Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mi powiedzieli że jak założe instalacje LPG prinsa że można tą instalacje przerobić na CNG tylko wymieniając reduktor i zbiornik...ciekawe wsumie za rok dwa jak komponentybędą troche tańsze to dlaczego nie!!!!!!...

 

 

..chciałem ten post dokleić do tego innego posta wcześniej ale jakoś się znalazł jako nowy temat.

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Teoria mówi, że praktyczna różnica między LPG i CNG to głównie ciśnienie przechowywania. Więc teoretycznie wymiana zbiornika i reduktora powinna wystarczyć (ewentualnie przewody, bo nie wiem, jaką mają wytrzymałość).

Nawet poczciwe DIEGO ma w opcjach możliwość przełączenia na CNG. Możliwe, że jest to tylko wersja zrobiona "przyszłościowo", ale za pół roku, to przypuszczam, że będzie to zupełnie realne. Jak zwykle - wszystko będzie zależeć od ceny...

Kai
Opublikowano
Teoria mówi, że praktyczna różnica między LPG i CNG to głównie ciśnienie przechowywania. Więc teoretycznie wymiana zbiornika i reduktora powinna wystarczyć (ewentualnie przewody, bo nie wiem, jaką mają wytrzymałość)

Przewody do wymiany. Przy CNG muszą być stalowe lub kompozytowe. Wlew szamba również zmieniamy, no i zawory, do tego rezygnacja z bagażnika na nowe butle i można jechać :D

peace & love
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przewody do wymiany. Przy CNG muszą być stalowe lub kompozytowe. Wlew szamba również zmieniamy, no i zawory, do tego rezygnacja z bagażnika na nowe butle i można jechać :D

 

No, czyli wszystko oprócz obwodów elektrycznych i niskiego ciśnienia... ładnie.

Kai
Opublikowano
Co raz więcej osób "podnieca" się CNG, ale co z tego, że będzie można przerobić sobie instalację za niedużą sumę, jak w całym kraju jest może ze 10-15 stacji ogólnodostępnych !! Tak więc na dzień dzisiejszy (i pewnie co najmniej rok, dwa) CNG może się intersować ktoś kto ma stację niedaleko domu/firmy i nie wyjeżdza w dalsze trasy, bo w przeciwnym przypadku okaże się, że będzie tak często jeżdził na Pb, że taniej byłoby mieć instalację na LPG ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

tak jak kolega napisał to przewody tez sie zmienia + butla oczywiscie, no i zasieg spada do 200- 250 km na butli chyba ze z bagaznika zrobimy sobie jedną wielka butle to zasieg nam wzrosnie......... :mrgreen:

A tak pozatym CNG w porównaniu do LPG nie ma porównania -jako gaz jednoskładnikowy jest o wiele lepszy od duskładnikowgo LPG tylko co z tego jak nie ma stacji do takowania - bo te dwadziescia pare w polsce to. . :mad2: no i nie mowiac juz o kosztach takiej instalki :duh:

DARK SIDE OF POWER!
Opublikowano

Właśnie... ile to kosztuje?

Bo jeżeli chodzi o miasto to miałbym jedną stacje. Jeżeli chodzi o trase, to nie wiem czy na benzynie się nie opłaci bardziej jechać niż na LPG.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.