Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

OD 6 MIESIECY JESTEM POSIADACZEM E38 Z 1994 ROKU I WSZYSTKO WYDAWAŁO SIE BYC OK DO NIEDAWNA KIEDY TO ZACZEŁY SIE DZIAC ZIWNE RZECZY. MIANOWICIE OD JAKIEGOŚ MIESIĄCA REGULARNIE DOLEWAM PŁYN CHŁODNICZY ŚREDNIO JAKIEJ 1 - 2 NA 1000 KM, KOLEJNĄ RZECZĄ JEST TO ŻE JAK ZAPALE NA ZIMNYM SILNIKU DO DO MOMENTU OSIĄGNIĘCIA TEMPERATURY PRACY STUKA MI ŁAŃCUSZEK ROZRZĄDU TAK JAKBY ZACHACZAŁ O POKRYWĘ W MIEJSCU WLEWU OLEJU, NA DOMIAR ZŁEGO OSTATNIO ZACZĘŁY MI BARDZO FALOWAĆ OBROTY I ZDARZA SIE ZGASNĄĆ AUTU I TO CZEŚCIEJ NA CIEPŁYM SILNIKU NIZ NA ZIMNYM A DZIŚ PRZESTAŁ SIE WKRECAC NA OBROTY PRZY DEPNIECIU W PEDAŁ GAZU TYLKO POWOLI PRZYŚPIESZA ZRZUCAJĄC MAKSYMALNIE JEDEN BIEG , EWENTUALNIE JAK ZAPNE SPORT TO ZEJDZIE JESZCZE JEDEN NIŻEJ. WCZESNIEJ GDY WDEPNĄŁEM DO GUZIKA TO SZŁA JAK SZALONA I KRECIŁA SIE DO CZERWONEGO POLA A TERAZ NAWET NA SPORT ZMIENIA NA KOLEJNY BIEG PRZY 4500 OBR/MIN. NIE WIEM CO SIE DZIEJE JAK WIECIE GDZIE UDERZYC TO PROSZE POMÓŻCIE ........ MOŻE TE WSZYSTKIE AKCJE JAKOŚ SIEWIĄŻĄ???? NIE MAM POJĘCIA JEST TO 730i z 1994 roku w automacie

 

zresetowałem nawet kompa ale bez efektu.

Opublikowano

Witam

 

Proponowałbym przeprowadzić dokładną diagnozę auta czyli żeby ktoś MĄDRY podłączył to pod komputer !!!

...dla Was to tylko samochody...a dla mnie to sens życia...
Opublikowano
OD 6 MIESIECY JESTEM POSIADACZEM E38 Z 1994 ROKU I WSZYSTKO WYDAWAŁO SIE BYC OK DO NIEDAWNA KIEDY TO ZACZEŁY SIE DZIAC ZIWNE RZECZY. MIANOWICIE OD JAKIEGOŚ MIESIĄCA REGULARNIE DOLEWAM PŁYN CHŁODNICZY ŚREDNIO JAKIEJ 1 - 2 NA 1000 KM, KOLEJNĄ RZECZĄ JEST TO ŻE JAK ZAPALE NA ZIMNYM SILNIKU DO DO MOMENTU OSIĄGNIĘCIA TEMPERATURY PRACY STUKA MI ŁAŃCUSZEK ROZRZĄDU TAK JAKBY ZACHACZAŁ O POKRYWĘ W MIEJSCU WLEWU OLEJU, NA DOMIAR ZŁEGO OSTATNIO ZACZĘŁY MI BARDZO FALOWAĆ OBROTY I ZDARZA SIE ZGASNĄĆ AUTU I TO CZEŚCIEJ NA CIEPŁYM SILNIKU NIZ NA ZIMNYM A DZIŚ PRZESTAŁ SIE WKRECAC NA OBROTY PRZY DEPNIECIU W PEDAŁ GAZU TYLKO POWOLI PRZYŚPIESZA ZRZUCAJĄC MAKSYMALNIE JEDEN BIEG , EWENTUALNIE JAK ZAPNE SPORT TO ZEJDZIE JESZCZE JEDEN NIŻEJ. WCZESNIEJ GDY WDEPNĄŁEM DO GUZIKA TO SZŁA JAK SZALONA I KRECIŁA SIE DO CZERWONEGO POLA A TERAZ NAWET NA SPORT ZMIENIA NA KOLEJNY BIEG PRZY 4500 OBR/MIN. NIE WIEM CO SIE DZIEJE JAK WIECIE GDZIE UDERZYC TO PROSZE POMÓŻCIE ........ MOŻE TE WSZYSTKIE AKCJE JAKOŚ SIEWIĄŻĄ???? NIE MAM POJĘCIA JEST TO 730i z 1994 roku w automacie

 

zresetowałem nawet kompa ale bez efektu.

