Skocz do zawartości

blad z Inpy, Bmw E46


gobi

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

 

Nic nie musisz adaptować!

Adaptacja nowego przepływomierza dotyczy tylko diesla i jest odnotowana odpowiednim wpisem przy nowym przepływomierzu!!

Zakładasz nową przepływkę w miejsce starej i po robocie. Wszystko ma działać. Robiłem to ostatnio w 318i E46. Oczywiście najpierw upewnij się ponad wszelką wątpliwość, że jest to wina przepływomierza. Jest w DIS test przepływomierza, ale sprawdza on przepływkę po rozgrzaniu silnika, więc jest mało przydatny, jeśli przepływka jeszcze coś tam działa, a jest wyraźnie gorzej na zimnym.

Najlepiej jest podmienić przepływkę na sprawną. Nowa Boscha to około 420zł, więc sporo więc lepiej być pewnym.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

to wlasnie byla wina przeplywomierza, kupilem orginalny bosza, od tego czytania wglebilem sie i sam potrafilem go wymienic bo uparlem sie po trzej przejsciach z mechamikami, bardzo latwo, pozniej skasowalem blad w kompie auta

 

mam pytanie, co jeszcze mam skasowac zeby wszystko powrocilo do normy, juz pali nawet jak jest rozgrzany, smiga jak wczesniej, nie chce za duzo zmian robic bo nadal ucze sie i obawiam sie ze z czym przesadze, czytalem ze przeplywka reguluje doplyw powietrza do paliwa a czy nie powinienem tez skasowac wczesniejszego doplywu paliwa jak przeplywka w aucie byla trefna i komputer auta dzialal w trybie awaryjnym czy ta nowa sama wplynie na regulacje doplywu paliwa z czasem

 

zauwazylem ze obecnie troche jest mulowate auto na pierwszym biegu i drugim, tak jakby cos mu brakowalo wiec co? tak jakby mial za niskie obroty na poczatku jednak jak wlacze na jedynke i odpowiednio sprzeglo podtrzymam to smiga jak odrzutowiec, spoko to nie te auto ale mi wystarczy

 

po zmianie przeplywki zauwazylem na inpie ze przeplywka na niskich obrotach dziala ale jest wykrzyknik i tylko mi wskazuje 400-500 jednostek i wykrzyknik

 

obecnie na disie ucze sie jednak :mad2:

 

moze jej cos dolega badz mi :D

 

mi tak to wiem ale jej nie, wiec komu poza mna :D

 

jak sadzicie co mam zrobic? najlatwiej jechac do mechanika ktory na tym sie zna ale chcialbym sam to rozwiazac bo po tych trzech ostatnich mechanikach dostalem uczulenia i zostalem zmuszony sam zaintersowalem sie diagnostyka. moj blad ze auto oddalem do polakow ktorzy na tym nie znali sie ale dzieki temu tu znalazlem sie, przez ich niewiedze zaintersowalem sie mechanika choc mnie nigdy nie bawila

 

tak jak powiedzenie - nigdy nie mow nigdy

 

wiec co ma skasowac, co zrobic zeby auto na wolnych obrotach odpowiednio pracowalo no chyba ze to wyzsza szkola jazdy

 

pracuje auto bez zarzutow ale uwazam ze jest mulowate na pierwszych dwoch biegach, nie ma tej plynnosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczytalem sie tyle ze nawet manualnie stwierdzilem ze to przeplywka, wyatrczylo odlaczyc zasilanie do niej i auto zapalilo jak bylo rozgrzane i to potwierdzila wpierw diagnoza przez inpe a pozniej przez disa

 

teraz cos mu brakuje wiec co

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Z doświadczenia wiem, że po założeniu nowej przepływki auto dostaje drugie życie. Jednakże do zakończenia całego procesu potrzebne jest skasowanie adaptacji ecu silnika. Zrobisz to INPĄ, wejdź w E46> BMS 46 (czyli sterownik Twojego silnika) i F4 (fault memory) i będziesz miał tą opcję adaptations (nie wiem, wydaje mi się, że pod F7, ale głowy nie dam).

Przed skasowaniem adaptacji auto chodziło super, nie muliło ani nic, ale na zimnym silniku przy przygazówce do 4k obr kopciło sadzą i raz wywaliło nawet błąd lambdy. Po kasowaniu adaptacji jest OK. Error memory czyściutkie.

Warto też zainteresować się stanem świec zapłonowych. Jeśli auto długo pracowało ze złymi parametrami mieszanki mogą być tak czarne, że dają kiepską iskrę i mogą powodować te objawy. Wymień je na nowe, lub przeczyść te szczotką mosiądzową (oczywiście jak nie ma na nich oznak złego spalania i niedawno były wymieniane, to raczej nic im nie jest). Jeśli nie wiesz, kiedy były wymieniane, to wymień. Świece do Twojego auta do NGK BKR6EQUP

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwszy mechanik stwierdzil ze to czojnik walka rozrzadu i go kupil, jak podjechalem to okazalo sie ze nie pasuje i mi powiedzial zebym sam sobie dana czesc kupil bo oni nie wiedza, i od tego zaczela sie moja historia

:8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Z doświadczenia wiem, że po założeniu nowej przepływki auto dostaje drugie życie. Jednakże do zakończenia całego procesu potrzebne jest skasowanie adaptacji ecu silnika. Zrobisz to INPĄ, wejdź w E46> BMS 46 (czyli sterownik Twojego silnika) i F4 (fault memory) i będziesz miał tą opcję adaptations (nie wiem, wydaje mi się, że pod F7, ale głowy nie dam).

