Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć nadszedł czas żeby kupić swój pierwszy samochód i chciałbym żeby to było e30 :D z racji że na paliwo za dużo nie będę miał to pomyślałem żeby kupić zagazowaną i potrzebuje waszej pomocy w wybraniu silnika żeby był odporny na gaz.

Jeszcze chciałbym się dowiedzieć czy gaz bardzo zmula silnik ( raczej nie kupie samochodu z gazem sekwencyjnym ) :|

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

silniki odporne na gaz to mają VW. Gaz w e30 jest ryzykowny. Ciezko znaleść coś co jest dobrze zgazowane, a to jest najważniejsze. Ogólnie jeśli gaz jest założony dobrze a poprzedni włąściciel nie oszczędzął za nadto to praktycznie każdy silnik pojeździ na gazie. Ja ma silnik m40 i jakoś tam chodzi. Gaz zwykły na sterowniku Bingo. Według wszystkich dokumentów ma już nastukane na gazie ok 150tyś i jeździ. Wiem że jest kilku forumowiczów co maja silniki m20 też zgazowane i jeżdżą.

Czy gaz muli? jak zwykły mieszalnik to praktycznie zawsze jest spadek mocy.

Ile chcesz przeznaczyć na E30, ile chcesz robić km?

Opublikowano
ja mam 1,8 m40 w gazie brc i nie odczuwam jakiegoś drastycznego spadku mocy... dobra instalacja i każdy silnik będzie dobrze gadał:)

(B)ędziesz (M)iał (W)ydatki... zdarza się! :)


http://www.surfbar.pl/ref=45216 Zarabiaj w sieci!

Opublikowano

każdemu szkodzi ale wszystko zależy od instalacii... napewno nie może być 1generacji, 2 lub 4 (czyli sekwencja) nie wiem jak w bmw ale w oplach silniki(eco tec) często eksplodowały na 1generacji.

Pamiętaj że gaz jest suchym paliwem więc trzeba doglądać oleju, gaz ma większą temperature spalania więc musi być dobre chłodzenie i właśnie instalacje późniejszej generacji by odpalał na benzynie.

Nie wierz w bajki że spalanie Ci wzrośnie kosmicznie bo to ściema ludzi których krew zalewa jak widzą swój rachunek na stacii a kogoś z LPG, owszem jest wzrost ale jest on minimalny... ja zauważyłem największy o niecałe 1,5litra a jak dobrze wyregulowany to i nawet z 0,5 l może być. z rzeczy które musisz wiedzieć: nigdy nie baw się ani nie kup samochodu gdzie jakiś "magik" podnosił moc instalacją gazową (znam takiego jednego... 3 samochody już mu spłoneły) i zawsze samochody z polską instalacją (są często z holandi lub czasem z niemiec) bo to są same kłopoty...

(B)ędziesz (M)iał (W)ydatki... zdarza się! :)


http://www.surfbar.pl/ref=45216 Zarabiaj w sieci!

Opublikowano
Czyli mam szukac auta z gazem 3gen ? No wydaje mi się to ciężkie w zrealizowaniu ... Da się to jakoś w prosty sposób sprawdzic jaka jest instalacja ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja mam 1,8 m40 w gazie brc i nie odczuwam jakiegoś drastycznego spadku mocy... dobra instalacja i każdy silnik będzie dobrze gadał:)

 

Moja m40 ja gaz był nowszy to śmigała jak igiełga, nawet 200km/jechała. Teraz to już silnik ma najechane i ogólnie jest osłabiony (pewnie popychacze itp.). Jak jest dobry gaz to rzeczywiście różnica w osiągacj jest marginalna.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli mam szukac auta z gazem 3gen ? No wydaje mi się to ciężkie w zrealizowaniu ... Da się to jakoś w prosty sposób sprawdzic jaka jest instalacja ?

