Skocz do zawartości

[Z3] Swap M43B18/M52TUB25


batim

Rekomendowane odpowiedzi

No wydaje mi sie ze wydech od Z3 3.0 to rarytas :D chyba latwiej i taniej bedzie kupic ten od 2.8

W ostatecznosci kupie wydech od E46 i sproboje go jakos wsadzic do zetki. Do tego niestety nie mam warunkow (brak spawarki oraz kanału)

 

A tej uszczelki jeszcze nie szukałem. Narazie zostawiam to w spokoju. Auto ma garaż wiec nic mu nie grozi puki co.

Dzisiaj porobie fotki jak wyglada to wszystko :] przyznam ze narazie okropnie :D kupa kabli sie pałęta :D

Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 190
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

temat bardzo mnie interesujący bo taki manewr chce zastosować po sezonie ;)

 

pytań tylko kilka do autora:

wsadziłeś silnik ze skrzynia i cały tył spasował (podpiąłeś do walu z 1.9 i pasuje wszystko?

 

mnie interesuje tylko praktycznie swap na m52b28 i teraz pytanie czy wiązkę silnika da się dobrać do wiązki auta (tzn jeśli auto nie ma can'a to czy wychodziły m52b28 pod taka wiązkę) - chodzi o to żeby nie trzeba było robić konwersji przez swapbox.

 

Projektowi kibicuje i życzę jak najsprawniejszego poskładania wszystkiego do kupy

 

Pozdrawiam

E30 Touring 88' sprzedane

E30 Coupe 90' winterauto

Z3 Roadster 97' funcar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegę.

Silnik wsadzony byl z org. skrzynia z E46 z M52TU. Wał został orginalny. Wszystko spasowało pieknie. Trzeba tylko troche skrócic ten wybierak od zmiany biegów. Ja jeszcze tego nie zrobilem i na upartego mogloby tak zostac jednak shifter wychodzi nie do konca na srodku otworu.

 

Co do swapu na M52B28 (jeśli na 1xvanos) to powinno byc duzo latwiej. Ten box to potrzebny do swapa na 2xvanos lub M54. Oczywiscie bez boxa da sie to zrobic, ale w mojej okolicy nikt nie daje rady :( Wiecej Ci nie powiem bo niestety nie wiem.

 

Ja juz mam prawie wszystko podłączone. Czekam na ostatnie wskazówki na temat wiązki.

 

Pozdrawiam

Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info kolego

 

a ode mnie tylko słowa nie poddawaj się - bo zawsze przy końcu jest najgorzej. Swap ma to do siebie ze łatwy nigdy nie jest ;) ale daje masę frajdy - w moim garażu przeswapowano już 2 VW (niestety nie moje) i takich wrażeń nic innego nie dostarcza. Ja mam nadzieje wreszcie dołączyć do grona swapownikow ;)

 

Tak wiec trzymaj kurs :cool2:

 

pozdro

E30 Touring 88' sprzedane

E30 Coupe 90' winterauto

Z3 Roadster 97' funcar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za słowa otuchy :D

No musze przyznac, ze frajda jest :D szkoda ze odrazu nie probowalem sam tylko nerwy niszczyłem oddajac auto w rece obcych :]

Jeszcze jakby ktoś umiał mi rozrysować jak podłączyć gniazdo diagnostyczne z mojego starego silnika (OBD) do M52TU :] ehhhh

 

Tobie kolego również życzę powodzenia przy projekcie oraz jak juz cos sie będzie działo to pisz na PW ;] jestem ciekaw

 

Pozdrawiam

Piotrek

Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów.

Mam prośbę. Potrzebuję zdjęcia miejsca w którym znajduje sie komputer DME (w Z3 z M52TU). Chodzi mi o takie dokladniejsze najlepiej kilka z różnych stron.

A i jeszcze jak macie zamontowany filtr węglowy ? Wiem, że to zapewne jest pod przepływka lub kolankiem dolotu... ale nie wiem jak dokladnie to idzie. Niby w 1.8 i 2.8 jest taki sam, ale u mnie jakoś przeszkadza przy dolocie.

Jeśli to nie problem dla kogoś... to proszę o takową pomoc :D

 

Pozdrawiam

Piotrek

Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Batim, człowieniu, jakże ja Ci współczuję użerania się z tym swapem :) Śledzę ten wątek i serduszko mi sie kraje. Ale trzymam kciuki chłopie za Twoja wytrwałość. Jedno jest pewne, ze jak skonczysz swap to tego auta nie sprzedasz do śmiercie :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehhh no wiesz... troche masz racje :] wkopalem sie z tym swapem. W sumie zawsze moglbym dac auto do jakiegos PUZa lub firmy tego typu.

Teraz to juz tyle czasu poświęciłem, że coraz bardziej mi sie to podoba :] Przy okazji jak auto stoi całe zawieszenie powymieniałem tj. gumowe części na poliuretan itd. Zabieram sie za odnowienie stabilizatorów bo troche pordzewiałe, myślę też belke tylnia odnowić tak jak zrobił to np. Piotres.

Ale fakt faktem... chcialbym juz uslyszeć pracujacy silnik :(

Możesz wierzyć lub nie, ale mam juz popaprane sny zwiazane z tym swapem :]

 

ps. Ponawiam prośbę o fotki miejsca DME oraz tego filtra :D

Na upartego mogłbym filtr tasma zaciskowa zlapac do byle czego itd. ale chce to zrobic jak najlepiej bez niepotrzebnego druciarstwa i klejenia na tasme dwustronna :]

ps2. No po tym wszystkim to auta nie sprzedam :] biorąc sie za swap już takie nastawienie miałem, a teraz to 100% przekonany jestem, że zostanie u mnie przez dlugie lata. Kto wie może się uda zrobić następny swap na coś konkretnego ?:D mi sie wydaje ze jak ktoś zrobi swap to pozniej chce to zrobić ponownie :D troche wciągające zadanie.

Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów.

Mam prośbę. Potrzebuję zdjęcia miejsca w którym znajduje sie komputer DME (w Z3 z M52TU). Chodzi mi o takie dokladniejsze najlepiej kilka z różnych stron.

A i jeszcze jak macie zamontowany filtr węglowy ? Wiem, że to zapewne jest pod przepływka lub kolankiem dolotu... ale nie wiem jak dokladnie to idzie. Niby w 1.8 i 2.8 jest taki sam, ale u mnie jakoś przeszkadza przy dolocie.

Jeśli to nie problem dla kogoś... to proszę o takową pomoc :D

 

Pozdrawiam

Piotrek

 

Jutro postaram Ci sie cyknac foty. A jak nie jutro to w piatek.

 

A filtr weglowy ...hym wydawalo mi sie ze jest zamontowany nad belka tylnego zawieszenia, pod bakiem, z lewej strony samochodu. Albo sie nie znam ... :roll:

 

Houek, nie tragizuj prosze, jakby tak wszystko latwo szlo to zycie byloby nudne :twisted: .

 

Batim ale fotek to bys troche pocykal ...widze ze jakies poliuretanki wjechaly ...bys sie pochwalil jak to teraz wszystko wyglada :). Szczegolnie ze sam prosisz o foty :norty: .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alesz oczywiscie :D fotki bedą. Jutro dojdzie do mnie ostatnia partia części. Wtedy porobie fotki :]

U mnie przy m43 filt weglowy byl zaraz kolo kolanka dolotu do przepustnicy :] koło lewego kielicha (do niego przykrecony, od kierowcy strony)

W 2.8 moze byc w sumie gdzies tam z tylu :/

Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej !

Dostałem dzisiaj poliuretany do stabilizatora na przód. Tak jak Ty Piotres zamówiłem w Olkuszu.

Zabrałem się za zdjęcie stab. itd. Nie jest on w idealnym stanie (nie jest to orginalny z mojej zetki, musiałem zmienić przy zmianie silnika) dostałem go gratisowo więc nie narzekam (od E36 M50 Mpakiet z 1995 / dużo wiekszy ogolnie od mojego starego)

W dzisiejszym dniu udało mi sie go ładnie wyczyścić oraz oszlifować. Poszła pierwsza warstwa hammerite (Piotres miałeś racje pisząc, że cinko kryje...)

Zrobiłem fotki jak to wyglądało przed zabiegiem, ale wrzucę je już jak wszystko będzie gotowe razem z fotami po całej akcji.

Po weekendzie zajmę się tylnim stab. oraz wymienie łączniki stab. wraz z poliuretankami dla niego :]

Dopóki auto stoi i nie jezdzi mam okazje porobić wszystko na cacy

 

PS. Bez podnośnika i kanału kupe czasu schodzi przy wyciąganiu stabilizatora ://

Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucę kilka fotek.

 

http://img695.imageshack.us/img695/5611/imag0085yo.jpg

tutaj po wytoczeniu z garazu :] musialem przemiescic auto do innego - suchego :]

http://img835.imageshack.us/img835/8822/imag0084x.jpg

 

Teraz oczywiscie pod maska jest bardziej ogarniete i kable sie tak nie walają :]

 

tutaj fotka staba przedniego, ktory lekko poniszczony był

http://img207.imageshack.us/img207/3199/imag0091rc.jpg

 

na tej fotce już po czyszczeniu i lakierowaniu wraz z nowymi "gumami"

http://img713.imageshack.us/img713/8587/imag0095d.jpg

 

Dostałem także części na tylnią część auta

http://img838.imageshack.us/img838/8381/imag0098y.jpg

 

Dziwne jest to, że mocowanie górne amora tylniego raz juz wymienialem... wytrzymał jakies 10k i zrobila sie dziura w gumie...

Po weekendzie wymienie części i zrobie na cacy tylni stab itd.

 

PS

Ładny mam parkiecik w pokoju ?:D pheh

Edytowane przez batim
Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe wiem, ze za duze :]

Problem jest taki, że na dole jest kotłownia. Cały czas mam upał w pokoju itd.

Pozatym parkiet mógł być połozony z np. mokrego drewna (mozliwe to ?)

jak sie wprowadzilem do tego pokoju to tak nie bylo :]

Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki Piotres. Napewno pomogą.

Mam pytanie odnośnie jednej rzeczy

http://img28.imageshack.us/img28/6598/img0660en.jpg

 

Co to za niebieski wąż ??? ja chyba takiego nie mam :(

 

Ogólnie ja bede musiał dać komputer po drugiej stronie gdzieś koło serwo :( z E46 wiązka silnik-dme jest krótka bo wlasnie w e46 komp jest po stronie kierowcy. To chyba lepsze wyjscie niz przedluzanie wiazki :]

Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest przewod podcisnienia, byl czarny ale wymienilem go na silikon samco przy okazji robienia dolotu.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CH31&mospid=48082&btnr=11_2682&hg=11&fg=45

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaa no to mam to. Tzn musiałem dorobić :D ten kolor mnie zmylił.

Dzięki za foty.

A ten filtr węglowy napewno jest poza komorą silnika ?

 

A miales ten filtr wraz z nowym silnikiem ? Pokaz mi fote filtr ktory masz.

 

Moze Ci go zrobie foto na dniach jak wjade zeta na najazdy. Wg mnie to jest filtr weglowy tzn tam pod bakiem ale moge sie mylic.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.