Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !

Chciałbym się dowiedzieć jak to jest ze skrzynią SMG w 645i. Kompletnie zielony jestem w tym temacie..

- Ile ma biegów ? Na wikipedii jest napisane ze 7 na forach pisza ze 6....

- Czy da się z tą skrzynią jeździć jak zwykłym automatem ? Jadę na nic nie zwracam uwagi biegi same zmieniają się przy optymalnych obrotach (tak jak w 530d z automatem)

pozdrawiam !

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

SMG III ma 7 biegow. Da sie nia jezdzic jak zwyklym automatem, ma bodajze 7 ustawien (trybow pracy). Jest super, extra, oprocz tego, ze nie zwykle awaryjna. Sprzeglo, ktorego niezmienny koszt to 8000pln moze sie "zuzyc" w kazdej chwili, srednio co 30.000-60.000km i... jest to szczescie, ze do wymiany tylko sprzeglo, a nie cala skrzynia, ktorej koszt jest kilkukrotnie wiekszy. Oprocz tego skrzynie sie przegrzewaja i pada hydraulika.

 

Chcialbym podkreslic, ze jest to opinia kilku uzytkownikow SMG III - nigdy nie bylem i nie bede w posiadaniu tej skrzyni.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Skrzynia SMG o której piszesz to SMG montowane w M6, w kasycznej 645 była i chyba nadal jest montowana skrzynia SMG 6 biegowa, mam 645 właśnie z taką skrzynią. Póki co nic się z nią nie dzieje, koszt wymiany sprzęgła jest taki sam jak w manualu. To jest ta sama tarcza i docisk. Zapewne w M6 koszt takiej wymiany może powalić. U mnie też można jeździć jak automatem choć osobiście wolę łopatki. Ponieważ nadal jest to skrzynia klasyczna nie automat zmiany biegów robi za nas hydraulika, zmiany biegów są wyczuwalne, ale przegazówki które auto samo robi przy redukcjach są świetne. Jeździłem zwykłym autoamtem w 645 i więcej frajdy i przyjemności daje jednak SMG.

 

Oczywiście teraz jest model 650, sprawdziłem i tak obecnie jest dostępny automat sportowy 6 biegowy lub manual, SMG nie jest oferowane, dla M6 jest to 7 biegowy M Drivelogic.

Opublikowano

Kolego a mógłbyś powiedzieć jak wygląda płynność zmiany biegów w tej SMG ? Co to znaczy, że są wyczuwalne ? Bo w SMG III montowanej w M5/6 ciężko te zmiany nazwać płynnymi czy przyjemnymi podczas spokojnej jazdy.

 

PS: Korzystając z okazji, widzę że masz wersję AC Schnitzer. Czy wydech jest wyraźnie głośniejszy ? Tzn mam na myśli czy nie przeszkadza, gdy jedzie się przez dłuższy czas z prędkościami rzędu >160km/h.

Opublikowano

W nowym cenniku nie ma już SMG. Tylko zwykły automat może o nieco innej charakterystyce.

 

Co do płynności zmiany w trybie normalnym i D, przy umiejętnym korzystaniu z gazu jest dość płynna ale dość wolna. W trybie sport dużo szybciej ale czuć wtedy zmiany biegów nieco brutalniej. Ja wolę łopatki, wtedy sam decyduję o biegu a korzystając z gazu wogóle nie czuć zmian albo są delikatne, ale jak się chce w trybie sport zmiana biegów i jest takie klepnięcie w tyłek. Generalnie wolę tryb sport, bądź co bądź to jednak granturismo. Co do AC Schnitzera to szczerze uwielbiam dźwięk V8 po tuningu, nie ma nic wspólnego z serią i jest cudowny. W środku niestety przy zamkniętych oknach niewiele słychać bez względu na prędkość. Jadąc co drugi facet się ogląda podążając za muzyką z V8. A tak to gra http://www.youtube.com/watch?v=rx8-ZP-xY6Y

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wklej ta fotke jeszcze raz, bo nie dziala a chetnie ja zobacze :8)

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

To jest link na youtube "http://www.youtube.com/watch?v=rx8-ZP-xY6Y"

Jak nie zadziała to wpisz w youtube bmw 645 schnitzer, wyjdzie ci czarna 645 ze schnitzerem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.