 

1 i 2 generacja poznasz po tym żed masz jedną dyszę, a sekwencję to masz 4 lub sześć wtryskiwaczy umijescowionych zreguły gdzieś na silniku. Po podniesieniu maski i odpaleniu w sekwencji bedziesz słyszał charakterystycznie cykanie. Jak kupować to tylko z pełną dokumentacją gazową, bo w tewj chwili to nawet przeglądu nie przejdziesz jak nie bedziesz miał homologacj na butle.

Opublikowano
nie po odpaleniu tylko poprzekręceniu kluczyka :) co do dokumentaci to dlatego pisałem że tylko polską instalacje:) można wyrobić duplikat homologaci, kosztuje 50pln ale się czeka 2tygodnie (robiłem ostatnio:P) najłatwiej generacje rozpoznać przy samym odpaleniu:) 1 generacja to tylko gaz lub benzyna , 2 generacja przeżuca na gaz od obrotów (jak wejdzie na ustaloną ilość obrotów silnik) sekwenjca jak silnik dojdzie do odpowiednich parametrów (temperatóra itp) z sekwencją będzie ciężko kupić bo taka instalacja kosztowała około 3-4 tys ale 2 generaci znajdziesz :)

(B)ędziesz (M)iał (W)ydatki... zdarza się! :)


http://www.surfbar.pl/ref=45216 Zarabiaj w sieci!

Opublikowano

Panowie doliczcie sobie kiedyś do tego waszego spalania gazu zużyte na odpalanie i ogrzanie silnika paliwo to wam wyjdzie prawdziwe spalanie. Latem owszem jest to mniejsza wartość, ale zimą? Miałem auto na gaz 2 generacji i sprawdziłem sobie kiedyś jak to wygląda. Silnik pojemność 1,4 z Rovera 214i zamontowany w Polonezie więc tak zimą auto na każde przejechane 100 km potrzebowało około 3-4 litrów paliwa plus 10-12 litrów gazu latem nieco mniej 2 litry paliwa i 8-10 gazu i tu łatwo policzyć

Zima 3+11=14 (spalanie na samej benzynie wychodziło 11)

Lato 2+9=11 (spalanie na samej benzynie 9)

 

Dodam że owszem można zredukować spalanie gazu przez regulację instalacji ale wtedy utrata mocy jest bardziej niż odczuwalna.

 

Na instalacji sekwencyjnej spalanie paliwa zimą podejrzewam że może być jeszcze większe zanim się na gaz przeżuci potrzebuje więcej czasu.

Dziwne że przy wypisywaniu spalania nikt nie bierze pod uwagę ile paliwa w między czasie zużywa silnik no chyba że auta palące normalnie 10l paliwa w mieście palą wam 8 gazu i 2 gazu to wtedy można napisać że spalanie auta z instalacją gazową jest podobne jak na benzynie.

 

Latem jeździłem też przez jakiś czas na samym gazie również odpalając i dopiero wtedy widać różnicę paliwa bierze 9 a gazu 12 litrów.

Dodam że instalacja była na bieżąco serwisowana i regulowana.

 

Na koniec dodam że mimo zrobienia dwa razy silnika na przejechane 40tys km (obie naprawy to koszt około 1500zł x 2) silnik w tym aucie mi wybuchł co zakończyło moją przygodę z gazem.

Obecnie posiadam CC z silnikiem 700ccm i jak chcę przyoszczędzić to wsiadam do niego spalanie 5,5 litra paliwa. Dzięki temu autku moje E30 jest zawsze do pełna zatankowane :) oczywiście paliwem. Mało tego w E30 jak kupiłem był gaz ale pierwszą modyfikacją jakiej dokonałem było wywalenie gazu. E30 to już prawie zabytki z każdym rokiem zyskujące na wartości posiadanie instalacji gazowej obniża wartość tych aut o połowę. Mam nadzieję że kiedyś nadejdą takie czasy że E30 zostawią w spokoju pseudotunerzy i gazownicy, a narazie powodzenia w zakupie kolego.

BMW forever!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz rację, benzynę trzeba liczyć. Ja wliczam co widać w raporcie spalania. średnio Paliwa za 100 starcza mi zima na ok 2000tyś km i nie wiem skąd Tobie 4 litry wszyszły (no chyba że jakis duży silnik).

