Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, chciałbym wymienić odmę ale mam mały problem bo niektórzy mówią na to Odma a inni separator oleju.

Przeszukując forum chyba zrozumiałem o co chodzi ale nie jestem pewien dlatego proszę o pomoc i ewentualne poprawienie mnie.

Moje BMW to E39 z 97r z silnikiem M62 8V 235 KM

Chciałem wymienić odmę i kupiłem takie coś nr 1 na obrazku (nr kat.11 15 1 747 066)

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/535i-M62/LHD/A/1997/july/browse/engine/crankcase_ventilation_oil_separator/

 

to jest separator oleju. Problem tkwi w tym, że nie wiem gdzie się znajduje.

 

Inni twierdzą, że odma to to nr 2 na obrazku (nr kat.11 61 7 501 563) :

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/535i-M62/LHD/A/1997/july/browse/engine/intake_manifold_system/

 

i tą część mogę znaleźć na końcu kolektora dolotowego.

 

I tu mam kilka pytań i liczę na Waszą pomoc koledzy:

1) Którą z powyższych części nazywamy ODMĄ?

2) Gdzie jest zabudowana część nr 1?

3) Do czego służy część nr 1?

 

Liczę na wyczerpujące odpowiedzi.

Pozdrawiam Marcin

Opublikowano

Powiem tak BMW zaleca wymianę separatora oleju co 3-cią wymianę oleju w aucie wiadomo nikt tego nie robi a to siada najczęściej i pewnie dobrze kupiłeś. Objawy walniętego: kopcenie, spalanie oleju i charakterystyczny dzwięk po odkręceniu korka wlewu bądż wyciągnięciu bagnetu (tak jest u mnie, oleju nie pali ani nie kopci ale dżwięk jest ciekawy.....)

oto on

a gdzie jest separator dojdziesz po przewodzie idąc od przodu auta od pokrywy. Pewnie nie obędzie się bez zdjęcia kolektora dolotowego. Jedynym znanym mi wyjątkiem jest M52TU gdzie tego nie trzeba robić.

Opublikowano

Też słyszałem, że co trzecią wymianę oleju zaleca się wymianę separatora oleju.

Pisząc jednak "separator oleju" którą część masz na myśli? Nr 1 czy nr 2?

Problem tkwi w tym, że nie wiem co dokładnie nazwać "odmą"... Najlepiej bym wymienił obydwie części jednak nie wiem gdzie ten "lejek" jest zabudowany.

W między czasie odpowiedziałem sobie na jedno pytanie gdzie znajduje się separator oleju w silnikach M60 oraz M62:

Miałeś rację, nie obędzie się bez demontażu pokrywy zaworów.

Pozdrawiam

Opublikowano
Jak zwykle większość forumowiczów to śpiki którzy wiedzą co doradzić w kwestii opon albo oleju.... żal aż dupe ściska...dobrze, że jest choć garstka ludzi którzy potrafią pomóc..reszta niech idzie do domu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.