Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem z moim BMW otóż zachowuje sie bardzo dziwnie nie bede się rozpisywał aczkolwiek na wszystkie pytania odpowiem opowiem w skrócie: auto stało prawdę mówiąc ok pół roku i było sporadycznie odpalane raz na jakis czas (miesiac) problem zaczął się jakis miesiąc temu kiedy auto zaczelo juz jedzic regularniej na zimnym silniku zaraz po odpaleniu potrafi się dusić po czym jakby sam się uspokajał (30s-1m) później wszytko jak być powinno jednak brakuje mu mocy zachowuje się na ok według mnie 60%swoich możliwosci(mocy) zdaża się także że wszytko jest j.w. i od czasu do czasu calkiem niespodziewanie (ostatnio na światłach) potrafi zacząć bardzo nie równo pracować i słychać jakby jeden gar nie pracował zaczyna falować i sam np gaśnie gdy sie zatrzymam i obroty spadną a ponadto gdy jechałem do kolegi gdy według mnie jeden z garów nie palił aby podłączył mi auto pod komputer padł także i 2 i auto całkowicie straciło i moc i wszystko co sie dzieje przy niespranym 2 garach.. rzecz oczywista nie dojechalem do niego odholowalem auto i na nastepny dzien rano gdy opalilem juz bylo wszytko ok (ok czyt. j.w. 60% mocy) od tego czasu zdażyło mi się tak pare razy że auto spokojnie pracuje od odpalenia przez okolo np 30-40min (po 10 min mam nagrzany silnik jak byc powinien i temperatura sie nie waha) zaczyna "świrowac z garami" nawet podczas jazdy.

Podjechałem ostatnio do kolegi od kompa podłączyliśmy i na kompie wyszły 3xczujnik stukowy 1xsonda lambda i powiedzial mi po opisie ze moze to byc komputer albo to co komputer wykryl.. co otym sądzicie? Mam BMW e32 3.0 V8 1992r za jakiekolwiek próby pomocy z góry dziękuje

Opublikowano
zapomniałem dopisać że nie wiem dlaczego ale auto nie reaguje natychmiast po wcisnieciu gazu tylko po ok1-1.5s..
Opublikowano
A kable i świece kiedyś wymieniałeś od tego bym zaczął
PRZEDNI NAPĘD JEST DLA DZIEWCZYNEK
Opublikowano
Witam, w M60 nie ma przewodów. Sprawdź układ zapłonowy, czyli od wymiany świeć, pomierz cewki, fajki, czy nie mają przebicia. Ewidentnie wygląda na niesprawny układ zapłonowy. Zdejmij pokrywę silnika, zobacz, czy świece nie stoją w oleju. Trudno, żeby nagle trzy czujniki stukowe padły. Jeżeli to sonda, to nawet wtedy nie powinieneś mieć takich objawów. Może to być komputer niestety, ale ciężko tak na odległość stwierdzić.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
hmm.. tak samo kolega mi mówił że jak auto długo stoi a w szczegolności te V8 lubia sie tak zachowywać bo dostają oleju w okolicach świec. Niestety kiedy się tam dostalem aby to sprawdzic wszystkie swiece i fajki byly suchutkie a świece wyglądały elegancko. Jednak kiedy złożyłem nadal to samo. Zastanawiam się nad wymianą komputera jednak nie chciałbym wyrzucać pieniedzy w błoto.. w sumie mam do wyboru zrobic wszystkie te czujniki tj. wymienic+sonda lub kompa.. i właśnie nie wiem na co się zdecydować.. niedlugo wybiorę się do mechanika żeby sprawdził czy czujniki są dobre itp (podobno multimetrem można je sprawdzić) to napisze co było.. z tego co slyszałem ogolnie nie jest łatwo dostać taki komputer.. no cóż najpierw musze odczytać jaki dokładnie mam model.. nie orientujecie sie przypadkiem w jakich cenach oscyluje?
