Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam posiadam BMW 524Td z automatem. Samochód mam od niedawna zauważyłem ze jest problem z skrzynio gdy rusza jest wszystko ok ale gdy z mienia bieg na wyższy samochód lekko szarpie poza tym gdy ruszam i trzymam cały czas pedał gazu samochód zmienia bieg na wyższy dopiero po około 4 tys gdy puszcze pedał wcześniej np 3 tys wtedy wchodzi wyższy bieg ale czasem po chwili wraca na niższy. meczy mnie to ze samochód cały czas trzyma wysokie obroty a silnik strasznie głośno wtedy pracuje. Dodam ze jest to mój 1 samochód z automatem a BMW trochę stało bez jazdy
Opublikowano
W automacie zmieniasz biegi pedałem gazu, jeżeli dasz więcej gazu i odpuścisz to wskakuje wyższy bieg, Przyczyną ,że tak późno zmienia biegi może być to ,że zbyt mocno go butujesz, lub masz wciśnięty przycisk sport...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

2,4 TD nie miały przełącznika trybów pracy skrzyni biegów z tego co wiem

 

tak jak pisze ttrol, wymień olej bo to najtańsze rozwiązanie a może byś skuteczne :cool2:

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
tak w 524td nie ma opcji sport dzięki za rade w wtorek udam się do serwisu na zmianę oleju w skrzyni:) :D wiecie możne jaki to jest koszt mam zamiar wymienić gatrze filtry i jaszcze jedno pytanie jaki olej będzie najlepszy??
Opublikowano

Witam

Też mam 524td z automatem i przymierzam się do wymiany oleju i filtra w skrzyni (a także uszczelniacza od strony wału bo chyba cieknie). Objawy (szarpanie i przeciąganie na biegach) mam podobne do Twoich - mam nadzieje, że to wina oleju.

 

Trochę poszukałem i do naszych skrzyń (4hp22) powinniśmy zalać olej klasy dextron 3. Pytanie tylko ile - bo to zależy od metody wymiany. Metoda statyczna, czyli wymiana tylko w misce - około 3 litry (dokładna ilość można odczytać przy rozkodowaniu vinu).

Metoda dynamiczny - płuczemy cały olej w skrzyni - podobno schodzi ponad 10 litrów ale wymieniamy praktycznie cały olej w skrzyni.

Zaznaczam, że moja wiedza nie jest na razie poparta praktyką i chętnie poczytam wypowiedzi bardziej doświadczonych w tym względzie kolegów ponieważ wymiany chętnie dokonałbym samodzielnie.

 

Koszty to jak się orientowałem:

olej około 20zł/litr

filtr około 40 zł

uszczelka 20 zł

uszczelniacz (u mnie cieknie) 15 zł

 

pozdrawiam i zapraszam też do mojego wątku z problemami z 524:

viewtopic.php?f=71&t=137071

Opublikowano
Dzięki tak jak mówiłem w wtorek jadę do serwisu zmienić olej w skrzyni i filtr mam jeszcze jedno pytanie otóż po uruchomiwszy auta ciągle pali mi się jedna kontrolka mianowicie ta znajdująca się na samym środku pomiędzy licznikiem a obrotomierzem jest prostokątna i świeci na żółto z jakimś czerwonym znaczkiem co to może być

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.