Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam taki problem z autem, praktycznie od paru lat i nic się nie zmienia choć części zmieniam ciągle jakieś :)

 

1. Na jałowym bez obciążenia lekko telepie silnikiem, chwilę po uruchomieniu, tak z 30 sekund chodzi lepiej

2. Na jałowym z klimatyzacją lub na "D" czy "R" chodzi tak że mi się podoba - znacznie lepiej.

3. Spalanie na jałowym bez obciążenia wg OBC 03 na benzynie jest w okolicach 2.5 l/h - moim zdaniem za dużo, słyszałem że auto po remoncie silnika ma 1.4 ale ze skrzynią manual

 

Dodam że:

 

Sonda Lambda: 45 000 km temu

Świece: 30 000 km temu

Filtr powietrza: 30 000 km temu

Kopułka: 2000 km temu

Palec: 2000 km temu

Regulacja zaworów: 2000 km temu

Kable WN NGK: 10 km temu

 

myślałem że po wymianie kabli minie... nie minęło nadal lekko telepie :(

Czasami myślę że nawet bardziej telepie na benzynie niż na gazie :(

 

Spalanie po mieście (korki i krótkie odcinki): 25-30 lpg

Spalanie na A4 bardzo spokojna przepisowa jazda: ok 13 lpg

Spalanie Kraków -> Katowice, średni ruch przez 79 itp: 15 lpg

 

Co to może być?

Auto ma EML, skrzynie automat, ASC.

Instalacja gazowa sekwencyjna, ale kiepskie wtryskiwacze.

 

Co mi przychodzi do głowy: kompresja. Dobry trop? Tylko dajcie mi linka do jakiegoś manometru do pomiaru kompresji który podejdzie do M30 bo nie mam pojęcia jaki ma być. 100 pln mogę dać - tyle kosztuje pomiar wolę sobie sam zrobić i mieć miernik za free.

 

Aha spalanie podane przed wymianą kabli. Może dziś już podam po wymianie bo właśnie gdzieś się wybieram...

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam, co znaczy lekko telepie. Mi też lekko telepie, czuć to w środku, ale auto ma 22 lata i uznaję to za ok. Nie wymieniłem jeszcze poduszek silnika i skrzyni i tu upatruję przyczyny. U mnie kompresja ok, pali na wszystkie, układ zapłonowy nowy, mimo to silnik ma lekkie bicia rzędu 2 do 3 milimetry patrząc skrajnie na kolektorach dolotowych. U mnie chwilowe spalanie w teście to 2.2 L/h dla rozgrzanego silnika, dla zimnego 3 L/h.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

Telepie tzn czuć w środku.

U mnie chwilowe spalanie w teście to 2.2 L/h dla rozgrzanego silnika, dla zimnego 3 L/h.

A Ty masz V12 a ja R6. Układ zapłonowy tak jak pisałem też mam nowy.

 

Co do spalania mam świeże dane:

 

Zrobiłem dziś 227 km (tyle pomiędzy stacjami LPG) Wrocław - Jaworzno przez Katowice Ligota. Na A4 prędkości 120 - 150 km/h + korek 10 minutowy przez remonty na A4 + wiadomo trochę miasta na wyjeździe z ligoty do Jaworzna - wszystko to między godzinami 14:30 - 18:00 (postój godzinny w Katowicach) i średnie spalanie LPG: 16,16 l / 100 km. Moim zdaniem za dużo :(

To tak jakby auto spaliło 12,5 - 13 benzyny. Dodam że na autostradzie jeżdżę tak że hamulca nie dotykam - ekonomicznie.

Czym mogę zmierzyć kompresję?

 

Czy taki miernik byłby ok?

 

http://allegro.pl/miernik-tester-kompresji-cisnienia-w-cylindrze-i1235100002.html

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam, słusznie zauważyłeś, że mam silnik M70. Jednakże musisz wziąść pod uwagę, że silniki M30 są paliwożerne, mam dwóch znajomych w Łodzi z takimi motorami w E34 (M30B35) i miasto poniżej 15 L/100 km benzyny jest niemożliwością, a i tak często jest więcej z tego co mówią. Jeżeli palą tyle benzyny to pewnie paliłyby 20 litrów gazu, choć może i być 15 litrów, żaden z nich nie ma gazu, a na pamięć nie ma co pisać. Pisałeś o spalaniu na trasie, u mnie przy takiej jeździe jak napisałeś jest około 11 litrów benzyny, bez hamowania 120-130 na tempomacie. Sprawdź spalanie na benzynie i wtedy będziemy mogli się do tego odnieść, bo wcale nie jest powiedziane, że to wina gazu.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Duże spalanie , Miasto mam 20l lpg, trasa Kraków - Tarnów 11l lpg. A wmieście robie 5 km rano i 5 wieczorem na uwalonej sondzie.Pozdro.

 

a masz sekwencje czy zwykły gaz? Bo zwykły można tak ustawić że będzie mało palić a na sekwencji i tak komputer benzyny dowali swoje.

Opisz jakoś styl jazdy w tej trasie i czy chodzi Ci o trasę w nocy super ekonomicznie czy normalna jazda?

Opublikowano
Gaz sekwencja .Trase robie w dzień przeważnie w niedziele . Jak wracam to ruch jest jeszcze większy. Co do stylu jazdy to normalnie , kiedy trzeba dać ogień na tłoki to daje do odcięcia a z górki eko. Trasa mieszana ,troche Kraków ,trasa i po Tarnowie. Napisz czy masz problem z odpalaniem jak postoi ze dwie godziny. Pozdro.
Pozdrawiam
Opublikowano

Koledzy, ja mam M30B35 i pali mi 14-15 LPG.

Gaz - sekwencja.

Komputer pokazuje 13-14 L benzyny.

70% trasa / 30% miasto

20% ogień / 80% spokój + z górki eko + do świateł eko

 

Co do silnika to też ma nieregularne drgania.

Przebieg 305.000 wszystko wymienione, jedynie głowica nie ruszana i może w tym tkwi przyczyna drgań.

 

Pozdrawiam

marcel_x

Opublikowano
Gaz sekwencja .Trase robie w dzień przeważnie w niedziele . Jak wracam to ruch jest jeszcze większy. Co do stylu jazdy to normalnie , kiedy trzeba dać ogień na tłoki to daje do odcięcia a z górki eko. Trasa mieszana ,troche Kraków ,trasa i po Tarnowie. Napisz czy masz problem z odpalaniem jak postoi ze dwie godziny. Pozdro.

 

mam takie problemy i wiem że to jest od nieszczelnych wtryskiwaczy :)

a co myślicie nt rozrządu? Mechanik mówił mi że o ile wałek mam OK to rozrząd jest lipny. Łańcuch wyciągnięty ale nic o nic nie stuka. Czy warto zrobić na początek sam rozrząd?

Czy dużo trzeba zdjąć z silnika żeby zobaczyć czy znaki się pokrywają? U góry wiem jak jest (przy wałku) natomiast nie wiem jak na dole co tam trzeba ściągnąć?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.