 

40 tyś o zraziłeś się do gazu?? Ja w mojej nie zakładałem, kupiłem z gazem. Sam zrobiłem 60tyś bez wiekszych problemów. Być może miałes bardzo źle serwisowaną instalację gazową. Poprzednim wartburgiem zrobiłem z moim ojcem z 200tyś na gazie. Po tym okresie zrobiłem mały remont silnika. Na zaworach minimalne oznaki zużycia, komora spalania czysta z naprawe minimalnymi wżerami. Raczej nie powinno się mówić że gaz jest do kitu jak się po prostu miła ciulatą instalację.

 

Moj koszt jazdy po sosnowcu, razem z paliwe to ok 27 pln. Twój CC700 (5,5 x 4,34 (taka cena w sosnowcu) daje prawie 24. A w twoim przypadku koszty utrzymania są razy dwa (dwa przeglądy, dwa OC) wiec nie wiem czy trzymanie dwóch zamochodów jest takie ekonomiczne.

 

Racja, że e30 to już zabytki i warto by trzymac stan fabryczny. Ale od tego są Ci co maja kasę i chęć i uzywają samochodu raz na rok, na jakieś zloty. Chwała im za to.

Opublikowano

Spalanie jakie tu opisałem jest spore ponieważ auta używałem zarobkowo (częste odpalanie, jazda na krótkich dystansach) moje pomiary mogą być przez to ''wyższe''. CC też obecnie na siebie pracuje bo dorabiam sobie w Restauracji wożąc pizze. Skoro i tak muszę mieć dwa auta to akurat w moim przypadku na 100% lepiej mieć małego benzyniaka niż jakiekolwiek auto z gazem.

Co innego instalacja sekwencyjna, ale z kolei zakup instalacji jest za drogi i e30 z sekwencją to ja jeszcze nie widziałem.

 

Co do wytrzymałości silnika z Rovera to może trafiłem na taki pechowy egzemplarz, ale uraz psychiczny pozostał i gaz jest u mnie na straconej pozycji.

 

Swoim E30 robię od 3000 do 5000km rocznie więc tam gaz też jest kompletnie nieopłacalny.

 

Czasem warto sobie policzyć czy ten gaz naprawdę przyniesie jakieś zyski.

BMW forever!!!
Opublikowano
no moj ojciec ma lagune 1.8 16v i jak dla mnie to dużo pali, a mój wujek który mnie namówił na e30 w gazie ma e36 1.8is z gazem sek i twierdzi że gaz musi byc bo inaczej sobie nie pojeżdżę. :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zalezy od punktu siedzenie. Spalanie gazu rzędu 12-15 litrów jak na mój gust jest akceptowalne. Dla innych to może być bardzo dużo. Ale skoro ktoś chce oszczędny samochód to niech kupi Honde 1,4vtec-e ona pali 7 w mieście benyny i moim zdaniem nawet nie trzeba gazu do tego montować.
Opublikowano
(...) 2 generacja przeżuca na gaz od obrotów (jak wejdzie na ustaloną ilość obrotów silnik) (...)

 

Mam instalację II gen. w E36 na sterowniku Bingo S-4 i na gaz przełącza mi się oczywiście pod wpływem obrotów ale po osiągnięciu ustawionej temperatury.

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bo bigno ma możliwość podłoczenia czujnika temperatury. TY go masz i pewnie dlatego przełacza Tobie po osiiągnieciu temp.
Opublikowano

hej, ja mam bene, ale się też zastanawiałem czy nie opłaca sie zagazować furki......

i chyba zrezygnuję z tego pomysłu autko ma 10 lat 223 tys. przebiegu, pali 9l benzyny, robie miesiecznie okolo 1600-2200 km.....

zakładając gaz - koszty samej instalacji, to raz, a dwa jej "konserwacja" - wmiana filtrow, kabli, swiec, regulacja, przeglady, dotego na forum co chwila znajduje posty ze cos nie tak jest z praca silnika na gazie, czy zimny czy goracy czy sie przegrzewa czy gasnie, czy faluje itp.....

