Skocz do zawartości

Jaką sonde lambda Bosch czy Ntk? do M50


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Jaką kupic sonde do E34 520i 24v 91r. chodzi mi o sonde 1V

 

Czy polecacie Boscha czy NTK?? która lepiej pracuje z gazem II gen.

 

Musze wymienic poniewaz moj gazownik powiedzial ze moja stara sonda pracuje za wolno, aha i moiwl zeby zadnych uniwersalnych sond nei kupowac.

 

Doradźcie panowie jaka i gdzie najtaniej dostane.

 

pozdrawiam

Łukasz

Opublikowano

przedewszystkim musisz zobaczyć jaką masz, najprościej po kolorkach kabelków i dostaniesz jasną odpowiedź jaką masz zamówić. SOndy NTK to zazwyczaj 5V sondy tytanowe, a boschowskie to 1V (zwykłe).

Z instalacja gazową najlepiej współpracuja sondy 1V bo tylko takie są emulatory gazowe. ja tylko dodam od siebie ze mi po tygodniu padła, akupiłem oryginał NTK siemensa 5V.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
przedewszystkim musisz zobaczyć jaką masz, najprościej po kolorkach kabelków i dostaniesz jasną odpowiedź jaką masz zamówić. SOndy NTK to zazwyczaj 5V sondy tytanowe, a boschowskie to 1V (zwykłe).

Z instalacja gazową najlepiej współpracuja sondy 1V bo tylko takie są emulatory gazowe. ja tylko dodam od siebie ze mi po tygodniu padła, akupiłem oryginał NTK siemensa 5V.

 

Ja mam Boscha 1V.

 

ale są zamieniki z firmy NGK\NTK.

 

Aha, gaziarze twierdza ze sonda chodzi za wolno i to mzoe byc spowodowane duzym zuzyciem gazu?? chodzi wolno ale chodzi w calym zakresie, na benzynie chodzi szybciej sprawdzalem ale na benzynie tez cos dostaje za uboga mieszanke.

Opublikowano
Witam. W moim aucie gaziarz też się dopatrzył podobnego działania sondy, i trochę wzbogacił mieszankę. Ale u mnie komp pokazuje usterkę przepływomierza i gaziarz twierdzi że sonda mozę z tego względu żle pokazywać. Pozdrawiam
Tomek
Opublikowano

Chyba masz szczęście, że ten temat mnie zaciekawił. Miałem to samo. Wystarczy, że masę grzałki sondy połączysz na stałe (najlepiej do karoserii). M50 ma taki patent, że sonda nie startuje od razu, czasami może to trwać parę minut na zimnym silniku. Komputer podaje masę na grzałkę sendy dopiero w momencie gdzy ona zaczyna sie samoczynnie budzić pod wpływem temp. spalin, a w zimie to trwać moze i kilkanaście minut. W momencie, gdy komp. otrzyma sygnał powyżej (chyba) 1,0V podaje masę i od tego momentu grzeje ją aż do wyłączenia silnika, itd.

Po rozruchu mieszanka jest podawana wg nastaw z pamięci i przepływu powietrza, lecz w przypadku gazu II gen. musi pracować sonda, ze by krokowy regulowaqł mieszankę.

Więc już wiesz co masz zrobić, jeżeli oczywiści masz sondę w pełni sprawną, ale to chyba każdy elektrym domator potrafi sprawdzić.

Rozcinasz kabel masy sondy, przedłużasz go i podpinasz do fabrycznego punktu masy na karoserii ( u mnie jest to przy lewym gnieździe amptyzatora oczywiście pod maską).

 

Pozdrawiam

Darek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.