Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Dosyć sporo jeżdżę samochodem (miesięcznie około 3-4 tysięcy) i irytuje mnie pewna kwestia, którą zaobserwowałem przy okazji pobytu w Niemczech. Przegnałem samochód na auto banie i ze zdziwieniem obserwowałem jak wskazówka od prędkościomierza nie chciała przejść powyżej 220 km/h a ekonomizer stopniowo przechodziło z wartości 20 do 16 l/100 przy "pedale w podłodze". Przeczytałem chyba wszystkie tematy związane z brakiem mocy i zabrałem się do pracy.

Co zrobiłem:

wyczyściłem filtr na zaworku sterującym turbiną (lekko przybrudzony),

wymieniłem wszystkie przewody podciśnienia,

sprawdziłem wszystkie przewody i łączenia od filtra powietrza do kolektora ssącego,

Jazda próbna po tej operacji - nic się nie zmieniło!

Podmieniłem zaworek od EGR do turbo (wcześniej go wyczyściłem jak i główny zawór EGR)

Jazd próbna-dalej brak pożądanej mocy i prędkości maksymalnej!

Odkopałem interfejs, którym odblokowałem sobie funkcję webasta i postanowiłem odczytać parametry silnika podczas przyspieszania:

Tu są parametry podczas przyspieszania na trzecim biegu przy 3 tyś obr.:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a7b2347adc398106.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9b205a67ff0e216e.html

Ciśnienie na turbinie 2.1 bar powinno być 2,4,

Przepływka ma wartości do 970 mg/suw- powinno być do 1200

Ciśnienie na szynie (rail) niecałe 1200 bar- powinno być 1500

Proszę mię poprawić jeśli się mylę :?: .

Zacząłem podejrzewać turbinę że się kończy i wykonałem pomiar ciśnienia doładowania omijając sterowanie turbiny elektrozaworkiem. (połączyłem przewody podciśnieniowe przy zaworze).

Tu jest odczyt parametrów:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/49a6c4bcfd63b30a.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d1399b8ccd72cf17.html

Ciśnienie w kolektorze ssącym około 2.5 bara - raczej ok.

Zrobiłem jeszcze zrzut z czasów korekcji wtryskiwaczy:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f5cd7ccc5e57ac6a.html

Uważam że całkiem przyzwoicie jak na ten przebieg :P

Tu jest fotka na jakiej wartości jest ekonomizer przy pełnym obciążeniu na 5 biegu:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f9c452d2a635a903.html

i na "D" przy większej prędkości :nienie:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8607d15824b64be0.html

(wskazówka od ekonomizera stopniowo wskazuje mniejsze wartości przy większych prędkościach - przy 215 km/h. wskazuje około 16l/100)

Nadmienię że w silniku nie odnotowano żadnych błędów, zapala dobrze, równo pracuje, raczej równomiernie przyspiesza a pompa podprogowa wskazuje 3.9 bar na biegu jałowym i tak jak widać na odczytach około 3,4 pod pełnym obciążeniem.

Liczę na pomoc i opinię od doświadczonych użytkowników czy jest tu problem skończonej pompy common rail, czy przepływki lub może jeszcze czegoś innego :?: :!- nie chcę zbędnych kosztów

Opublikowano

Ja ostatnio cisnąłem swoją 530d A 210 i spalanie stało na 15l.

Ciekawi mnie ten wahający się ekonomizer i świta mi uszkodzony potencjometr pedału gazu.

Widzę, że masz inpę, więc podłącz ją jeszcze raz i spróbuj przy dosyć mocno wciśniętym gazie (trzymając go nieruchomo) obserwować wskazania pedału gazu w inpie. Ostatnio ta usterka przewijała się dosyć często. Jeśli wartości będą skakać, to masz winowajcę.

Opublikowano
Nie jestem biegły w obsłudze INPY, mógłbyś wytłumaczyć gdzie dokładnie można podejrzeć pracę potencjometru gazu w tym programie?
Opublikowano
To jest chyba "Driver req. torque", ale pewien nie jestem, bo już dokladnie nie pamiętam. Dawno sie inpą nie bawiłem, a i teraz nie mam nawet jak sprawdzić.
Opublikowano
odnośnie ciśnienia w kolektorze dolotowym to inpa powinna pokazać do 2,5bara w peak'u (chwilowy overboost) a po chwili powinno zbić cisnienie do 2,2 bara (bezwzględnego) i tak trzymać dalej, zakładam że manual i automat w tym względzie sie nie różnią
życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Opublikowano
Podczas gwałtownego przyspieszania nie występuje u minie zjawisko "overbost". Ciśnienie w kolektorze ssącym wzrasta gwałtownie jednak nie przekracza 2,0 -2,2 bar. Jestem pewien że nie przegapiłem tego momentu podczas odczytu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.