wyliczajac wszystkie za i przeciw dochodze do wniosku, ze faktycznie gaz to tylko sekfencja, w miare w mlodym aucie z malym przebiegiem i jak ktos planuje nim jezdzic z 5 lat.....

co wy o tym mysliscie i jakie waszym zdaniem dodatkowe koszty sa auta na gaz, i czy az tyle sie zaoszczedzi?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Koszt są większe, ale wszystko zależy od instalacji a raczej od fachowca. Jak jest sekwencja i dobrze wyregulowana to świece i przewody nie padają tak często jak to bywało w starych instalacjach. Sekwencje też się rzadziej reguluje. Są za i przeciw. Ja mam prawie 300tyś, na gazie ponoć 150 (ja zrobiłem 60tyś) i chodzi wszystko. Mam zwykły gaz więc świece wymieniam co 10-12 tyś, razem z olejem. Przwody zmieniłem raz, na oryginalne. i nie ma problemu z nimi. Kopułkę i palec niby poprzedni właściciel zmieniał jak montował gaz ale po tym jak raz jeden jedyny strzelił mi gaz to wymieniłem je na nowe dobrej jakości. Od 35tyście prócz świec przy gazie nie robie nic. A sorki, przez pewien czas miałem problem z sondą. Ale problem wynikał że chciałem zaoszczędzić i kupiłem sondę MAGNETIMARELLI. Padały one po 3 miesiącach, dwie reklamowałem i trzecią zamontowalem NGK i chula. Moje lekko juz zajechane M40 pali w mieście ok 11,5 gazu + plus ok 1 litra benzyny na 100km. Gdyby silnik był w kondycji jak oryginał to podejrzewam że paliłbym z litr mniej. Twoje M43 pali mniej , na sekwencji różnica nie powinna byc duża. Robisz ok 2 tyś miesięcznie. 4,4 beznyna a 2,20 gaz. 2,2 na litrze. Pali ok 10 gazu czyli masz 22 na każde 100km. Na 2tyściacach masz 440pln. Na 10 tyś masz 2200 oszczędności. Wymień świece i regulacja gazu. Koszt ok. 200-300pln. Zostaje 1900. Powiedzmy że po 30 tyściach bedziesz musiał zmienić cewkę przewody. po 30 tyś masz zaoszczędzone 5tysiecy, wieć koszt cewki i przewodów to pikuś.

Problem jest taki że po prostu nie widać tych oszczędności bo to co zostaje w kieszeni wydajesz na co innego. Ale gdyby każde 50 zatankowane zł i drugie te zaoszczędzone wrzucić do "świnki" to dopiero bedziesz wiedział że oszczędzasz. A tak ja wydajesz to już tego nie widać tak. A gdy coś nawali to się nie myśli o tym przez 20 tyś mam 4tys oszczędzone.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
acha. dobra sekwencja to ok 3tyśiaće zł. Czyli przy tych różnicahc w cenie gazu to jak prze pierwsze dwa lata do "świnki" wrzucisz kwotę zatankowanego gazu i przy tych przebiegach co robisz to na bank za dwa lata znajdziesz w tej "śwince" więcej niż te 3 tysiące.
Opublikowano
hmmm, czyli jak zalozylbym dobra sekwecnje, i zakladajac ze nic sie nie wydarzy przez 2 lata jazdy na gazie (zadne niespodziewane naprawy) to zaoszczedze 3 kola lejac gaz a nie bene... i co tu robic? nie chcialbym sie niepotrzebnie pakowac w problemy finansowe.... znacie jakies stronki, gdzie moglbym poczytac o autach na gazie itp.??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zaoszczędzisz pod warunkiem że nie oszczędzisz na instalacji i późniejszym jest serwisowaniem jak należy. Jak założysz gaz u P.Zenka i raz na 100tyś podjedziesz na przegląd gazu to napewno nie zaoszczędzisz a bedziesz miał tylko masę problemów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.