Skocz do zawartości

M30 - kopułka - kable - iskrzy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Odkąd kupiłem auto, od 4 lat mam problem z lekko nie równą pracą silnika na biegu jałowym. Raz jest lepiej raz jest gorzej. Zrobiłem przed chwilą test przed chwilą odpaliłem auto i pryskałem takim spryskiwaczem do szyb (napełnionym wodą) i czekam, czekam - nic nie widzę. Po minucie dwóch wreszcie coś zaczęło. Pojawiły się małe iskierki w miejscach które zaznaczyłem. Iskierki mają z 5mm długości.

 

http://a.yfrog.com/img517/6226/kopulkaiskrzym30.gif

 

Dodam że kopułka i palec są nowe kabli nie zmieniałem. Czy takie coś może mieć wpływ na nierówną pracę silnika nawet gdy nie ma deszczu?

Zauważyłem że po dłuższej trasie typu 100 - 200 km chodzi lepiej.

 

Czy na sprawnych kablach nie ma szans być takich nawet małych iskierek? Pierwszy raz robię taki test - łatwo coś mówić jak już się dużo razy coś robiło :)

 

Czy to oznacza że kable są do wyrąbania a cały silnik jest ok?

Wałek nie wytarty, luz zaworowy ostatnio regulowałem.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam, typowa usterka przewodów. Wymienić i ustąpi.

 

i od tego może silnik nierówno pracować?

I nie ma opcji żeby równo pracował jeśli kable lekko iskrzą?

Opublikowano
Witam, typowa usterka przewodów. Wymienić i ustąpi.

 

i od tego może silnik nierówno pracować?

I nie ma opcji żeby równo pracował jeśli kable lekko iskrzą?

 

a które kable warto kupić? Kopułkę kupiłem NGK, palec Bosch, kable mogą być Janmor? Czy lepiej NGK?

Opublikowano

I jeszcze pytanie:

 

Czy kabelki mogą mieć wpływ na nie zbyt dobrą zmianę biegów przy nie którym obciążeniu? Przy 2000 rpm zmienia ładnie, przy 4000 - 5000 rpm też, ale przy 3000 rpm czasem lekko szarpnie i tak już jest "od nowości".

 

I jeszcze jedno pytanie :)

 

Jak kupię kable NGK bez czujnika czy nie będzie problemu z jego przełożeniem?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Kup NGK, tylko zmierz najpierw czy czujnik masz dobry. Musi być zwarcie pomiędzy środkowym, a którymś ze skrajnych pinów w kostce. Jeżeli przewody są niesprawne to przerywa silnik głównie pod obciążeniem, to wynika z fizyki. Poza tym dziwi mnie to, że masz auto cztery lata i przewodów nie wymieniłeś.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Kup NGK, tylko zmierz najpierw czy czujnik masz dobry. Musi być zwarcie pomiędzy środkowym, a którymś ze skrajnych pinów w kostce. Jeżeli przewody są niesprawne to przerywa silnik głównie pod obciążeniem, to wynika z fizyki. Poza tym dziwi mnie to, że masz auto cztery lata i przewodów nie wymieniłeś.

 

zamówiłem przewody bez czujnika. A jakby czujnik okazał się zepsuty to można go kupić osobno? Ile mniej - więcej może kosztować i pod jaką nazwą go szukać?

Czy może być tak że czujnik chodzi ze starymi kablami a z nowymi nie chce?

 

Z drugiej strony nie sądzę żeby był walnięty bo mam dość długi czas wtrysku na jałowym (prawie 5 ms) a podobno ECU skraca go gdy czujnik jest walnięty i wszystkie wtryskiwacze chodzą razem. Poza tym na różnych komputerach też było sprawdzane i był ok.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
A jakby czujnik okazał się zepsuty to można go kupić osobno? Ile mniej - więcej może kosztować i pod jaką nazwą go szukać?

 

Tak, w ASO za 417zł. Czyli tyle ile kable z tym czujnikiem, kiedyś EPS-a były ale chyba już niedostępne.

