Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie do użytkowników e46 2.0 136KM jakie macie parametry przepływomierza tzn chodzi mi bardziej o parametr napięciowy z pzepływomierza z pinu 5 względem masy np:

 

auto rozgrzane do optymalnej temperatury pomiary na postoju na biegu jałowym

 

wolne obroty = napiecie V

1000 obr = napięcie V

2000 obr = napięcie V

3000 obr = napięcie V

4000 obr = napięcie V

 

Pytanie drugie do znawców tematu

Wiem ze w moim silniku powinien być przepływomierz o numerze obudowy 0928 400 314 i po wymianie na 527 konieczne jest reprogramowanie sterownika, no ale szkopuł tkwi w tym ze kupiłem auto i siedzi w obudowie wkladka o numerze F00C 2G2 029. jaka powinna być w 314 a jaka 527??

.
Opublikowano
Ja na Twoim miejscu nie bawiłbym się z napięciami na przepływomierzu, różnice napięć pewnie są bardzo małe. Skoro masz dziwny przepływomierz i nie jesteś pewny czy dobrze on działa to znajdź kogoś kto zna DIS-a w nim można bardzo łatwo sprawdzić przepływomierz! Wg. mnie albo jest to jakiś zamiennik dlatego nr jest inny, a jeśli jest to bosch to z innego auta chyba jest. Tak jak mówiłem DIS powie ci prawdę. Zobacz jak wygląda przykładowy test przepływki:http://www.youtube.com/watch?v=0iPIvpLlJmQ. Przerabiałem u siebie zamiennik i z nim właśnie jest ten test. Jak widzisz na filmie dolne obroty OK mieści się w granicach, ale na wysokich już nie. Powodowało to odpływy i przypływy mocy w przedziale 2000-3000 obr. wymiana na oryginał plus reprogramacja też za pomocą DIS-a i wszystko OK. Tak, że odradzam stosowanie jakichkolwiek zamienników, szczególnie jeśli chodzi o przepływomierz.
Opublikowano

I jeszcze jedno co do obudowy, właśnie w niej tkwi problem, to ona ma wadę fabryczną i ze względu na nią nie wystarczy wymiana wkładu tylko całej obudowy. Bez względu na nr wkładki, jesli masz obudowę taką(stara-314):

http://img185.imageshack.us/img185/5298/snv30482g.th.jpg

to wymienić należy obudowę z wkładką i zrobić reprogramację. Jeśli w aucie jest już obudowa taka(nowa-468,527):

http://www.maf-shop.com/luftmassenmesser-blog/wp-content/uploads/2008/07/314_526_unterschied.jpg

To wtedy wymieniać można sam wkład i sprawdzić czy sterownik silnika ma odpowiedni soft. Sam nr przepływomierza odczytujesz z obudowy.

Opublikowano

obudowa jest 314 chodzi mi o napięcia przy konkretnych prędkościach to wtedy mógłbym sprawdzić swój przepływomierz bez DIS-a :) dzisiaj rano umyłem dziada i już ciągnie równo w zakresie obrotów 2000 - 3000, no ale chciałbym sprawdzić.

Dzieki za info

 

Co do reprogramacji przy zmianie to wiem że jest konieczna bo nawet ESI Boscha o tym mówi.

.
Opublikowano

Sygnał z HFM5 ma postac analogową, (napięciową) na pinie 5 przepływki w stosunku do masy akumulatora mierzymy sobie napięcie sygnałowe, czyli to co widzi sterownik. Oscyloskop przy HFM6 ale te były montowane w nowszych 535d itp

 

A interesują mnie pomiary typowo dla 2.0 d 136KM

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.