Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Zakładam nowy temat odnośnie szper (nie spawania migomatem).

Ponieważ stwierdziłem ze informacji na ten temat jest za mało, a jak już są to wykluczają się wzajemnie.

Mianowicie chodzi o ich ewentualna reanimacje lub zaciskanie. Oczytałem się forum i ogólnie sporo w internecie na ten temat, gdyż moja szpera zaczynała przepuszczać. Chciałem wiedzieć jak najwięcej, jaka możne to być przyczyna i jak temu zaradzić.

Dowiedziałem się że przyczyną przepuszczania szpery są wytarte płytki których rzekomo nie można kupić w sklepach motoryzacyjnych (i tak rzeczywiście jest - objeździłem chyba wszystkie w Radomiu).

Zadzwoniłem wiec do BMW i tam mi powiedzieli ze w e30 (dyfer na małej głowie) nie występują części zamienne (płytki) kiedyś był dostępny cały mechanizm który siedzi tam w środku dyfra ale teraz już nie można go kupić.

Zacząłem wiec kombinować i okazało się ze da rade dorobić takie płytki z identycznego materiału a nawet z twardszej stali (mimo tego ze ktoś na jakimś forum napisał ze nikt nie chce się tego podjąć).

Sprawa nie jest zbyt prosta ponieważ płytki muszą być docinane laserowo a potem jeszcze zahartowane (koszt jednej płytki ok. 100 zł).

Znalazłem mechanika w Radomiu który podjął się rozłożenia dyfra na czynniki pierwsze dorobienia owych płytek i poskładania wszystkiego do kupy. Szpera działa jak należy :D

Koszt całej operacji to około 400 zł z wyjęciem i wsadzeniem dyfra (im więcej płytek trzeba dorobić tym drożej).

 

Jeżeli chodzi o zaciskanie szpery to także dokłada się płytki i teraz w zależności jak mocno chcemy żeby była zaciśnięta tyle płytek trzeba dorobić i dołożyć :)

 

Morał jest taki że jeżeli ktoś ma szpere która jeszcze nie jest zbyt mocno podjechana (nie wyje nie huczy) a tylko przepuszcza to opłaca się dołożyć trochę grosza i cieszyć się dobrze działającym podzespołem, tym bardziej ze dyfry ze szperą są coraz droższe i coraz mniej dostępne.

 

Jeżeli by ktoś potrzebował namiary na warsztat w którym to robiłem to podam na PW.

 

Mam nadzieje ze komuś się przyda to co napisałem

Pozdrawiam

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
ile płytek ci dorabiali? bo w sumie jest 6. nadal działa :?:
tato! tato! dlaczego ci ludzie klekają? bo to bawarka jedzie synku..
Opublikowano

Mi dorabiali jedna płytkę. Została dorobiona trochę grubsza (lepiej spinała).

Samochód sprzedałem znajomemu, ale z tego co wiem to szpera nadal działa bardzo dobrze.

Pozdrawiam :)

Opublikowano

Znalazłem mechanika który wszystkim się już sam zajął, wiec gdzie to dokładnie dorabiał to nie wiem a koszty tego zabiegu opisałem powyżej

 

pozdrawiam

Opublikowano

dzieki za informacje :cool2:

 

 

nadal jednak mam pytanie do osób które zacieśniały szperę,jakiej grubości mają być podkładki

tato! tato! dlaczego ci ludzie klekają? bo to bawarka jedzie synku..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.