 

Co do płynu chłodniczego (niedawno wymieniałem chłodnicę, uszczelkę pod kolektorem ssącym, pompy wody, oringi itp.), po pierwsze zdejmij osłony pod silnikiem i połóż pod spód czystą tekturę i zobacz gdzie cieknie. Jeżeli nie zlokalizujesz wycieku, sprawdź uszczelki pod głowicami (np. chemicznie przez mechanika). Jak nie uszczelki, to wyciek może być trudny do zauważenia np. chłodnica, zbiorniczek wyrównawczy, opaska lub pęknięty wąż od zbiorniczka. Płyn odparowuje a parę rozgania wentylator. Miejsc może być dużo więcej, po prostu sprawdzaj wszystko po kolei. Powodzenia i dużo cierpliwości.

Opublikowano

Po pierwsze: podlacz pod komputer diagnostyczny i odczytaj bledy. Powodow takiego zachowania moze byc masa - od zapchanego filtra powietrza po uszkodzona skrzynie biegow.

Po drugie: obejrzyj dokladnie samochod pod spodem pod katem sladow wyciekow plynu chlodniczego.

Oprocz tego kwestie formalne: wylacz CAPS-LOCK, bo pisanie wszystkiego z duzej litery oznacza w netykiecie, ze krzyczysz, no i uzywaj od czasu do czasu znaku nowej linii, bo ciezko sie czyta to, co piszesz.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

Witam

 

Z góry przepraszam za drukowany post wcześniej.

 

Jeszcze jedna sprawa dotycząca tych cudów w moim aucie a mianowicie odczytałem kody błędów w komuterze auta:

1 AC 84 000

2 90 84 000

3 3F 88 000

4 00 00 000

5 C7 81 000

 

Może ktoś mi powiedzieć co one oznaczają?

 

z góry diekuje

Opublikowano

witaj ubytki plynu chloniczego o ile uszczelka pod glowica jest ok to trudna sprawa ale mialem cos podobnego moze uda mi sie Ci pomoc...

otóz jak wspomnial kolega wyzej sprawdz najpierw chlodnice,zbiorniczek i wszystkie weze.jesli to nie pomoze to sprawa jest trudniejsza ale do zrobienia.musisz odkrecic kolektor ssacy,pod kolektorem jest taka gabka-oslania kolektor od silnika,pod ta gabka ida dwie aluminiowe rury,wymontuj je ale delikatnie zeby ich nie pogiac,pod tymi rurami jest jeszcze jedna gabka taka gruba ktora oslania obieg plynu w silniku od kolektora zdejm ta gabke ale tez delikatnie-ona moze byc przyklejona do oslony obiegu plynu chlodzacegow bloku silnika.z ta gabka ostroznie bo nie kupisz jej bo juz tego nie produkuja!!!!i teraz sedno sprawy!!!pod ta gabka jest oslona na kilkanascie srub nie pamietam juz ile ich tam jest ale duzo,sprawdz czy ta wlasnie oslona nie jest gdzies dziurawa-najlepiej dmuchnij mocno w chlodnice-w zbiorniczek wyrownawczy i w ten sposob to sprawdzisz,ja mialem ubytki i to tez calkiem spore a odkrylem to przez przypadek przy wymianie tylnej klapki kolektora ssacego.na tej oslonie u mnie byly duze wżery az sie zdziwlem ze BMW produkowalo takie gowno,ale to mozna kupic w salonie BMW,nie wiem jaki jest koszt bo ja mieszkam w anglii.jezeli dalej bedziesz mial ubytki plynu chlodniczego sprawdz nagżewnice.co do rezty twoich problemow tzn.falowanie obrotow,spronuj wymienic filtr paliwa.zycze powodzenia i pisz jak sie skonczylo.pozdrawiam....

Opublikowano
witaj ubytki plynu chloniczego o ile uszczelka pod glowica jest ok to trudna sprawa ale mialem cos podobnego moze uda mi sie Ci pomoc...

otóz jak wspomnial kolega wyzej sprawdz najpierw chlodnice,zbiorniczek i wszystkie weze.jesli to nie pomoze to sprawa jest trudniejsza ale do zrobienia.musisz odkrecic kolektor ssacy,pod kolektorem jest taka gabka-oslania kolektor od silnika,pod ta gabka ida dwie aluminiowe rury,wymontuj je ale delikatnie zeby ich nie pogiac,pod tymi rurami jest jeszcze jedna gabka taka gruba ktora oslania obieg plynu w silniku od kolektora zdejm ta gabke ale tez delikatnie-ona moze byc przyklejona do oslony obiegu plynu chlodzacegow bloku silnika.z ta gabka ostroznie bo nie kupisz jej bo juz tego nie produkuja!!!!i teraz sedno sprawy!!!pod ta gabka jest oslona na kilkanascie srub nie pamietam juz ile ich tam jest ale duzo,sprawdz czy ta wlasnie oslona nie jest gdzies dziurawa-najlepiej dmuchnij mocno w chlodnice-w zbiorniczek wyrownawczy i w ten sposob to sprawdzisz,ja mialem ubytki i to tez calkiem spore a odkrylem to przez przypadek przy wymianie tylnej klapki kolektora ssacego.na tej oslonie u mnie byly duze wżery az sie zdziwlem ze BMW produkowalo takie [bAD],ale to mozna kupic w salonie BMW,nie wiem jaki jest koszt bo ja mieszkam w anglii.jezeli dalej bedziesz mial ubytki plynu chlodniczego sprawdz nagżewnice.co do rezty twoich problemow tzn.falowanie obrotow,spronuj wymienic filtr paliwa.zycze powodzenia i pisz jak sie skonczylo.pozdrawiam....

