Skocz do zawartości

e-39 525 tds - elektronika ( wskaźniki + ABS/ASC/DDE )


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, w trakcie jazdy zadażyło sie ze przestał działać prędkościomierz, obrotomierz, chwilowe spalanie, wskaźnik temperatur. Za to prześlicznie zaświecił wskaźnik ASC,ABS,DDE ( oczywiście razem ze spiralka świec żarowych). Trzeba przyznać ze widok wskazówki temperatury na koncu czerwonego pola ( do tej pory nie przekraczała środka) to niezłe wrazenia.

Przegladajac fora znalazłem opis takiego przypadku z wyrokiem : przekaźnik/sterownik ABS, bo mu za goraco w przedziale silnika. Objawy

( opisane ) były takie same. Silnik pracował normalnie , światła i wycieraczki też, hamulce również wiec pojechałem ostrożnie dalej. Po chwili wszstko było OK. Teraz znowu to samo. W miedzy czasie podpiałem sie do kompa i okazało sie ze nic nie ma ( tzn. nic co wywołuje takie działanie elektryki )

Czy któs z kolegów mial podobny przypadek ?

PS.Umówiłem się z wizytą do warsztatu na jutro to napisze co to było, a przynajmniej mam taką nadzieje :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zobacz czy nie masz klemy luźnej od akumulatora albo jakiegoś niestyku.
Opublikowano
Wczoraj po 2h doszli do wniosku że to problem z " zegaramI" . Styki poczyszczone , masy posprawdzane , klemy OK. Komputerowo nie mozna bylo sprawdzić modułu swiateł. reszta byla OK.Prąd ladowania, napiecie w instalacji bylo OK. Zegary dalej wariują :mad2:
Opublikowano
Za wskazania prędkościomierza odpowiada czujnik abs chyba, więc to też może być przyczyna, ale myślę, że nie powinno być wtedy kontrolki od dde i temp. Sprawdzić zawsze można. W każdym razie może to faktycznie zegary, ale np. jakiś luz na złączach. Wykręć deskę i spradź czy przypadkiem Ci się coś nie poluzowało
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Zegary zaczęły działać . Problemem okazał sie niestety sterownik siły hamowania/napedowej :roll: ( zwany zazwyczaj sterownikiem ABS ).

Skorzystałem z oferty "naprawy" , ale niestety sterowanie zaworem jednego z kół nie działa jak to sie okazało po odeslaniu do fachowców z Allegro. Niestety nie powiedzieli tego odrazu i kosztowalo mnie to 200 + koszty przesylek. Przejrzałem oferty sprzedaży i zdecydowałem sie na kupno nówki.

Ceny są bardzo różne i co mnie żdziwiło najtaniej jest w okolicy W-wa - Łódż. Reszta kraju doszła chyba do wniosku ze na czymś trzeba zarobić wiec zarobią na częściach do BMW.

No i oczywiście przy okazji na mnie :shock:

Koncem , konców będzie nowy sterownik nr. OEM BMW - 34526756343, nr Bosch - 1265900001 ( jest to jeden z trzech -chyba :?: jakie są stosowane zaleznie od rocznika i systemu hamulcowego ).

Cena nowego egzemplarza od 1400 zł do prawie 3600 zł .

Generalnie mechanicy jakoś się do tego nie garną , a jak już zaczną to mają problem z określeniem co, gdzie i dlaczego. Blachę i silnik jakoś daja radę klepać z elektronika już gorzej.

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam wszystkich, mam pytanko potrzebuję schemat jak bez kostki oryginalnej podłączyć wyłącznik ASC, ponieważ poprzedni właściciel autka wypiął wyłącznik kostkę usunął a kable na stałe złączył,system działa cały czas,chciałbym jednak mieć możliwość czasami korzystać z wyłącznika, może ma ktoś fotkę prawidłowo podpiętego wyłącznika?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.