Skocz do zawartości

320d zapalanie + dziwny dźwiek z okolic radia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam mały problem otóż byłem ostatnio u niby najlepszego fachowca od diesli u mnie w rejonie. Wymienił wszystkie filtry i olej cacy, podłączył kompa i przejechaliśmy się.

Pozostał tylko mały problem. Czasem długo trzeba czekać, aż zapali, tzn kręci i kręci i zapalić nie może. Zauważyłem też, że na zimno lepiej pali niż na ciepło. Kolejne cop zauważyłem to, to że jeśli odpalam go zaraz po zniknięciu "sprężynki" od świec na liczniku to szybciej zapala (nawet normalnie) niż jak potrzymam dłużej zapłon. Mówiłem to gościowi, to powiedział, że może to być świeca żarowa, co sam też twierdziłem ale po podłączeniu wyskoczył błąd i świecy w cylindrze 2 i taki, że jest za małe ciśnienie paliwa w tym cylindrze. Gość twierdzi, że to będzie kwestia podregulowania lub wymiany cytuję "pompki elektrycznej" co dla mnie jest czarną magią. Podobno taka kosztuje 600zł oryginał. Powiedział też, że błąd świecy wyskakuje dlatego, że właśnie jest za niskie ciśnienie. Właściwie piszę ten temat tylko dlatego, że słyszałem od 2 znajomych, że właśnie owy fachowiec lubi "wciskać" pompy ludziom. Co radzilibyście mi zrobić? Zajechać do kogoś innego, żeby zdiagnozował jeszcze raz czy zaufać tamtemu kolesiowi...

 

Druga sprawa to taka, że jak zgaszę samochód to z radia jeszcze przez jakiś czas, czasem nawet do 15 minut słuchać dziwne tyrkanie... Nie mam pojęcia co to może być

Opublikowano

Po pierwsze jakie błędy zdiagnozował komp, podprogowe pompy paliwa lubia padać objawy - mogą wystapić problemy z odpaleniem, podczas jazdy przy mocnym wcisnięciu pedału gazu zapala się kontrolka dde i wlącza się tryb awaryjny - zazwyczaj chodzi o zasilanie w układzie paliwowym (za małe ciśnienie np.) Oryginalny Pierburg kosztuje w granicach 700 pln Temat kontrolka dde viewtopic.php?f=69&t=124282

 

 

pozdr

http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
Opublikowano

Nie, nie zapala się kontrolka podczas jazdy przy dociskaniu gazu, podczas jazdy jest wszystko ok i na komputerze też wszystko ok pokazywało.

Z tego co widziałem to błędy pokazał takie:

- błąd świecy żarowej w cyl. 2

- zbyt niskie ciśnienie paliwa w cylindrze 2

a chyba po 2 kasowaniach błędów wyskoczył jeszcze błąd alternatora czym koleś mówił, że mam się nie przejmować.

 

Wspominał coś, że ta pompka może po prostu za późno podawać paliwo dlatego trzeba kręcić i kręcić, ale tak jak mówiłem, kiedy zapalam od razu po zgaśnięciu dde to jest prawie zawsze cacy.

Ja bym to mógł tak zostawić ale boje się, że w zimie, lub w trasie może to paść i wtedy będę w pupie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.