 

codo sołony kanału wodnego to miałem juz przygodę w tydzien po zakupie i jest założona nowa uszczelka wiec nie powinno tam byc żadnego wycieku ale sprawdze jesli juz nie bedzie innej opcji

 

rozmawiałem z kolegą z warsztatu i powiada że może przyczyną falowania obrotów byc walnięty przepływomierz......wiecie może jak sprawdzić miernikiem ten podzespół bez potrzeby podmieniania tej części?

Opublikowano
zgadza sie,ale tu nie chodzi o uszczelke tylko o cala oslone-ona wyglada jak takie male korytko-sprawdz to koniecznie.falowanie obrotow moze byc przeplywomierz,lub swiece cewki te wiesz co na swiece sie zaklada.przeplywomierz sprawdzisz odlaczajc go i zobacz jak sie zachowuje auto,kazdy mowi o diagnozie komputerowej a pewne rzeczy da sie sprawdzic bez niej.ale wiesz chodzi o to zeby wszystko zrobic porzadnie nie wydajc nie potrzebnie kasy,choc sam wiem po sobie ze nie ktorych rzeczy nie da sie przeskoczyc.,a kolejne diagnozy komputerowe to tez sa koszty...
Opublikowano

pamietam jeszcze jeden drobiazg

 

gdy robiłem tę uszczelke pod tą pokrywą kanału wodnego "korytkiem" to w nieciekawym stanie były te czyjniki stukowe co są przykręcane do głowicy jest ich 4 sztuki i moze jeden był mało wiele a pozostałe miały juz popękane obudowy plastikowe w których sie znajdują. być moze dopsuły sie z czasem do reszty i teraz broją........ nie mam pojęcia nie wiem jaki wpływ one mają na prawidłową prace silnika

 

dziś przez cały dzień autko stało a wieczorem pokusiło mnie by sie przejechac i kolejny dziwny objaw,,,,,,, na zimnym silniku jak zapaliłem to trzymała 2000 obr/min i nawet po kilkukrotnym przegazowaniu nie schodziła poniżej a przy tym schodziła bardzo wolniutkon z obrotów gdy gazowałem. zgasiłem silnik i gdy jeszcze raz uruchomiłem to trzymała jakies 1200......więc w normie. ruszyłem na przejażdzke i gdy depnąłem zrzucała biegi normalnie i przyśpieszała :shock: nie wiem o co chodzi.

zastanawia mnie czy moze skrzynia gdy sie zagrzewa po dłuższej drodze to nie działa poprawnie,,,,,,może za mało oleju albo jest przepracowany ?? ale nie wiem czy sam dam rade to sprawdzic!!!

 

co do przepływomierza to uczyniłem jak doradzał kolega i spróbowałem na pracującym silniku odłączyć i........ jak zimny to spada z obrotów i to drastycznie natomiast jak ciepły to nieznacznie obroty wzrastają i jakby sie wyrównują...

Opublikowano

witam

wczoraj wyczyściłem krokowca (był strasznie zabrudzony takim czarnym pyłem wewnątrz) i przepustnice. i powiem ze na ciepłym silniku jak laleczka tylko szumi natowmiast na zimnym gdy odpaliłem dzis rano to zaczeła falowac i dopiero pokilku dodaniach gazu zaczeła normalnie pracowac...... niestety nie zbłądziłem jeszcze na komputer ale chyba nie bedzie wyjscia

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

jest sukces może nie całkowity ale to już drobiazgi........

 

wymienione napinacze hydrauliczne rozrządu i juz niestuka nawet na zimnym piecu......aż miło się słucha.

co doobrotów to falowała ponieważ kilka rzeczy nie było tak jak być powinno a mianowicie krokowy bardzo zabrudzony jak i przepustnica a do tego sony walnięte obie..... wszystko to zotsało doprowadzone do porządku i jest prawie ok.

jest jeszcze jeden drobiazg który mnie zastanawia.

gdy pracuje na zimnym czy ciepłym piecu tak jakby pufał w wydechy co powoduje delikatne drżenie całego auta........co ciekawe nie ma żadnych błędów w kompie zapala normalnie nie faluje wkreca sie na obroty tez normalnie ciągnie bez zarzutów, spalanie normalne tylko te pufanie czort wie skąd tak jakby coś z zapłonem , nie mam pojęcie parametry wkomputerze wszystkie w normie......

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.