Skocz do zawartości

318is Coupe Odpowietrzanie ukladu chlodzacego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. ostatnio wymienialem plyn chlodniczy poniewaz mialem w nim prawie sama wode na szczescie krotko :D dodam ze posiadam lpg. plyn wymienilem w nastepujacy sposob

1. odpialem dolny gruby waz od chlodnicy i spuscilem z niego cala wode.

2. odpialem cienki wezyk na dole zbiornika wyruwnawczego i wylalem z niego prawie cala wode (chcialem oby troche zostalo)

3. wlalem 3L koncentratu plynu chlodniczego i dolalem wody tak oby mniej wiecej proporcje wynosily 3L koncentratu na 3L wody

 

po tym wszystkim odpalilem silnik na chwile, wlaczylem ogrzewanie na maxa i silnik pochodzil kilka minut. w ciagu tych kilku minut zlapal prawie temperature robocza ale nie chcial sie przelaczyc na gaz i wydalo mi sie to dziwne wiec szybko zgasilem silnik i zadzwonilem do znajomego ktory powiedzial mi ze zapowietrzylem uklad chlodzacy. powiedzial mi jak odpowietrzyc uklad tj

1. wlaczyc ogrzewanie na maxa

2. odpiac gorny wezyk z plynem od reduktora gazu

3. wlewac bardzo powoli do tego wezyka plyn az zacznie wylewac sie z reduktora w miejscu z ktorego odpialem wezyk

4. kiedy zacznie sie wylewac plyn z reduktora zakryc palcem ten otwor tak aby zostala mala szczelina w jego najwyzszym punkcie po to aby ulecialy resztki powietrza i zeby plynu wlalo sie jak najwiecej

5. kiedy plyn zacznie wylewac sie przez ta szczeline zakryc ja tak aby juz nic sie nie wylalo i nadal dolewac plyn do wezyka z punktu 2 :D:D

6. kiedy wezyk bedzie pelny i zacznie sie z niego wylewac plyn wcisnac go szybko spowrotem w miejsce z ktorego byl odpiety

 

po tym wszystkim uklad powinien byc odpowietrzony w okolo 90% reszte powietrza powinno uciec przez koreczek do odpowietrzania :D

 

czy dobrze zrobilem ?

przeczytalem przed chwila w jakims watku ze jesli pompa wody dziala i jesli uklad jest dobrze odpowietrzony to podczas pracy silnika plyn powiniem wylewac sie spod tego koreczka do zbiornika wyruwnawczego ale u mnie nic z tego miejsca nie leci

Opublikowano
Płyn się powinien wylewać z odpowietrznika na chłodnicy przy zwiększonych obrotach silnika (na biegu jałowym nie będzie się przelewał). Poproś drugą osobę niech lekko gazuje i zakręć go gdy będzie leciał czysty płyn bez bąbelków powietrza. Ile razy zlewałem płyn chłodzący, wymieniałem termostaty itp zawsze odpowietrzałem tylko odpowietrznikiem na chłodnicy, ew dusząc wężyki od chłodnicy i wszytko działa ok, także mam LPG.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.