Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Mam pytanie odnośnie krokowego. Posiadam e39 540i w manualu i zastanawia mnie gdzie znajduje sie silniczek krokowy.

Zdjąłem pokrywe silnika i mam dolot i barany dolotowe oraz przepustnice ale z przed przepustnicy nie ma żadnego wężyka do silniczka krokowego. Po prostu nie ma śladu że kiedyś tam był. Przejrzałem cały dolot i nic tylko podciśnienie idzie. Czy te silniki miały krokowy?? Na zdjęciach widze że taka ale nie w moim przypadku.

Autko rok 99 Nie wiem czy to jest M62B44 czy M62B44TU Proszę o podpowiedzi

 

Dzięx

Opublikowano
No to po zdjęciach widać że mam elektroniczną przepustnice. Pytanie jest takie: Mam nierówną prace - tzn. zauważyłem że czasem mam 650obr a czasem 500 obr. jaka może być przyczyna. Ostatnio na kompie nic nie wyszło - ani sonda ani przepływka. Czy mogą to być świece lub cewki. Filtry i olej wymienione. Ostatnio wymieniony filtr z regulatorem. Auto ciągnie idealnie do końca. Wydaje mi się że zaczęła troche więcej palić. (w V8 to raczej niewidoczne) Trudność jest czasem z płynnym ruszeniem. Ruszam ze świateł a auto jakby szarpało do przodu. Nie zawsze ale dość często tak jest. Jaka przyczyna. Silnik nie ma problemu z odpaleniem chodzi płynnie tylko te obroty.
Opublikowano

świece ie zaszkodzi wymienić..

Na początek wyczyść od środka przepustnice, tj. po zdjęciu grubej gumy wnętrze i wokół tej okrągłej przepustnicy która otwiera się po dodaniu gazu...

Natępie najlepiej INPĄ skasować adaptacje, to przepustnica na nowo zaprogramuje sie...

Jeśli nie masz dostępu do kompa to domowym sposobem /sam go wypróbowałem wielokrotnie/:

-odpinasz kostke elektryczą na uruchomionym silniku od przepusticy, zacznie wtedy świrować, nie można dodać gazu, może zgasnąć

- gasisz silnik i wtedy na wyświetlaczu pojawi się napis coś że motor nie jest zaprogramowany

- dla pewności jeszcze raz uruchamiasz silnik z odpięty przewodem przepustnicy, dalej będzie świrował i gasisz silnik , napis dalej powinien się pojawiać.

- następnie przekręcasz kluczyk /włączasz zapłon bez odpalania/ i czekasz chwilę aż się zaprogramuje, jeżeli napis znowu wyskoczy to ponownie wyłączasz zapłon i po chwili włączasz

- odpalasz auto i trzeba się przejechać, na początku obroty mogą jeszcze "szaleć" lub auto gasnąć ale po chwili powinno być ok.

- nadmieniam że przy prawidłowo skasowanej adaptacji INPĄ też wyskoczy napis na wyświetlaczu licznika że silnik nie jest zaprogramowany...

 

-nadmieniam, że takie objawy mogą też być przy uszkodzonej przepływce, nie musi to wyjść jako błąd na kompie, trzeba podejrzeć wartości na live data, na wolnych obrotach wartość przepływki powinna być ok.12-20 a po raptownej przegazówce powyżej 200-250

Opublikowano

Moze zasysac lewe powietrze, sprawdzić / wymienić uszczelki przy przepustnicy, pod kolektorem i odme z tyłu kolekotra.

Oborty na wolnych można ustawić DISem.

Opublikowano
Te obroty sa normalne dla tego silnika tak czytalem. Mam ten sam problem obroty mam 550 a czasami jest wiecej. Silnik chodzi rowno wymienilem sensor walka rozrzadu bo padl ale to nic niezmienilo. Interesuje mnie gdzie w DIS mozna zmienic i podniesc troche obroty bo podobno tylko tak sie sa je zwiekszyc. Pozdr
zycie zaczyna sie po 50i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.