Skocz do zawartości

[39] M52TU, obudowa filtra oleju problem z uszczelnieniem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Od kilku tygodni posiadam E39 i ogólnie auto jest bardzo fajnie ale nie mogę dojść do ładu z uszczelnieniem podstawy filtra oleju. Uszczelka została wymieniona, wszystko poskręcane i efekt dalej leje, więc jeszcze raz rozebranie, odtłuszczenie, uszczelnienie dodatkowo silikonem elringa dirko, a efekt dalej leje, stopa ani sam blok nie jest porysowana ani jakoś uszkodzona mechanicznie. Wyciek również nie jest z broków, czy z czujników, dokładnie to wygląda tak jakby gdzieś z dołu stopy leciało, wyciek jest dość spory na zimnym silniku po 5 minutach pracy pojawiają się już krople oleju.Zastanawiam się co tam jeszcze może być. Odma jest wymieniona, po wyjęciu bagnetu czy korka od wlewu oleju silnik owszem przez chwile nierówno popracuje

ale później jest ok, żadne kontrolki oleju się nie świecą, a i ilość oleju jest delikatnie przed połową skali. Silnik chodzi fajnie, nie bierze wody, nie dymi na niebiesko, ciągnie też ok, jedynie te wycieki,

 

Ma ktoś jakiś pomysł czym to doszczelnić gdzie szukać przyczyny, może dorobić tam jakąś dodatkową uszczelkę (mam klingielit) albo jakiś inny silikon czy szczeliwo zastosować?

 

Pozdrawiam

Przemek

Opublikowano

sprawdź dokładnie czy na pewno z obudowy filtra, bo może przewód olejowy od vanosa jest przetarty lub niedokręcony, sprawdź stan miedzianych uszczelek, ewentualnie plastikowa pokrywa filtra oleju jest pęknięta - po zbyt mocnym dokręceniu. Nic więcej nie przychodzi mi do głowy z tej strony silnika.

 

Po chwili namysłu wpadło mi do głowy że może to płyn od wspomagania gdzieś ucieka. nie mem więcej pomysłów.

 

powodzenia. :)

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Opublikowano

Witam

Dzięki za sugestie, problem najprawdopodobniej został rozwiązany, dokładne info dam wieczorem, jak auto będzie po większej trasie. Aktualnie na pewno wyciek nie istnieje na zimnym silniku (temp ponad 50st) zobaczymy co będzie jak się porządnie nagrzeje.

Wg mnie powodem powracających wycieków była nowo zakupiona uszczelka (z ASO) mianowicie w porównaniu ze starą była ona tej samej wysokości ale węższa na całej długości o około 1mm (starą w kołnierz jest ciężko wcisnąć a nowa jest praktycznie luźna), po zamontowaniu starej na porządny silikon przy zimnym silniku problem nie występuje, zobaczymy co będzie dalej.

 

Ps. Tak jak pisałem wcześniej na pewno leci z podstawy filtra, wszystko w około przejrzane i jest ok, również przewód od vanosa, pokrywa od filtra.

Opublikowano

Po trasie około 60km, pojawiło się kilka kropel, jednak poprawa jest o jakieś 90%. Wygląda na to, że przyczyną była kiepskiej jakości nowa uszczelka. Robota czeka mnie jeszcze

raz ale muszę znaleźć nową dobrą uszczelkę.

Opublikowano

brat w tym tygodniu wymieniał u siebie tą uszczelkę i też kupował w ASO ale nowa była o 0,7 mm wyższa od starej i bez żadnego silikonu i lata bez problemów. ja u siebie wymieniłem jakieś 4 miesiące temu i leciutko pociągnąłem ją silikonem i też bez żadnych cudów.

powodzenia przy trzeciej próbie.

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.