Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. jestem nowym użytkowniekiem BMW 740 iL, kiedy kupiłem auto wyskakiwał mi komunikat typu safemode ze skrzyni biegów, zajechałem na warsztat BMW na kompa i powiedzieli że to problem z 4 tym biegiem, tylko że wszystko działa, opisze może objawy.

wsiadam, przekręcam stacyjką, (czasem ciężko pali ale to już osobny temat) odpalam. Wciskam hamulec i wyskakuje błąd o treści " TRANS. FAILSAFE PROG " daje wajchą na D lub inny bieg i się wyłącza ale czasem się załączy podczas jazdy, tylko że testowałem auto i skrzynia działa bez zarzutu, w BMW powiedzieli, powinna sie ślizgać z 3 ciego bezpośrednio na 5 bieg, ale tak nie jest, ani w auto ani kiedy ręcznie rzucam biegi. może ktoś miał z was podobny problem.? nie zostawiłem auta w BMW SERVICE bo za same dojście co to na 100% wybuliłbym jakieś 1200zł . byłbym wdzięczny.

Opublikowano
witam.jestem swiezy na forum ale twoj problem znam doskonale ,gdyz moj kumpel w swojej e38 740 mial identyczne objawy i po wielokrotnych wizytach u elektroniko,specow od skrzyn byl na skraju zalamania nerwowego :mad2: gdyz kazdy rozkladal rece bo nie mogli dojsc o co chodzi i skadd bierze sie ten awaryjny tryb skrzyni.w koncu wpadlismy na pomysl zeby zmienic kompa od sterowania skyzynia.ku naszemu zdziwieni to wlasnie on byl przyczyna awarii.najgorzej ze wczesniej wymienil olej,kupil druga skrzynie za 1200 ktora lezy teraz bezurzytecznie bo wymiana jej nie przyniosla zadnego skutu.ludzie na forach pisali o przeroznych mozliwosciach nwyskakiwania owego bledu; lozyska,czujniki abs itp.jednak okazalo sie ze winien byl komp ktory uzywany mozna dostac za nieweielki pieniadze.radze sprobowac wlozyc chociaz na probe aby miec pewnosc z jakiejs inne sidemki aby uniknac wydatku ale ja z wlsngo doswiadczenia wiem ze to na 100%komputer sterowania skrzynial.mam nadzieje ze udalo mi sie pomoc.pozdrawiam
Opublikowano
ok. dzięki za podpowiedz. a powiesz mi moze gdzie znajduje sie ten komputer w samochodzie? nie wiesz czy moze podejdzie z 735 ?
Opublikowano
komputer znajdujesie w tym samym miejscu gdzie znajdziemy kompa od sterowania silnikiem czyli pod szyba czolowa od strony pasazera.wymontowanie go zajmyje doslownie5 minut i potrzebny bedzie jedynie jeden imbus ,ktorego rozmiaru juz niestety nie pamietam.a co do kompa z 735 to nie wiem czy bedzie pasowal ale wydaje mi sie ze to bardziej zalezy od rodzaju zastpsowanej skrzyni i jesli sa takie same to nie powinno byc problemu.najlepiej wymontowac oba komputery i sprawdzic ich numery itp. zycze powodzenia
Opublikowano
DZiękuje za rade. zobacze numer i kupie tego kompa bo nie jest drogi. a co jeszcze zaobserwowałem, kiedy rano odpalam auto i ruszam to wacha sie skrzynia i nie chce czasami 3 wrzucic, ale to chyba raczej wina niskiego stanu olejuw skrzyni, bo kiedy sie zagrzeje troche, a raczej kiedy na tłoczy oleju gdzie trzeba zmienia biegi bez problemu. Jaki olej do tej skrzyni byłby ok?! to jest zwykły automat nie żaden pół automat. w sumie i tak musze wymienic uszczelke w skrzyni bo żyga, a do tego raczej od nowosci ten olej nie był zmieniany, przebieg ma 270 tys km. Dzieki za rady, na prawde doceniam.
Opublikowano
aaaa. zapomniałem zapytać, czy po zmianie ECU skrzyni, auto od razu jedziło ok? czy musieliście jechac na wykasowanie błędów??
Opublikowano
tlko po podlaczeniu nowego kompa problem zniknal jak reka odja.dla pewnosci podlaczylismy sterego kompa jeszcze raz i odrazu wyskoczyl komunikat awaryjnego trybu pracy skrzyni. po podlaczeniu nowego komputera pojechalismy podpiac auto i wszystkie bledy zniknely ,gdyz przyczyna ich pojawiania sie byl "glupiejacy" komputer.a co do oleju to niestety nie wiem jaki byl.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.