Skocz do zawartości

M50B25 falujące obroty, brak mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jestem nowy na forum więc sie przywitam :)

Niedwno zakupiłem mój wymarzony wóz, E30 po swapie na M50B25. Tylko niestety borykam sie z jednym problemem. Mianowicie po rozgrzaniu silnika zaczynają falowac obroty, czasem nawet do całkowitego wyłączenia silnika. Dodatkowo podczas przyspieszania w górnym zakresie obrotów auto dostaje zadyszki i nie ciągnie tak jak powinno. Czusciłem juz silnik krokowy, nie pomogło. Po podłączeniu komputera pokazuje błąd sondy lambda. Mechanik u którego byłem stwierdził, że silnik dostaje za dużo paliwa, co moze powodowac przepływomierz. Ceny używanego to około 300 zlotych, wiec nie chce wyrzucuc pieniędzy w błoto. Wie ktoś może co może powodowac takie objawy? Dodam jeszcze, że czysciłem także czujnik na wale, też nie przyniosło to rezultatów.

Jestem z Krakowa, może ktos tutaj ma auto z takim silnikiem, żeby ewentualnie podmienic na chwile przepływomierz z jego auta? Bo niestety wsród moich znajomych nie znalazlem nikogo z przepływomierzem 0 280 213 011

Opublikowano
ile ci teraz pali.. wiecej niz wczesniej? moze faktycznie moze byc to sonda.. falowanie obrotow moze przez sonde.
Nie wazne przy czym stoisz.. Wazne jak tym jezdzisz
Opublikowano

nie wiem ile paliło wcześniej, bo odkad kupilem wlacze z tym problemem. A aktualne spalanie jest nieco zawyzone, poniewaz od niedawna mam auto i musze sie nim nacieszyc :wink: dzisiaj odebrałem auto i mechanik stwierdził, że sonda juz działa i jest w porządku.

A mam jeszcze pytanie. Licznik jest od 316 ( 4 cylindry) i nie zdazyłem jeszcze go wymienic. Czy to może powodowac jakies problemy? zadyszka o ktorej wczesniej pisalem pojawia sie mniej wiecej na koncu czerwonego pola.

Opublikowano
chyba pomyliłeś pojęcia... to się nie nazywa zadyszka tylko odcinka... ile Ty byś chciał auto wkręcać? na 10000 obrotów? to nie odrzutowiec.

 

tak jak mowiłem zegary są od 4 cylindrówki i odciecie nastepuje gdy wskazowka jest mniej wiecej w połowie ekonomizera :wink:

może i mechanikiem nie jestem, ale potrafie odróżnić brak mocy i dzwiną prace silnika od odcinki :wink: silnik w pewnym momencie zmienia nieco swój dzwiek ale ciągnie dalej, tyle, że słabiej, a nastepuje to w momencie gdzie właśnie powinien byc najmocniejszy( około 5000, więc napewno nie jest to odcinka). próbowałem juz jazdy z odpiętym przepływomierzem, rożnica minimalna, czyściłem czujnik wałka, tez nic. Od przepływomierza idzie przewód od ktorego poźniej odchodzi jeszcze jeden, cieńszy i jest chyba podłączony do pompy paliwa. Zauważyłem, że gdy go odepne obroty idą delikatnie w góre. i mam jeszcze pytanie. Do gumy łączącej przepływomierz z przepustnicą podłączone są jeszcze dwa węże. Jeden z nich jest w srodku mokry i czuć zapach benzyny. za co on odpowiada i czy tak powinno byc?

Opublikowano
...czyściłem czujnik wałka,...

Myslisz, że się wyczyścił i jest już sprawny ..? :cool2:

Takie zabiegi są bardziej kosmetyczne. Czyszczenie zewnętrznej obudowy czujnika poprawić ci może ...co najwyżej humor.

Piszesz, że nie chcesz wydawać pieniędzy na części, o których nie wiesz do końca czy są złe... więc może czas zmienić mechanika, na konkretniejszego ?!

Zapewne zapłaciłeś mu za diagnozę komputerową, a jak by był kumaty, od razu sprawdził by Ci miernikami "błędne" czujniki i określił dokładniej miejsce awarii.

 

Od przepływomierza idzie przewód od ktorego poźniej odchodzi jeszcze jeden, cieńszy i jest chyba podłączony do pompy paliwa. Zauważyłem, że gdy go odepne obroty idą delikatnie w góre. i mam jeszcze pytanie. Do gumy łączącej przepływomierz z przepustnicą podłączone są jeszcze dwa węże. Jeden z nich jest w srodku mokry i czuć zapach benzyny. za co on odpowiada i czy tak powinno byc?

 

Jakąś rzeźbę już ktoś uskuteczniał... bądź też "tiuningował" domowym sposobem zwiększenie mocy... choć bardziej prawdopodobne,że ratował zepsutą część elektroniki w przepływce.

Nic innego niż oryginalna wiązka nie powinno tam być.

A co do gum to na wspomnianym odcinku powinno lecieć wyłącznie powietrze i oprócz nagaru wewnątrz żadnej substancji ciekłej nie może być, bo uszkodzi momentalnie czujniki przepływomierza i przepustnicy.

Opublikowano
wiązka wygląda raczej na oryginalną. Co może byc powodem, że w tym wężu pojawiła sie benzyna? Niestety mechanik u którego byłem może i jest dobry, ale nie chce mu się grzebać w aucie po swapie, skoro ma wystarczającą ilośc klientów ze standardowymi samochodami. Może wy możecie polecic jakis dobry warsztat na terenie Krakowa i okolic? Bo z tego co widze mimo dobrych chęci samemu nie dam rady z tematem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.