Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Panowie dzisiaj do moich uszu dobiegł niepokojący dźwięk otóż po przejechanych 30 km czyli samochód był nagrzany itd dobiegło tykanie i to 2 tygodnie po wymianie dźwigienek i wałka rozrządu otóż na wolnych obrotach nie tyka zaś powyżej 1.5 tys obrotów zaczyna tykać i tak aż do końca powiem że samochud jedzie normalnie odcina się przy 6.5 wcześniej przed wymianą przy 4 ... czy to normalne delikatne tykanie m40 czy czeka mnie kolejna wymiana tych elementów proszę o odpowiedzi i sugestie z góry dziękuje za pomoc.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam

 

Miałem wymieniane tak: wałek , dźwigienki ,rozrząd komplet i olej ... po tym zabiegu ucichło wszystko ale wczoraj własnie takie coś sie dzieje popychacze niebyły wymieniane a klekocze od 1.5 tys obrotów ... a czesci były od m40 wszystko nic nie było od m43 czy jakoś tak po prostu to co było zużyte wymieniłem na nowe

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

O co chodzi z tymi popychaczami z m43, Według OEM popychacze są te same co w m40, różnią się tylko dzwigienki oraz tym że w m43 nie ma pastylek miedzy popychaczem a zaworem.

To jest m43: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BE11&mospid=47424&btnr=11_1392&hg=11&fg=25

 

To jest m40: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AF51&mospid=47254&btnr=11_0434&hg=11&fg=25

 

Numery popychaczy są te same, a na schemacie do m43 nie widać by były tam jakieś pastylki.

Na forum ktoś pisał że montował popychacze om m43 i pastylki. Czy ktoś może dokładnie wyjaśnić co i jak??

Opublikowano

Witam

 

Cały myk w dźwigienkach, które w M43 mają rolki, a w M40 ślizgi. Stąd twardsza, bardziej metaliczna praca M40, co leży w uroku tego silnika.

Było na forum wiele razy, a na beemka-klubie jest opisane, co i jak. Główny problem przy zmianie dźwigienek na takie z M43 to dopasowanie odpowiednich "pastylek", trzeba je dorobić u tokarza. Szczegółów nie znam, bo tego nie robiłem - moje 316i zwypadkowano zanim się za to zabrałem.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hmmm, ciekawe, może u mnie by coś pomogło. mam nieustannie takie dziwne cykanie a walek i dzwigienki są nowe. Popychacze się odzywają od czasu do czasu wiec pewnie tęż by było trzeba je wymienić. Dzięki za odpowiedź
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A wie ktoś może jakiej grubości by miały być nowe pastylki pod dzwigienki M43?? czy jest to bardziej sprawa indywidualna pod silnik???
Opublikowano
Czyli co panowie robić to znowu czy ten dźwiek to normalka w m40 bo działa poproaswnie odcina sie przy 6.2 nic mniej nic wiecej zawracać sobie głowe czy zostawić i śmigać?
Opublikowano

Witam

 

Lej dobry olej i nie przejmuj się :cool2: Chyba, że stuka jakoś strasznie. Z doświadczenia wiem, że właściciele M40 są przewrażliwieni :mrgreen: No chyba,że Ci zaczęło stukać jak w zużytym tdsie :D Wszystko masz nowe, więc możesz spać spokojnie.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
Stuka cichutko i trzeba się dobrze wsłuchać tak że loozik :D Dzienx matiss Pozdro 6oo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.