Skocz do zawartości

Demontaż kierownicy.


pawelnak

Rekomendowane odpowiedzi

kiedys na forum tez o to pytalem i z tego co pamietam to wystarczy zdjac minus (chodzi o to zeby poducha nie wystrzelila)

 

Znalazłem tą wzmiankę o minusowej klemie w angielskim opisie wymiany kierownicy, ale wolałem się upewnić. Dzięki za odpowiedź. A przy okazji mam inny problem. Po przejechaniu kilkuset metrów (w tym czasie podczas spokojnej jazdy, trakcja jakby głupiała i próbuje "uspokoić" tor jazdy). Po czym włączają się kontrolki ASC/ABS i problem znika. Przeważnie uprzedzam te próby, wyłączając wcześniej ASC, ale wtedy (zanim zaświeci się jeszcze kontrolka ABS) przy normalnym hamowaniu czuć pod pedałem jakby działanie ABS-u (chociaż to bardziej chrobotanie). Dodam, że prędkościomierz i ekonomizer działają bez zarzutu. Komputera jeszcze B nie widział.

Może to też któryś z modułów w przednich kołach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się, że odpięcie minusa na aku jest nie po to aby poducha nie wystrzeliła - bo jak ma wystrzelić bez dopływu obydwu biegunów?

bardziej chodzi o to żeby nie wywaliło błędu poduchy, a co za tym idzie zaswieci sie kontrolka airbag w zegarach i bez wykasowania kompem nie zgaśnie.

 

jeśli chodzi o problemy abs to prawdopodobnie jeden z czujników abs, podpięcie pod kompa powinno wszystko wyjaśnić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się, że odpięcie minusa na aku jest nie po to aby poducha nie wystrzeliła - bo jak ma wystrzelić bez dopływu obydwu biegunów?

bardziej chodzi o to żeby nie wywaliło błędu poduchy, a co za tym idzie zaswieci sie kontrolka airbag w zegarach i bez wykasowania kompem nie zgaśnie.

 

jeśli chodzi o problemy abs to prawdopodobnie jeden z czujników abs, podpięcie pod kompa powinno wszystko wyjaśnić

 

Sęk w tym, że właśnie ponownie zaświeciła się kontrolka poduszki powietrznej. Jakieś 4 tygodnie temu (też świeciła się kontrolka od poduchy) polutowałem wszystko pod fotelami, widziałem też, że pod fotelem kierowcy jest założony emulator maty. Wykasowałem błąd, było dobrze do zeszłego tygodnia. Od niedawna, z okolic koła kierownicy, dochodzą dziwne dźwięki (skrzypienie, piszczenie). Postanowiłem zdemontować kierownicę i dostać się do taśmy i pierścienia ślizgowego. Wyczytałem na forum, że uszkodzenie taśmy może być przyczyną świecenia kontrolki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jak podlaczysz auto do komputera to dowiesz sie czy to tasma, mata czy jeszcze cos innego.

U mnie tak bylo ze swiecila mi sie kontrolka od air bag, a problemem byla tasma. Jakis rok temu kupilem uzywana na ebay za 40zl z gwarancja na 3 miesiace i problem sie rozwiazal. Z tego co sie orientuje nowa to wydatek okolo 400-500zl.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedys na forum tez o to pytalem i z tego co pamietam to wystarczy zdjac minus (chodzi o to zeby poducha nie wystrzelila)

 

Znalazłem tą wzmiankę o minusowej klemie w angielskim opisie wymiany kierownicy, ale wolałem się upewnić. Dzięki za odpowiedź. A przy okazji mam inny problem. Po przejechaniu kilkuset metrów (w tym czasie podczas spokojnej jazdy, trakcja jakby głupiała i próbuje "uspokoić" tor jazdy). Po czym włączają się kontrolki ASC/ABS i problem znika. Przeważnie uprzedzam te próby, wyłączając wcześniej ASC, ale wtedy (zanim zaświeci się jeszcze kontrolka ABS) przy normalnym hamowaniu czuć pod pedałem jakby działanie ABS-u (chociaż to bardziej chrobotanie). Dodam, że prędkościomierz i ekonomizer działają bez zarzutu. Komputera jeszcze B nie widział.

Może to też któryś z modułów w przednich kołach?

Pewnie któryś czujnik ABSu daje złe odczyty i przez to system wariuje. Miałem identycznie jak mi padł lewy tylny czujnik i kupiłem zamiennik za 70zł.

Licznik wtedy działał prawidłowo, ABS i ASC też, ale pedał hamulca chrobotał. Po kilku km wyłączył się ABS i ASC (po ponownym odpaleniu znowu trochę działał).

Wymieniłem czujnik na oryginał i jak ręką odjął.

Podepnij się pod kompa i sprawdź prędkości kół podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

 

Mam odczyty z Carsoft. Przepisałem co wykazał komputer

 

AIRBAG error

5 Firing circuit for belt tensioner on driver`s side

16 Belt switch, driver`s side

 

ASC/ABS error

64 Continuous control due to undefined signal interference

24 Incorrect gear wheel on one for the four wheels

67 CAN ERROR

 

Może ktoś wie co to znaczy? Samo tłumaczenie niewiele mi mówi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.