Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Zrobiłem drobną modyfikację wydechu w compakciku... dla zainteresowanych kilka fotek :twisted:

 

Do wykonania wszystkiego potrzebne byly mi barany + portki od 318 ti, is

Kawalek blachy grubosci 12 mm

no i oczywiscie frezarka, którą udostępniła mi moja stara szkoła, a dokładniej warsztaty w technikum.

flansze odrysowałem od uszczelki kolektora m43, oryginalną obciąłem ładnie kątówką i zainstalowałem swoją

a zespawał mi wszystko wporzo gościu z warsztatu autobusów :) za 20 pln

całkowity koszt kolektora z przeróbkami i uszczelką wyniósł mnie około 230 pln.

 

http://img266.imageshack.us/img266/8487/dsc01056z.th.jpg

http://img826.imageshack.us/img826/2329/dsc01054z.th.jpg

http://img199.imageshack.us/img199/1460/dsc01052c.th.jpg

http://img839.imageshack.us/img839/8184/dsc01051p.th.jpg

http://img718.imageshack.us/img718/298/dsc01050f.th.jpg

http://img827.imageshack.us/img827/5545/dsc01048u.th.jpg

http://img266.imageshack.us/img266/6942/dsc01058q.th.jpg

Opublikowano

Dobra robota, przenoszę do działu Zrób to sam.

 

Dodaj proszę jeszcze tylko jak jest z połączeniem tego kolektora z wydechem. Czy średnica rur jest ta sama etc.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

witam ponownie...

z podłączeniem do reszty wydechu nie ma żadnego problemu, wystarczy przyspawac, u mnie pasował idealnie, z tym, że ja u siebie pozbylem sie katalizatora i zastąpiłem go przelotowym tłumikiem.

Co do efektów...uważam, że są...wczesniej na oryginalnym kolektorze nie ciągnął do konca tak jak powinien - spalinki dusiły go ,co powodowalo spadek momentu przed odcięciem. Teraz ciągnie do samego końca :) Poza tym dzwięk silnika jest identyczny jak w 318ti.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

witam,mam ten sam pomysl ale mam silnik M40B18 i moge miec barany od M44 i tez chce zrobic taki patent i mam kilka pytan w zwiazku z tym

1.przede wszystkim czy jest to wykonalne?

2.jak to bedzie wspolpracowac z LPG sekwencja STAG 300?

3.czy trzeba bedzie zmieniac mapy od gazu?jakby nie bylo bedzie inny kolektor,moze ma to cos do tego

4.jaki jest realny przyrost mocy po tej modyfikacji? tak +-

slyszalem ze w takiej operacji potrzebne jest dorobienie specjalnej flanszy na podstawie uszczelki z oryginalnego kolektora w moim przypadku z M40B18.Ryyhu,czy wiesz cos na ten temat?

potrzebne mi troche wiarygodnych i madrych informacji na w/w temat bo moge sobie zrobic cos takiego poniewaz mam dostep do takiego kolektora w miare niedrogo

"TAKI EGZĘPLARZ TO PRAWDZIWY UNIKAT A STAN POWALA NA KOLANA !!!" :lol:

nie wróż ze szklanej kuli http://emotikona.pl/emotikony/pic/027.gif

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.