Skocz do zawartości

Ciężko pali gdy ciepły/nierówne obroty E36 318 IS 93r.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mam mały problemy z moim samochodem, a mianowicie:

- gdy samochód jest zimny odpala dobrze, chwile pokręci i zapala, obroty wzrastają do około 1500 obr/min i spadają do około 800 obr/min. Wystarczy dodać gazu a obroty gdy opadają potrafią spaść do nawet 300 obr/min. Czasami potrafi nawet zgasnąć.

- gdy samochód jest gorący obroty w granicy dolnej się stabilizują na poziomie około 800 obr/min ale za to zaczyna się dziać coś takiego, że gdy stoje na swiatłach bądź wrzuce na luz po pewnym czasie obroty potrafia same wzrosnąć do około 1500 obr/min i po chwili wracają do około 900 obr/min.

- gdy samochód jest gorący po zgaszeniu silnika i odczekaniu około 5 minut ciężko jest go odpalić, ale wystarczy delikatnie nacisnąć pedał gazu i samochód odpali.

PORADZCIE CO DOLEGA MOJEJ BMW. (P.S. Posiadam wtrysk gazu, powyższe obiawy występują zarówno na benzynie jak i na gazie)

Edytowane przez longhigh
Opublikowano
Zawór dodatkowego powietrza w moim przypadku masz na mysli pewnie potocznie zwany silnik krokowy, jest wyczyszczony, ale żeby być pewnym to czekam aż podmienie na inny aby sprawdzić czy to przez niego się dzieją te dziwne rzeczy.
Opublikowano

Obejrzyj dokładnie w pierwszej kolejności układ dolotowy powietrza, sprawdź czujnik położenia przepustnicy i jak przepustnica się domyka. Gdybyś nie miał pewności do szczelności jakiegoś połączenia to pomóż sobie benzynką w strzykawce i popryskaj po połączeniu na uruchomionym silniku. Dziwne zachowanie się silnika w tym momencie świadczyć będzie o nieszczelności.

Spróbuj także przemierzyć i odłączyć sondę lambda, gdybyś nie miał czym jej zmierzyć.

Opublikowano

Przewody dolotowe do przepustnicy są wymienione na nowe, sonda lambda chyba raczej nic do tego nie ma bo on najgorzej chodzi na zimnym silniku ( chodzi o obroty) a wtedy lambda nie działa, dopiero jak się rozgrzeje.

A jak sprawdzić czujnik położenia przepustnicy i jak powinna się domykać przepustnica ?

Opublikowano
Przepustnica powinna być całkowicie zamknięta a śrubka czyli tzw. zderzak, ma być na tyle podkręcony aby przepustnica ta nie klinowała się po zamknięciu. Czujnik położenia przepustnicy ma mieć oporność na krańcowych pinach pow. 4000 om, natomiast przy jednym krańcowym i środkowym pomiędzy 1000 a 1500 om.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Dałem sobie rade, powyzsze problemy opisane dotyczace mojego samochodu ustapiły po wymianie: regulatora biegu jałowego, czujnika przełożenia przepustnicy i sondy lambda. Na polu bitwy zostało tylko jeszcze odpalanie go na ciepłym silniku ale pracuje nad tym. P.S. Po wymianie tychże podzespołów odłączyłem akumulator tak na ok. 10 min i podłączyłem. Silnik oczywiście musi być zimny, pochodził aż do nagrzania na biegu jałowym i teraz samochód chodzi jak laleczka.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Cześć

Ja mam cały czas uchyloną przepustnicę ponieważ jak ją zamknę to strasznie faluje na gazie a na benzynie wszysko ok. Odłączyłem sonde i dalej to samo. Regulacje gazu nic nie dają poprostu caly czas falują i auto gaśnie. Byłem już w kilku warsztatach i u kilku gazowników i nic. Mówią że musi być otwarta przepustnica.

 

Bardzo prosze o jakieś rady bo jak mam uchyloną przepustnicę to znowu na benzynie nie jest za dobrze.

 

Mam e36 1.6 m40

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.