Skocz do zawartości

kolektor Dolotowy WAZNE !!!!!! Informacja!!!!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie mam przejechane 73 tys.mil i mam pytanie jestem po 3 wymianie oleju i chcialbym wymienic separator oleju w moim X5 a mam z roku 2004 i motorek 218 konny.Bo zauwazylem ze jak kozystam z eski i depne mocno na gaz np. przy wyprzedzaniu to pusci sporego baka i wyczytalem ze tyo moze byc przyczyna juz bardzo brudny filtr separatora oleju odmy.

 

Panowie temat mozna zamknac...................Odnosnie Separatora Oleju

 

A teraz odnosnie kolektora dolotowego czy usuwaliscie te nieszczesne klapki i zaslepialiscie je srubkami M-5,czy kozystaliscie z Ebaya i zaopatrzyliscie sie w to specjalnie robione zaslepki aluminiowe z oringiem bo wygladaja na pozadna robote i super wykonanie i mysle ze chyba lepsze niz wkrecenie blachowkreta.To link do strony Ebaya..z ktorej kozystalem u kolegi.

 

http://cgi.ebay.co.uk/BMW-Swirl-Flap-replacements-22mm-/250672054757?cmd=ViewItem&pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a5d3801e5

 

 

Prosil bym znawcow tematu o rade i jakies linki gdzie bym mogl kupic ten filtr do separatora oleju w odmie.

Bo niewiem nawet jak to sie nazywa po Angielsku.

Z gory dziekuje za ewentualne odpowiedzi..Robert

 

Mala sensacja tydzien temu robilem koledze kolektor dolotowy bo ma przejechane 112 tys.mil i mail obawy co do kolektora bo gdzies wyczytal ze sie urywaja a X5 i wogole BMW to ma pierwsze (tak jak Ja) a auto ma z 2004 z maja tez 218PS i on w swojej mial te klapki.

Idac dalej dzis z rana wziolem sie za swe auto X5 tez 2004 218 PS.ale z czerwca miesiac produkcjii i tu Uwaga mala sensacja ja w swoim kolektoze dolotowym nie mam tych upierdliwych klapek i sprawiajacych duzo problemow.I moje pytanie brzmi jak to jest miesiac roznicy i taka radykalna zmiana w konstrukcjii kolektora,chyba mieli duzo usterek z tym zwiaznaych.

Opublikowano

Witam,

 

i myślisz kolego że te Twoje "sensacje,rewelacje" są powodem do takiego wrzasku na forum?

 

(pisząc drugiego posta ,chyba coś wcześniej czytałeś co nie)

 

bez urazy

Opublikowano

Idac dalej dzis z rana wziolem sie za swe auto X5 tez 2004 218 PS.ale z czerwca miesiac produkcjii i tu Uwaga mala sensacja ja w swoim kolektoze dolotowym nie mam tych upierdliwych klapek i sprawiajacych duzo problemow.I moje pytanie brzmi jak to jest miesiac roznicy i taka radykalna zmiana w konstrukcjii kolektora,chyba mieli duzo usterek z tym zwiaznaych.

ja tez u siebe nie mam,samochod z kwietnia 2004r :mrgreen:

Ciesz sie,ze ich nie masz a nie pytaj dlaczego :norty:

Opublikowano (edytowane)
Witam,

 

i myślisz kolego że te Twoje "sensacje,rewelacje" są powodem do takiego wrzasku na forum?

 

(pisząc drugiego posta ,chyba coś wcześniej czytałeś co nie)

 

bez urazy

 

 

SPOKO -- forum właśnie po to jest aby wymieniać się spostrzeżeniami, a co dla jednych jest oczywiste - to dla innych być nie nie musi. I jakby wszyscy wszystko wiedzieli nie byłoby forum,

 

bez urazy

Jarek

Edytowane przez ROUTE 66 RIDER
Opublikowano

U mnie ich również nie ma (dzięki Bogu), samochód z czerwca 2004.

