Skocz do zawartości

[E39] 525D - Problem z xenonami.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie od jakiegoś czasu światełka świecą stanowczo za nisko, a z racji coraz gorszej pogody zaczyna to być i niewygodne bo mało co widać w trakcie deszczu i niebezpieczne. Autoregulacja (wyszukiwanie poziomu) po odpaleniu auta zadziała góra-dół-góra, ale po kilku minutach światła zjeżdżają na dół. Żadnych komunikatów na liczniku nie ma. W disie nie da się nic obadać, czy ustawić (bynajmniej u mnie) nawet nie ma żadnych błędów w module LWR. Jak przechodzę na diagnozę xenonów to pisze, żeby użyć jakichś innych sprzętów, a w pozostałych opcjach (ustawianie, sensory, itp.) nie da się nic zrobić - wyłazi komunikat że nie ma przewidzianych funkcji testowych i regulacyjnych.

Inpa twierdzi, że moduł LWR zgłasza błąd: DRIVER RIGHT HEADLIGHTS - TEMPERATURE 0 st.C (na liczniku temp. jest ok - w każdym bądź razie na pewno nie 0)

Teraz moje pytania:

- co ma LWR (moduł sterowania zasięgiem xenonu) do temperatury?

- skąd ją odczytuje?

O błędach już pisałem w dziale diagnoza, ale niestety bez odzewu (już od miesiąca), może tu ktoś będzie wstanie cokolwiek poradzić?

 

W inpie można włączyć ACTIVATE w LWR dla wartości od 0 do 255 wtedy światełka ładnie tańczą góra dół dla zadanych wartości, chwilę po wyłączeniu ACTIVATE spadają znów na sam dół. LWR do wymiany?

Opublikowano

Pewnie masz problem z czujnikiem poziomu świateł, to jest taki element mocowany gdzieś na osi, który odpowiada za poziom świecenia ksenonów.

U mnie, przy takich samych objawach, konieczna była wymiana czujnika.

Opublikowano
Czujnik masz po prawej stronie z przodu. Dla mnie to wygląda jak miniaturowy łącznik stabilizatora, jeśli dobrze pamiętam ;-)

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Opublikowano
Czujnik masz po prawej stronie z przodu. Dla mnie to wygląda jak miniaturowy łącznik stabilizatora, jeśli dobrze pamiętam ;-)

A drugi po prawej stronie z tyłu.

niema nic lepszego niż BAWARKA
Opublikowano

Zgadza się padł czujnik położenia z przodu, napięcie poniżej 0,5V spowodowane urwaniem ramionka zamocowanego do wahacza. Tylko pytanie po co ta temperatura i skąd to 0stC.

W każdym razie problem miejmy nadzieje zniknie po wymianie czujnika.

Dziękuję za podpowiedzi!

Opublikowano

kolego napisz co i jak bo mam podony problem i slyszalem ze to moga byc polamane regulatory. u mnie tez nie dziala w jednymm reflektorze reg. wstepna ta na imbus. doradzcie cos .

 

 

 

pozdr matty!!!

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Opublikowano
Jeśli kręcenie imbusem nic nie daje to bankowo pęknięty masz regulator, jakiś miesiąc temu był założony w tej sprawie temat i jest tam podany przez jednego z userów link do "manuala", ładnie wszystko opisane ze zdjęciami.
Opublikowano
kolego napisz co i jak bo mam podony problem i slyszalem ze to moga byc polamane regulatory. u mnie tez nie dziala w jednymm reflektorze reg. wstepna ta na imbus. doradzcie cos .

pozdr matty!!!

Tak jak mój przedmówca pisze - jeśli kręcisz imbusem i jest zero reakcji to największe jest prawdopodobieństwo, że regulator pękł i wkład lampy sobie lata luźno. Sprawdź to - złap za gniazdo żarówki i spróbuj delikatnie poruszać - jeśli bebechy lampy ruszają się luźno, bez większego oporu to regulator do wymiany. Niestety te regulatory są zrobione ze strasznie kruchego plastiku i pękają jak wafle.

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.