Skocz do zawartości

[E46] Problem z obrotami 318i + kody błędów z INPY


KNT

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Ostatnio kolega zrobił mi odczyt parametrów bieżących pracy silnika programem INPA w moim BMW E46 `00r 1.9ccm M43, b/g, 118KM. Poszczególne parametry posiadają podane przedziały wartości jakie powinny być, u mnie niestety dwa z nich były po za dedykowanymi wartościami. Niestety nie wiem co to za błędy i parametry i co może być przyczyną ich za wysokich wartości, proszę o pomoc, i tak:

 

Pulse duty factor i.s controler 1 - wartość w "%" tolerancja od -10 do 10- wartość odczytu około 32.75.

Load mg/As/Zyl- tolerancja od 0 do 7- wartość odczytu aż 102.00

 

Problem się zaczyna jak dojeżdżam np. do świateł i wciskam sprzęgło obroty spadają do ok.1200obr/min. przez chwile się utrzymują i falują od 500-1000obr/min po dwóch, trzech „falowaniach” stabilizują się na ok. 850obr/min. Ekonomizer spada do 0 podnosi się do 10-12 i powoli spada do 0.

Nie zawsze się tak dzieje, a nawet mam wrażenie ze zależy to od pogody, trzy dni temu takie zachowanie zaobserwowałem 5 razy na odcinku 120km, a za to dzisiaj 25razy na odcinku 5km i dwa razy zgasł.

No i nie wiem co to za błędy?

 

http://www.bankfotek.pl/image/786759.jpeg

http://www.bankfotek.pl/image/786759.jpeg

 

http://www.bankfotek.pl/image/786761.jpeg

http://www.bankfotek.pl/image/786761.jpeg

 

http://www.bankfotek.pl/image/786760.jpeg

http://www.bankfotek.pl/image/786760.jpeg

 

http://www.bankfotek.pl/image/786757.jpeg

http://www.bankfotek.pl/image/786757.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do błędu 135 to bym sondzie sie przypatrzyl...

Błąd 171 to za uboga dawka paliwa - te dwa bledy mogą byc z soba pokrewnione

 

Moja rada, sprawdz odpowietrznik skrzyni korbowej (uruchom samochod zeby byl cieply podnies maske do gury i posluchaj czy w okolicach kolektora ssacego nie slychac uciekajacego powietrza) - mialem podobne objawy i po wymianie tego wszystko gra idealnie

http://s2.ifotos.pl/img/Beztytuuj_rxqxnne.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja rada, sprawdz odpowietrznik skrzyni korbowej (uruchom samochod zeby byl cieply podnies maske do gury i posluchaj czy w okolicach kolektora ssacego nie slychac uciekajacego powietrza) - mialem podobne objawy i po wymianie tego wszystko gra idealnie

 

tzn. po wymianie czego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wymieniłem odme + przewody gumowe, jest niewielka poprawa no i nie gaśnie, ale nadal nie jest tak jak być powinno.

Może jest ktoś z warszawy lub okolic z takim samym silnikiem M43, kto użyczyłby na podmianke przepływke, krokowy w celu diagnozy?

Cały czas wartości są przekroczone

Pulse duty factor i.s controler 1 - wartość w "%" tolerancja od -10 do 10- wartość odczytu około 32.75.

Load mg/As/Zyl- tolerancja od 0 do 7- wartość odczytu aż 102.00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie może być auto z podobnym silnikiem które poddamy podłączeniu pod komputer w celach porównania wyników odczytów z livedata przy okazji za free sprawdzimy czy jakiś błędów nie ma :) jest ktoś chętny na takie podpięcie?

 

Przepływomierze do twojego auta pasują z następujących modeli.

 

3' E36

 

316i 1.9 (M43)

 

3' E46

 

316Ci (M43)

 

316i 1.6 (M43)

 

316i 1.9 (M43)

 

318Ci (M43)

 

318i (M43)

 

7' E38

 

740d (M67)

 

Z3 E36

 

Z3 1.9 (M43)

BMW forever!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.