie dziurawa chłodnica.

Opublikowano

1. Auto przed wymiana przeplywomierza niechetnie wkrecalo sie na obroty ( pedal gazu w podlodze a obroty nie wchodzily wyzej niz 2 tys - i tak do momentu rozgrzania auta). Po jego wymianie problem zniknal, natomiast pojawil sie nowy: gasnie na zimnym silniku. Trzeba trzymac noge na gazie, gdy sie go nie doda to auto po prostu gasnie i tyle. Gdy sie nagrzej problem znika, jednak na luzie obroty czesto faluja... Gdy sie dluzej pojezdzi wszystko jest w porzadku, podobno to czesta przypadlosc bmw? skoro tak to moze ktos wie gdzie szukac przyczyny i ilet o moze kosztowac??

[...]

3. Ubywa mi plyn w chlodnicy... tutaj pewni jest jakas dziurka w przewodach wiec to bedzie prawdopodobnie nalatwiejsze do usuniecia. ubywa ok 0.7 litra na 2 miesiace...

 

nie żebym źle prorokował, ale był tutaj przypadek kolegi który miał podobne objawy w silniku M54 2.2 - powodem było pęknięcie głowicy które zasklepiało się pod wpływem rozszerzalności cieplnej (po nagrzaniu silnika). nie mówię, że musisz mieć to samo, ale ten objaw + ubywanie płynu chłodniczego może wskazywać na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą albo pęknięcie głowicy lub bloku.

 

sama chlodnica byla wymiiona za kadencji mojego brata ( pomine dlaczego autem juz nie jezdzi ), gdy on mial auto wymieniono takze glowice + uszczelke i odpowietrzono caly uklad.

Opublikowano
Wypowiem się z tym co miałem do czynienia a więc:

AD.2 - wymiana przekaźników w module komfortu, poszukaj na forum jest jak to wymienić, jest to standardowa bolączka E46 jeżeli chodzi o centralny zamek.

AD.3 - może cieknąć z obudowy termostatu, króćca z tyłu bloku silnika, lub z króćca z boku silnika, ewentualnie dziurawa chłodnica.

 

dziekuje za info, przy nastepnej wizycie u mechanika porozmawiam na ten temat :)

Opublikowano
Wypowiem się z tym co miałem do czynienia a więc:

AD.2 - wymiana przekaźników w module komfortu, poszukaj na forum jest jak to wymienić, jest to standardowa bolączka E46 jeżeli chodzi o centralny zamek.

AD.3 - może cieknąć z obudowy termostatu, króćca z tyłu bloku silnika, lub z króćca z boku silnika, ewentualnie dziurawa chłodnica.

 

dziekuje za info, przy nastepnej wizycie u mechanika porozmawiam na ten temat :)

 

Spoko, tutaj masz o co dokładnie mi chodzi:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL31&mospid=47631&btnr=11_2065&hg=11&fg=35&hl=6

Nr. 5 (termostat) oraz Nr. 9 (króciec z tyłu bloku silnika)

 

oraz

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL31&mospid=47631&btnr=11_2015&hg=11&fg=10

Nr.1 (króciec z boku bloku silnika)

 

Pozdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.