Skocz do zawartości

Cały czas ciepłe powietrze z nawiewów


Boss6c

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, zacznij od tego:

- multimetrem zmierz napięcie na wtyczne od elektrozaworów, dla ustawienia ciepło powinno być 0VDC między środkowym, a skrajnymi pinami

- dla ustawienia zimno powinno być około 9VDC dla środkowego i skrajnego (oba pokrętłą na zimno)

- jeżeli dwa pierwsze punkty ok, to mierzymy rezystancję uzwojeń solenoidów w zaworach, w gnieździe między środkowym, a skrajnymi od 12 do 15 Ohmów

- jeżeli rezystancja ok i sterowanie też, oznacza to, że elektrozawory zablokowały się w trybie otwartym, do rozebrania i ewentualnego naprawienia, jednakże zazwyczaj, jeżeli grzeje, a nie chłodzi to paliły się uzwojenia solenoidów, ale żeby spaliły się oba na raz nie słyszałem

 

sprawdź to co napisałem i daj znać jakie są efekty

pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam. Koledzy a ja mam problem, że czy wł klimę czy tylko nawiew ustawię ful ciepłe to i tak leci zimne i to słabo,choć prędkość nawiewu jest na max . Proszę o pomoc bo trochę zaczyna mrozić . Pozdrawiam .

 

A filtr kabiny to był kiedyś wymieniany? Najprawdopodobniej to jest przyczyną słabego "dmuchania"

BMW - Like No Other
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modele chyba po czerwcu 1990 roku miały montowane filtry kabinowe , zerknij na środkowy nawiew nad radiem ma potencjometr do regulacji temp.,na górze jest czerwona kropka (ciepłe ) ,na dole niebieska (zimne) ,może to banalne ,ale niektórzy tego nie zauważają :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, zacznij od tego:

- multimetrem zmierz napięcie na wtyczne od elektrozaworów, dla ustawienia ciepło powinno być 0VDC między środkowym, a skrajnymi pinami

- dla ustawienia zimno powinno być około 9VDC dla środkowego i skrajnego (oba pokrętłą na zimno)

- jeżeli dwa pierwsze punkty ok, to mierzymy rezystancję uzwojeń solenoidów w zaworach, w gnieździe między środkowym, a skrajnymi od 12 do 15 Ohmów

- jeżeli rezystancja ok i sterowanie też, oznacza to, że elektrozawory zablokowały się w trybie otwartym, do rozebrania i ewentualnego naprawienia, jednakże zazwyczaj, jeżeli grzeje, a nie chłodzi to paliły się uzwojenia solenoidów, ale żeby spaliły się oba na raz nie słyszałem

 

sprawdź to co napisałem i daj znać jakie są efekty

No niestety samo mierzenie elektryczne elektrozaworów nie wiele da ,zajmuję się regeneracją elektrozaworów i z własnego doświadczenia wiem że jeżeli siadły uszczelniacze lub gniazda zaworów ,to można kombinować na tysiące sposobów ,i nic to nie da

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.