Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

potrzebuje dowiedziec sie jak maja byc podlaczone kable WN w silniku m40 b18.

slyszalem juz kilka wersji i juz nie wiem jak i co ...prosze od odpowiedz :)

przy okazji dlaczego silnik kiedy sie juz zagrzeje to zaczyna nim szarpac ??

na zimno elegancko odpali i ladnie jedzie za zaraz potem zaczyna szarpac:(

Opublikowano
no wlasnie bo po przekladce z b16 na b18 nie zmienilem sondy ....moze to i wlasnie bedzie to .....dziekuje bardzo za uwage jutro bede grzebal :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
KIlka wersji?? Ja nie słysząłem o kilki wersjach zapłonu, Ma być tak że jak zapłon ma być na I gar to iska ma być na tym gary. Wszystrukcji obsługi, lub zrób to sam. A jak szrpie to albo czujnik jak kolega wspomniał, albo świece, albo kopułkpa i palec, albo przewody. Jak zamontowałeś te tanie z janmora czy sentecha to masz kibel i raczej są do ........ sam wiesz. A sonda?? jak w m40b16 była dobra to na 100 w m40b18 też bedzie dobra. Te sondy niczym się nie różniły. Zresztą parametrami jak sondy nawet m20b25 jest taka sama jak ww m40. Różni się tylko długością przewodu. Wieć w twoim przypadku nie wyniłbym sondy, no chyba że jest padnięta.
Opublikowano
E30.318 problemy występują tylko na ciepło a wszelkie awarie typu kopułka i przewody przeważnie na zimno kiedy w komorze silnika zbiera się wilgoć :D
Opublikowano

nie ukrywam ze mam kable z sentecha ale jakos nigdy nie mialem z nimi problemu dlatego twez nie pomyslalem nawet o nich ...w kazdym razie mowiac o silnikach typu m40 to kiedys mialem ustawienie od prawej kolejno 1-3-2-4- a teraz po wymianie i powrocie od mechanika mam 1-2-3-4- gdzie pamietam silnik na ktory patrzylem kiedys i mial kolejnosc 1-3-4-2-.

dlatego wlasnie chcialbym wiedziec jak ma byc prawidlowo :) mam ksiazke serwisowa e30 le jakos nie moge w niej znalezc kolejnosci przewodow ...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

zapłon jest klasycznie dla większości 4cylindórek, czyli 1-3-4-2. A jaki kabel odpowiada do kopułki to masz opisane na kopułce.

 

viewtopic.php?f=15&t=40952

 

Czujnik na głowic od lewej strony miedzy 2 a 3 cylindrem.

Opublikowano

czyli stojac po prawej stronie samochodu patrzac na swiece ma byc od lewej do prawej --->2431 ??

na kopulce mam opisane wiec tam sie nie pomyle ale czy to co teraz napisalem bedzie zgodne ??

wlacznie z tym ze kabel czujnika zostaje na kablu numer 4.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nr. na kopułce odpowiada cylindrowy. 2 tro drugi cyl od kopułki 3 to trzeci itd.

Czujnik stojąc po lewe na głowicy pod kolektorem ssącym. By go wyjąć musisz zdjąć gumę powietrza.

Opublikowano

Witam

 

Na kopułce jest opisane jak mają iść kable do niej i kabel z odpowiednim numerkiem wsadzasz w odpowiednie wyjście z kopułki. Wyjście ZV to połączenie cewki. Natomiast do silnika na świece zakładasz je po kolei!! Czyli 1-2-3-4. Pierwszy cylinder, to ten najbardziej z przodu auta. Idea kolejności zapłonu to oznacznenie które cylindry po kolei pracują, a nie który numer kabelka gdzie podpiąć, bo czytając te posty odnoszę wrażenie, że kolega bottom tak to interpretuje. Jeśli się mylę, to zignorujcie moje marudzenie :)

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.