 

Jakby nie działał to gdzieś w piwnicy mam kopułkę z kablami, powinien na nich być czujnik.

 

Długi masz ten czas wtrysku ale to może przez automat, w żadnym M30 (manual) takiego długiego czasu nie miałem na jałowym.

Opublikowano
A jakby czujnik okazał się zepsuty to można go kupić osobno? Ile mniej - więcej może kosztować i pod jaką nazwą go szukać?

 

Tak, w ASO za 417zł. Czyli tyle ile kable z tym czujnikiem, kiedyś EPS-a były ale chyba już niedostępne.

 

Jakby nie działał to gdzieś w piwnicy mam kopułkę z kablami, powinien na nich być czujnik.

 

Długi masz ten czas wtrysku ale to może przez automat, w żadnym M30 (manual) takiego długiego czasu nie miałem na jałowym.

 

a ile dokładnie miałeś jeśli pamiętasz? Oczywiście silnik rozgrzany i na benzynie. I jakie miałeś spalanie na godzinę wg OBC na test 03.

Widziałeś jak mój silnik pracował? Chociaż to było 2 lata temu ale nic się nie zmieniło ale te lekkie drgawki mogły być przez te kable WN?

Ja zamówiłem NKG w dobrej cenie bez czujnika u kumpla co ma zniżki w intercars - poniżej 300 pln.

Opublikowano

Nie pamiętam ale powyżej 4ms na pewno nie, dwie moje i chemika i jakieś dwie sztuki które jeszcze widziałem a były na też na stagu.

 

Test robiłem tylko w jednej i nie pamiętam wyniku.

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Czas wtrysku powinien być tak jak pisał kolego 5ms z małym hakiem (na wrzucony drive, nawet do 7ms). Mam teraz właśnie na tapecie problem z impulsatorem, ale nie mam czasu, żeby się przypiać do tematu. Stary (oryginalny) czujnik załapywał dopiero, kiedy przytrzymałem trochę silnik na wysokich obrotach. Założyłem nowy z EPS, ale tan nie łapie impulsu wogóle (sprawdzane oscyloskopem i po czasie wtrysku). Kiedy czas wtrysku oscyluje w granicach 2,5-3ms, czujnik nie działa, a wtryski chodzą w full-grupie (wszystkie na raz). Zastanawiam się co może być przyczyną niesprawności, bo konstrukcja i zasada działania czujnika jest prosta jak konstrukcja cepa. Chyba zrobię czujnik własnej roboty, zobaczymy co z tego wyjdzie.
BMW - Like No Other
Opublikowano
Nie pamiętam ale powyżej 4ms na pewno nie, dwie moje i chemika i jakieś dwie sztuki które jeszcze widziałem a były na też na stagu.

 

Test robiłem tylko w jednej i nie pamiętam wyniku.

 

Odłącz impulsator i zobacz czy wtedy zmieni się czas wtrysku. Jeżeli nie to impulsator nie działa.

BMW - Like No Other
Opublikowano
Witam, polecam zrobić czujnik samemu, rdzeń ferytowy, trzy zwoje i to wszystko. U mnie sprawdzane na oscyloskopie i wszystko śmiga, nie wiem jak można żądać za taki odgałęźnik 417 PLN, to czysta kradzież.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Witam, polecam zrobić czujnik samemu, rdzeń ferytowy, trzy zwoje i to wszystko. U mnie sprawdzane na oscyloskopie i wszystko śmiga, nie wiem jak można żądać za taki odgałęźnik 417 PLN, to czysta kradzież.

 

Nawijałeś zwykły kabel w izolacji, czy drut "nawojowy" (lakierowany)?

BMW - Like No Other
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
No i zakończyło się zakupem nowego czujnika, razem z przewodem zapłonowym w ASO :cry: 400PLNów poszło, ale przynajmniej teraz działa :lol: Dodam tylko, że próbowałem różnych kombinacji z czujnikami, w tym z samoróbkami i rzadna z nich nie działała. Nie wiem gdzie jest różnica w konstrukcji między orginałem a podróbką, ale w działaniu jest zasadnicza.
BMW - Like No Other

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.