Skocz do zawartości

Problem z niskimi obrotami w E30


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem nowy wiec nie bluzgajcie na mnie, Szukalem i czytalem tyle roznych postow na roznych forum, ale nic konkretnego nie znalazlem, bo kazdy ma troche inaczej niz ja.

Mam taki problem z moją E30 320i (automat), kiedy odpalam silnik (odpala bez problemu, tylko co pare dni musze lekko musnac gaz) wskazówka obrotów silnika stoi na 500, a gdy lepiej sie nagrzeje dochodzi do 600, a silnik ciagle robi wrrr wrrr wrrr wrrr tak w dol i w gore i trzesie silnikiem, ale wskazowka sie nie rusza, gdy dodam lekko gazu tak do 1000 obrotow i kiedy jade wszystko jest ok, a jak stoje na swiatlach i obroty opadna, znowu to samo wrrr wrrr wrrr.

Głowice mam nową, komplet uszczelek, filtr powietrza i oleju nowy...

Wymieniałem też swiece, NGK, BOSCH te ktore są zalecane i zadnej zmiany, czyscilem krokowy, tez nic, ale napewno dziala, przpływomierz hmmm tu wlasnie nie wiem bo jest wyczyszczony, ale jak w czasie pracy silnika go odlacze to obroty sa dalej np 500, ale juz obroty nie faluja i nie trzesie tak silnikiem.

Odlaczanie akumulatora nic nie daje, moze mam jakies bledy w komputerze, bo niby tam jakis jest heh, albo ta sonda bo tego jeszcze nie sprawdzalem...

Moze jakis fachowiec sie wypowie

Pozdrawiam

Opublikowano

hey, po odebraniu samochodu wszystko chodzilo dobrze przez prawie miesiac, wiec bylo raczej dobrze poustawiane, moce tez mi nie brakuje, chodzi jak burza, a problemy zaczely sie niedawno jak przy kolektorze zsacym czy jak to sie tam nazywa jest takie male cos z jedej strony ciagnie powietrze a z drogiej strony ciagnie paliwo i wysyla chyba do wtryskiwaczy i tu mi pekla rurka i zaczelo ciec paliwo, gdy to zrobilem zaczal falowac i od tamtej pory kombinuje i jak zrobie jedne falowanie, to zaczyna falowac inaczej, a tak sie zastanawiam to wszedzie pisze ze silnik powinien gasnac po odlaczeniu przeplywomierza, czemu u mnie dziala lepiej po jego odllaczeniu

pozdrawiam...

Opublikowano

Masz opcję z automatem i inną pamięć w sterowniku od silnika.

Po robocie głowicy, kiedy to docierane są zawory i regulowane, nalezy je zweryfikować i poprawić po jakimś niewielkim przebiegu, gdyż zawory się doklepują i luzy robią się mniejsze . To jest podstawa w odpowiednich luzach zaworowych. Bez tej czynności nie dokonuję np żadnych poszukiwań w nierównej lub szarpiącej pracy silnika typu M20

Opublikowano

Powiedzmy. Zwracaj uwagę aby krzywki wałka rozrządu zaworów regulowanych były w dole:

gdy na 1 cyl. krzywki są na dole, to na 6 cyl. zawory sie mijają

gdy na 2___________________ to na 5

gdy na 3___________________ to na 4

gdy na 4___________________ to na 3

gdy na 5___________________ to na 2

gdy na 6___________________ to na 1

Kolejność zapłonu jest 1-5-3-6-2-4 więc pchając auto na biegu będziesz wiedział na którym cylindrze w dalszej kolejności dokonywać regulacji

 

Aha i na zimnym silniku (najlepiej rano po nocnym staniu) luzy 0,25 na ssacych i wydechach. Swobodne 0,25 - nie ciasno.

Opublikowano
Wielkie Dzieki za wskazowki, juz po północy, wiec jak dzis dorwe szczeliniomierz od kolegi to zobacze co da sie zrobic i napewno dam znac jak efekty... Pozdrawiam :)
Opublikowano

hey, no wiec wczoraj i dzis katowalem te regulacje zaworow, nastawilem 25 na wszystkich, potem dla sprawdzenia nastawilem 25 ssacych i 30 wydechach, ale wrocilem na 25 na wszystkie, tylko u mnie bylo troche trudniej bo w automacie, nawet jak nastawialem na bieg nic sie nie ruszalo jak pchalem, ale delikatnie przekrecalem kluczykiem i mi przestawialo sie... ale problem jest nadal taki sam, nic a nic sie nie zmienilo... dalej faluje i to napewno nie od tych zaworow, a do tego doszlo ze te rury wydechowe wychodzace od glowicy tak sie nagrzewaja ze az wszystko w okolicy smali, to normalne? wczesniej mi sie zdawalo ze sie tak nie grzaly...

Jakies inne pomysly co do falowania i co do tego grzania...

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Mam ten sam problem, silnik po rozgrzaniu traci obroty i faluje, czasem na światłach potrafi zgasnąć. Udało Ci się znaleźć rozwiązanie?
Opublikowano
Mam ten sam problem, silnik po rozgrzaniu traci obroty i faluje, czasem na światłach potrafi zgasnąć. Udało Ci się znaleźć rozwiązanie?

Witam

Nie chce sie rozpisywac na ten temat,bo o obrotach jalowych to juz by wyszla mala encyklopedia :D Posprawdzj wszystko jak nalezy tzn. szczelnosc dolotu ,tps ,sonda,krokowy,przeplywka i to co wyszukasz na forum.

pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

u mnie jest to samo, kupiłem autko, patrze pod mache a tu ktoś odłączył silniczek krokowy :)

Przeprowadziłem małe śledztwo i okazałao się "gazownicy" stwierdzili że jest padnięty... ale takie moja małe pytanko - skoro jest walnięty silniczek ten przy pokrywie silnika - nie ten od gazu to dlaczego na paliwku chodzi płynnie ?

:| przepływomierz?

Opublikowano

Wydaje mi sie ze jezeli masz mocno gorace rury wydechowe to autko nie przepala calego paliwa i dopala je po prostu w wydechu.

Sprawdz swiece i kable czy ci chodzi na wszystkie gary - moze to jest powod twojego problemu

Opublikowano

u mnie na ten problem pomoglo czyszczenie absolutnie wszystkich kontaktow elektrycznych majacych do czynienia z silnikiem a szczegolnie z wtryskiem, sensorami i osprzetem zaplonowym. nalezy wyczyscic rowniez kontakty grubej linki masy od karoserii do silnika.

 

po czyszczeniu mechanicznym kontakty nalezy zakonserwowac jakims dobrym sprayem kontaktowym np wd40 albo caramba70.

 

pozdrawiam rafal

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.