Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ponownie,

Piszę o drugim problemie, który pojawił się niedawno -a przez 2 lata nic się niedziało :( ,no ale do rzeczy. Usterka objawia się następująco-wkładam kluczyk do stacyjki i nie mogę odpalić motoru ( przy przyciśniętym sprzęgle), pojawia się komunikat "kierownicy z kłódką" no i opis że blokady nie można odblokować... . I najlepsze teraz - wyjmuje kluczyk ze stacyjki,włączam alarm nie wysiadając z samochodu , następnie rozbrajam alarm ,wkłądam kluczyk i wszystko jest wporządku-mogę odpalić motor. Czy to może być usterka mechaniczna czy softowa?

Opublikowano
Okazało się, że to niestety na 99% usterka mechaniczna blokady kierownicy, podobno w E60 zdaża się bardzo rzadko,zato w 3 często. Niestey ja mam "szczęście" :( być tym nielicznym. Pozytyw jest jeden, że zamiast wydać za wymianę ok 6 000 za całą kolumnę z blokadą jak sugerowali w servisie BMW, zakończy się to kwotą ok 1 500 bo można wymieć jedynie samą blokadę za 632 zł+programowanie i wymaina. Na razie gość z BMW SPECIALISTS powiedział żeby jeździć z tym jak się często nie dzieje,wykasował błąd i może nie będzie źle.
  • 5 lat później...
Opublikowano
U mnie dzis tez wyskoczyla blokada kierownicy i nie dalo sie odpalic (zolta klodka). Kolega doradzil mi podladowac akumulator, okazalo sie ze jest na wykonczeniu i po 3 godzinach ladowania i po kilku ruchach kierownica blokada puscila i auto odpalilo.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

....... na nowym aku jezdrze tydzien, jak narazie zablokowalo kierownice raz--na drugi dzien jak zmienilem aku.

narazie dziala ok ale staram sie nie zostawiac auta ze skrecona kierownica ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy parkowaniu ze skręconą kierownicą szczególnie na max-a może tak się robić. Po zablokowaniu kierownicy i zgaszeniu silnika kierownica ma tendencje do samoczynnego "zaciągania się" jak spada ciśnienie u układzie wspomagania. Koła minimalnie się prostują, powoduje to nacisk na blokadę i problem z odblokowaniem po ponownym włożeniu kluczyka. Ja parkuję zawsze ze skręconymi kołami bo to powoduje, że parkujący obok musi stanąć trochę dalej :norty: i kilka razy zdarzyło mi się że blokada nie chciała się zwolnić. Wystarczyło przekręcić minimalnie kierownicę i puszczała.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.