Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam do Was pytanie bo nie daje mi to spokoju.

 

Miałem przygode - w czasie jazdy rozleciał się docisk sprzęgła - auto wróciło na lawecie zostało wymienione całe sprzęgło (łożysko, docisk, tarcze) ale co ciekawe po złożeniu tego (warsztat) auto ma straszne drgania - tzn silnikiem trzesie, drgania są na kierownicy i widac jak drga drążek biegów.

 

Po 4 dniach pojechałem do innego warsztatu gdzie robią BMW - gość rozebrał zobaczył - potwierdził, że wszystko nowe założone ale drgania zostały.

Gdy powiedziałem mu, że rozleciał się docisk to stwierdził, że:

- uszkodzone mogło zostać koło zamachowe, które jest np. zarysowane i przez to nie jest idealnie wyważone co pododuje bicia i drgania przenosza się na auto.

 

Czy to stwierdzenie brzmi wiarygodnie?

 

Do czasu uszkodzenia docisku i wymiany sprzęgła wszystko działało dobrze :mad2:

http://www.maszty-flagi.com/bmw/E39_forum.jpg
Opublikowano
Zdarzyły mi się dwa razy przypadki bicia koła dwumasowego - w 525 E34 i 528 E39. W E39 słyszałem. że jest to przypadek częsty, ale potwierdzić tego nie mogę - za mało mam takich sytuacji. W obu przypadkach objaw wibracji był przy pewnej prędkości obrotowej silnika nawet na postoju .Zakres obrotów to 1200 - 2500 w zależności czy w trakcie dodawania gazu czy schodzeniu silnika z obrotów wyższych na niskie. Koła dwumasowe miały wadę widoczną - nierównomierna równoległość pomiędzy dwoma masami

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.