Opublikowano
Hej, nie wiem dokładnie jak jest w M60, ale warto zobaczyć w manualu Bentleya, czy silnik po prostu nie będzie dobrze chodził, jeżeli tych czujników po prostu nie będzie. Warto to sprawdzić i najwyżej odpiąć. Wtedy będziesz wiedział czy to jest to. Na podstawie danych z tych czujników, a są to zwykłe piezoelektryczne przetworniki, komputer ma informacje, kiedy jest spalanie stukowe. Wątpię, żeby system był tak zaprojektowany, że jak się uszkodzą to wysyłają ciągły sygnał do zmiany kąta zapłonu. Dlatego, żeby zaoszczędzić warto zerknąć w manualu Bentleya. Silnik pracuje poprawnie z uszkodzonymi sondami, nie mógłbyś wcale odróżnić na oko, czy sonda jest, czy nie. Komputer na allegro nie powinien być droższy niż 150 PLN, warto sprawdzić czy nie podejdzie od M60B40. W stopce masz info, że masz gaz, rozumiem, że zachowanie silnika takie samo?
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Owszem mam gaz byłem u gaziarza także bo myślałem że może przez to cos mi sie dzieje.. otórz z gazem u mnie to jest "prawie identycznie" jak na benzynie "prawie" bo ciut słabiej ale jak byłem u gaziarza to akurat gdy podjechalem do niego to przestal jeszcze pracowac jeden z garow.. według niego gaz jest ok (podpinał kompa do gazu) a problem tkwi w samym silniku. Ciekawostką jest to że ostatnio jechałem trase ok 50km po ok 25 kiedy przejżdżałem przez miasto na światłach mi zgasł a zaraz przed zatrzymaniem zaczął bardzo nierówno pracować (cały czas benzyna) kiedy próbowalem odpalić (ok 4-5razy) nie dalo rady, dopiero kiedy przytrzymalem przycisk gazu (czyli odpalenie na LPG) odpalił i zaczął pracować równo po ok 15km znów zaczął nierówno pracować ale juz nie zgasł.. odstawiłem auto na ok 3-4h (temp nie spadła) kiedy odpaliłem (normlanie na benzynie) 0 problemow przełączyłem na gaz 0 problemów. Znów zrobiłem trasę 50km tym razem bez zastrzerzeń no oprócz tego że non stop niema mocy wg. mnie 60% dopiero kiedy przyjechałem do celu wg, na słuch jeden gar przestał palić a po ok 5km dalszej jazdy (próbowałem dojechać do mechanika) padł drugi auto juz calkowicie bez mocy pod górkę nie podjechało. Szczęście że obok byl parking gdzie zostawiłem do rana auto. Kiedy znów przyszedłem odpalił bez problemu i znów działał.. później zrobiłem jw. bez mocy jednak bezproblemowo koło 300km i znów się tak dzieje.. nie wiem dlaczego a autem tak niepwenym jak jest w tym momencie strach jeździć dlatego zastanawiam sie co zrobic komp pokazał jw. napisalem ale z takimi "humorami" auta pierwszy raz się spotkałem bo przeciez jak auto sie popsuje to caly czas powinno byc w takim stanie a nie sam sie "naprawiac" testowałem czy to zalezy od temperatury, czy od tego na czym jade benz/LPG jednak bez różnicy jeśli chodzi o te parametry jedyne co zauważyłem to to że przy ostrzejszej jeździe szybciej auto nabawia się tej jakże dziwnej usterki. Wiem że to dziwne jednak słyszałem że występują niekiedy dziwne problemy z m60-kami wiec z tąd moje zapytanie na forum
Opublikowano
Wedle mnie to typowa usterka układu zapłonowego, coś nie kontaktuje, jakieś cewki padają, może komputer szwankuje lub jest to kombinacja wszystkich tych czynników. Należy cały układ zapłonowy rozbrać, pomierzyć, wyczyścić i złożyć. Nie ma tam żadnej kosmicznej technologi, jednakże trzeba trochę czasu poświęcić. Daj znać na priva jakbyś chciał, mogę Ci wysłać schemat układu zapłonowego z M60B40, ale wydaje mi się, że będzie taki sam. Stwierdzam na jego podstawie, że przerwane uzwojenie czujnika spalania stukowego nie powinno mieć wpływu na pracę silnika.
pozdrawiam Bartek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.