Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

ostatnio zauważyłem, że podczas uruchamiania silnika po nocy przez 1-2 sekundy silnik pracuje nierówno, tak jakby odpalił na 3 cylindrach. Zaraz wszystko ustaje i podczas dnia już to nie występuje, tzn. odpala normalnie bez udziwnień. Kontrolka świec żarowych się nie zapala.

Z czym może być problem? Paliwo, wtryskiwacz? Świece żarowe chyba nie bo przy tej temp. się nie załączają.

 

pzdr.

Michał

Opublikowano
Świeca żarowa. Wiem, bo mam tak samo :), niedługo wymieniam wszystkie.

 

Pzdr.

 

Właśnie tak jak pisze eXiDe. Ja też na dniach wymieniam komplet, już w zeszłą zimę telepało przy odpaleniu nad ranem, pojechałem wtedy odrazu do mechanika który siedzi raczej tylko w bmkach. Niby nic tam mi się nie świeciło, ale jego diagnoza odrazu padła na świece żarowe. Była to końcówka zimy więc powiedział, że mogę to robić odrazu lub przed następną zimą. Zaraz przyszły ciepłe dni, jak ręką odjął, wszystko elegancko było do czasu ostatnich nocy po których powraca problem. Tak więc i ja jadę na wymiankę, przy okazji ogarnę uszczelki od kolektora ssącego bo podobno przy zdrowym przebiegu warto je wymienić, 8 uszcz. ok 100zł. Pozdrawiam.

Opublikowano

To samo miałem, wczoraj świece wymienione, przy okazji czyszczenie EGR, kolektora + uszczelki, płyn chłodniczy itp - telepocze dalej :) I też jak u Was jakieś 2-3 sekundy po odpaleniu.

Ogólnie samochód jeździ dużo lepiej, jakby płynniej, równiej silnik pracuje po tych zabiegach (2 świece były padnięte), tylko czemu dalej rano nie do końca sprawnie odpala?? :mad2:

virus by Masters - 190km, 395Nm
Opublikowano
u mnie po podpięciu do komputera nie wywala, żeby była jakakolwiek walnięta świeca zarowa a mam to samo przy odpaleniu, po 3 sekundach praca silnika się wyrównuje. Jeśli u niektórych wymiana świec nie pomogła to znaczy, ze to nie to. Czasem jak komputer po podpięciu pokazuje padniętą świecę to nie zawsze musi być to świeca. Może to być sterownik od świec

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
A jednak wczoraj i dzisiaj rano było git, zero szarpania, nie musiałem w ogóle przegazować, odpalił i od razu równiutko. Także (oby!!) po temacie :)
virus by Masters - 190km, 395Nm
Opublikowano
rozumiem, że temperatura ta sama na zewnątrz?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Mniej więcej, ze 2 stopnie różnicy pewnie. Dlatego też nie pisałem wczoraj, bo chciałem potwierdzić dziś rano. Póki co jest git, więc prawdopodobnie wymienia świec zamyka temat :cool2:
virus by Masters - 190km, 395Nm
Opublikowano
Apropo waszego problemu to kiedyś miałem X3 20d właśnie z silnikiem 163km i miałem to samo, rano na zimnym chwilke obrotomierz pofalował i ustawało, im większy mróz tym większe fale, przy -20 stopniach drgania silnika narastały. Na gwarancji wymieniono mi najpierw jedną czy dwie z świec i nadal było to samo, potem wszystkie świece i nadal to samo. Kazali mi zostawić auto na noc żeby podłączyć komputer rano, jak auto faluje na zimnym silniku. Ponieważ w ciągu dnia choćby silnik ostygł to falowania już nie występowały ponieważ zawsze jakaś tam temp. jest, na koniec wymieniono mi sterownik/moduł od świec ( tak mi to wytłumaczono jako laikowi w mechanice ) i dopiero to pomogło :idea: tak więc może sprawdźcie u siebie moduł/sterownik jeżeli świece są ok.

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano

NO właśnie. Teraz zagadka czy to sterownik świec czy same swiece, a może to i to:)

Na wymianę świec jestem umówiony, tylko pytanie czy to pomoże. Może tak, może nie.

Kiedyś w którymś temacie Natek pytał czy istnieje możliwość zbadania na komputerze czy to świece czy sterownik? Dowiedziałeś się coś?

Czy trzeba się grzebać odrazu w warsztacie sprawdzając świece i w razie co następnie sterownik?

A może ktoś napisze przybliżony koszt tego sterownika?

Opublikowano
kiedyś pytałem w serwisie i jako błąd po podpięciu do kompa wywala tylko, że świeca zarowa nie działa, nie jest jaśniej opisane czy rzeczywiście świeca czy sterownik. Swiece sprawdzamy w prosty sposób podłączając do niej napięcie jak się żarzy to git jak nie albo ledwo to do wymiany. Sterownik ponoć tez mozna sprawdzić ale trzeba go zdemontowac, ponoć jest chyb a pod kolektorem dolotowym. Słyszałem też, ze jest zbudowany w taki sposób, ze ma oddzielny to na każdą ze świec, jednym słowem jeśli w sterowniku spali się grzanie jednej świecy to inne mogą działać poprawnie. Ale to informacje zasłyszane, niech mnie ktoś poprawi jesli się mylę.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Miałem dziś to samo, a temp. na zew. spadła tylko do 0 C. Myślałem, że może pada akumulator. Niedawno robiłem przegląd, podobno sprawdzili dokładnie samochód i żadnej usterki nie stwierdzili.

 

Po jakim przebiegu należy świece wymienić ? Mój to 77 tys.

Opublikowano
Ja wymienilem teraz przy przebiegu 78 tys, jedna była już padnieta. Gdybyś wymieniał to pamiętaj o uszczelkach w kolektorze, bo to grzech nie zrobić tego przy okazji.
virus by Masters - 190km, 395Nm
Opublikowano
a u mnie koledzy jak jest zimny silnik to slychac duzo wiekszy stukot silnika, nawet wręcz bardzo głośny. Czy to jest normalne? później juz jest duzo ciszej... a i jeszcze jedno: jak jest zimny to słychać z silnika takie świergotanie, gwizdanie... im wiecej dam gazu tym głośniej... myślicie że to może być któryś pasek???
  • 1 rok później...
Opublikowano

Odświeżam temat, może komuś się przyda.

 

Silnik falował identycznie jak wam, wymieniłem świece na oryginalne z pierwszego montażu BERU i problem na zimnym silniku nadal występuje. Nadal pokazuje błąd na komputerze. Umówiony jestem na sprawdzenie przekaźnika/sterownika - podobno w większości przypadków da się go naprawić na miejscu. Koszt ok 100zł.

 

Pzdr

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Odświeżam temat, może komuś się przyda.

 

Silnik falował identycznie jak wam, wymieniłem świece na oryginalne z pierwszego montażu BERU i problem na zimnym silniku nadal występuje. Nadal pokazuje błąd na komputerze. Umówiony jestem na sprawdzenie przekaźnika/sterownika - podobno w większości przypadków da się go naprawić na miejscu. Koszt ok 100zł.

 

Pzdr

i jak uw4g?? Poprawiło się coś?? U którego mechanika byłeś umówiony? Pytam bo mam niedaleko do Chojnowa. pzdr

BMW ----> Bandżo Może Wszystko
Opublikowano

w moim przypadku sama wymiana świec nie pomogła. sterownik wymagał naprawy. zregenerowano również cieknacy wtryskiwacz.

 

problem zniknął

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.