 

Filtr odmy kupisz na allegro 105 zł z przesyłką. Z tym, że pewnie w twoim modelu (czerwiec 2004 tak jak mój) jak się tam dokopiesz znajdziesz taki mały walec w środku, wykonany z filcu lub czegoś podobnego, który jest naciągnięty na plastikowy (również walec). Ten nowy który, kupiłem na allegro jest wykonany podobnie z tym, że zamiast filcu zastosowano coś przypominające gąbkę "polierutanową" (chyba tak się to pisze :) ). Co ciekawego na stronach internetowych są linki do części BMW X5 ze schematami, i jak wpisałem w zamieszczoną tam przegladarkę dane swojego X5 silnik itp., na schemacie był zupełnie inaczej wyglądający filtr odmy. Również zawór EGR wyglada tam inaczej niż w mojej beti - pewnie i w twojej skoro mamy "bez klapek".

pozdrawiam i

szerokości

Opublikowano
czy te nieszczesne klapki sa rowniez w 3.0 benzynie, bo wydaje mi sie ze w mojej z 12.2003 tez cos mi metalicznie wibruje w kolektorze podczas dodawania gazu. Czy ktos sam wymienial te klapki, gdzie je tanio kupic i czy jest to bardzo skomplikowane czy tez samemu mozna to zrobic. z gory dziekuje za rady
Opublikowano
czy te nieszczesne klapki sa rowniez w 3.0 benzynie, bo wydaje mi sie ze w mojej z 12.2003 tez cos mi metalicznie wibruje w kolektorze podczas dodawania gazu. Czy ktos sam wymienial te klapki, gdzie je tanio kupic i czy jest to bardzo skomplikowane czy tez samemu mozna to zrobic. z gory dziekuje za rady

klapki sa tylko w dieslu,wiec nie nabieraj sobie do glowy ;)

Opublikowano

Witam wszystkich, jest to mój pierwszy post na tym forum ale od dawna go przeglądam oraz korzystam z jego dobrodziejstw. :D .

lukjod napisał(a):

czy te nieszczesne klapki sa rowniez w 3.0 benzynie, bo wydaje mi sie ze w mojej z 12.2003 tez cos mi metalicznie wibruje w kolektorze podczas dodawania gazu. Czy ktos sam wymienial te klapki, gdzie je tanio kupic i czy jest to bardzo skomplikowane czy tez samemu mozna to zrobic. z gory dziekuje za rady

klapki sa tylko w dieslu,wiec nie nabieraj sobie do glowy

 

W benzynie klapek nie ma ale jest zawór DIS, ustrojstwo owo może również narobić niezłego bałaganu. U mnie problemy zaczeły sie od nierównej pracy silnika, diagnoza - do wymiany guma dolotowa do przepustnicy (sparciała i pęknięta puszczała lewe powietrze) po zakupie w ASO (57 zł) i założeniu niestety problem znikł tylko połowicznie, po dokładnych oględzinach stwierdzono że przez takie popychadełko w zaworze DISA który jest wsadzony w kolektor tez ciągnie lewe powietrze. Po wymontowaniu go z kolektora dosłownie rozleciał mi się w rękach :shock: Zawór z tego co się doczytałem ma za zadanie w zależności od obrotów kierować powietrze dłuższa lub krótszą drogą w celu maksymalnego wykorzystania momentu obrotowego silnika, składa on się z plastikowej klapki na metalowej ośce z metalowymi tulejkami a ośka była na plastikowych zabezpieczeniach i właśnie te zabezpieczenia już chyba ze starosci popękały. Strach pomyśleć jakby to wszysko poszło w kolektor :? Auto ma przejechane 168 tyś, koszt takiego zaworu w ASO to coś około 600 zł, tak że jak cos Ci rzęzi w kolektorze to lepiej to sprawdzić dla świętego spokoju bo może być różnie, u mnie to był dosłownie ostatni dzwonek. Pozdrawiam wszystkich i myślę że moje wypociny uchronią kogoś przed kosztowną naprawą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.