Przed skasowaniem adaptacji auto chodziło super, nie muliło ani nic, ale na zimnym silniku przy przygazówce do 4k obr kopciło sadzą i raz wywaliło nawet błąd lambdy. Po kasowaniu adaptacji jest OK. Error memory czyściutkie.

Warto też zainteresować się stanem świec zapłonowych. Jeśli auto długo pracowało ze złymi parametrami mieszanki mogą być tak czarne, że dają kiepską iskrę i mogą powodować te objawy. Wymień je na nowe, lub przeczyść te szczotką mosiądzową (oczywiście jak nie ma na nich oznak złego spalania i niedawno były wymieniane, to raczej nic im nie jest). Jeśli nie wiesz, kiedy były wymieniane, to wymień. Świece do Twojego auta do NGK BKR6EQUP

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki jutro to zrobie ale moje auto dopiero co przejechalo 138 tysiecy od daty jak je nowe kupilem i nie kopci nadal

 

Chyba się nie rozumiemy. Robiłem to w 318i o przebiegu 143tkm, także przebieg nie ma nic do rzeczy. Ja mówię, że objaw jest taki, że na zimnym silniku dajesz gazu na biegu jałowym zaraz po odpaleniu i gazy wydechowe mają ciemne zabarwienie, nie są przezroczyste. To objaw za bogatej mieszanki, którą można mieć jeśli miało się problemy z układem dolotowym/zapłonowym/regulacji składu mieszanki (niepotrzebne skreślić). Można też zaobserwować, że rura wydechowa ma nalot z sadzy na koniuszku po zewnętrznej stronie. Wymień świece, lub przynajmniej sprawdź bo to rutynowa sprawa.

 

Pozdrawiam

 

P.S. Staraj się pisać swoje wypowiedzi w JEDNYM poście, bo dostaniesz ostrzeżenie za nabijanie postów.

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze pytanie jak ktos z was wie, co to znaczy miec orginalna glowice bmw czy ta co jest zawarta w tych programach np. Inpa, Dis to jest podruba i dlaczego i co to jest ta glowica

 

spadam bo marudze zapewnie

 

nara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze pytanie jak ktos z was wie, co to znaczy miec orginalna glowice bmw czy ta co jest zawarta w tych programach np. Inpa, Dis to jest podruba i dlaczego i co to jest ta glowica

 

spadam bo marudze zapewnie

 

nara

 

Tu masz dla przykladu klona dk ... "glowicy" ... http://allegro.pl/tester-bmw-gt1-gt-1-diagnostyka-dis-sss-gwarancja-i1233507887.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz aby ktoś pomógł ci w szukaniu problemów mechanicznych pisz w innym dziale wtedy ludzie to znajdą, przeczytają i na pewno ci pomogą! Jeśli posiadasz BMW e46 to pisz tu:http://www.bmw-klub.pl/forum/viewforum.php?f=69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam was panowie mam taki lekki dylemat mam dwa błędy w silniku jeden to 279c czyli wymienić termostat więc już wiem co zrobić ale interesuje mnie bład 299B nie wiem dokładnie co on oznacza wiem tylko tyle że coś z akumulatorem ale nie wiem do końca co. Nadmieniam ze problem jest taki że po wyjęciu kluczyka ze stacyjki cały czas idzie napięcie na cześci silnika takie jak czujniki róznego typu silniczek krokowy no i przepływke i alternator zastanawiam się czy może to być wina tego że jest wsadzony aku nowy i nie zaadoptowany nawet jak chciałbym go zaadoptować to nie wiem jak posiadam inpe ale boję się czegos dotykać o czym nie wiem. PPPROSZĘ POMÓZCIE JEŚLI MOŻECIE JEST TO BMW E60 520I Z SILNIKIEM M54 :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra panowie DZIEKI ZA POMOC KTÓREJ NIE OTRZYMAŁEM. Kolega sam rozwiązał problem. Błedy 299B, 299D, i 29AF pochodza od aku. wystarczyło wysuszyć suszarka do włosów kleme minusową z inteligentnym kablem i po skasowaniu błedów problem ustompił a mianowicie prąd na silnik przestał płynąc po wyłączeniu silnika. nadmieniam że w ASO zrobili adaptacje aku i nie widomo czy dokładną bo komputer pokazuje wartość bateri 80 Ah a nie 100Ah jak jest teraz ale weż i wygraj teraz z aso. Wiec jezeli ktoś spotka się z przebojami ze strony elektryki na silniku że prąd cały czas bedzie płynął na silnik po wyłaczeniu i zamknieciu samochodu dłuzej niż minute to wysuszcie najpierw kleme minusową wraz z inteligentnym kablem i zróbcie przed tym dokładne oględziny tych kabelków. a termostat to już pikuś to całkiem inna bajka ale dla pomocy do bład termostatu 279C. Jak się przyczyniłem do pomocy kliknij pomógł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.