Skocz do zawartości

E39 530dA - wymiana złączy elastycznych wydechu


Langi_84

Rekomendowane odpowiedzi

Czy do wymiany złącz elastycznych wydechu trzeba zdemontować wydech od kolektora do połączenia śrubowego? Ogólnie BMW nie przewiduje wymiany samych złącz, lecz razem z katalizatorem za 3800zł.

Jak wymienialiście u siebie? Pomijając, że w warsztacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie trzeba demontować. Jak wymieniałem to je wycięli szlifierka kątową z jednej strony, z drugiej strony odkręca się śruby w kryzie i wyjmuje na wierzch, Potem do nowych złącz (dużo mocniejsze i masywniejsze niż ta g***a tektura fabryczna) z jednej strony na stole przyspawują rurę z kryzą do mocowania śrubami, z drugiej strony docinają rurki odpowiedniej średnicy i długości potem to pasują pod autem i z jednej strony spawają pod autem a z drugiej strony przykręcają śrubami do kryzy. Pamiętaj, żeby przy spawaniu zapięli Ci na auto odpowiednie urządzonko aby skoki napięcia od spawania nie wywołały w aucie wariację elektroniki (u mnie o ile dobrze pamiętam spinali klemę odpalania awaryjnego pod maską z jakąś masą budy).

Dodatkowo powiedz, żeby Ci po zamontowaniu nowych łącz sprawdzili jakość spawu na tej obejmie, która wychodzi ze skrzyni biegów i trzyma wydech - sztywniejsze nowe złącza elastyczne przy słabym spawie tej łapy powodują osłabienie/puszczenie tego spawu i potem brzęczy to pod autem i denerwuje.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Znajdź porządny zakład tłumikarski i bez problemu Ci to zrobią. U mnie też to było, zapłaciłem za wszystko 600zł i jest malinka :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapłaciłem za wszystko 600zł i jest malinka

 

Z całym szacunkiem, ale za 4 stówki mam hak, którego namiętnie szukam. Wiem, że ktoś powie, "kupił BMW", a teraz kniwka. Poprostu bardzo lubię samemu dłubać w aucie co się da. Ponadto wolę swoje spawy, niż mieć szczeście, że ktoś dobrze pospawa.

 

Dzięki Manolito i Voshon!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajdź porządny zakład tłumikarski i bez problemu Ci to zrobią. U mnie też to było, zapłaciłem za wszystko 600zł i jest malinka :cool2:

Też robiłem w porządnym zakładzie i niestety ale gość powiedział, żeby porządnie to pospawać z gwarancją musi zdemontować te rury. Za całość dałem 250 zł i jestem pewien, że robota wykonana została solidnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też robiłem w porządnym zakładzie i niestety ale gość powiedział, żeby porządnie to pospawać z gwarancją musi zdemontować te rury. Za całość dałem 250 zł i jestem pewien, że robota wykonana została solidnie.

U mnie spawali bez demontażu rur z tłumikami od kolektora wydechowego i pospawali dobrze - nic nie puszcza itp. Jak ktoś jest ogarniętym spawaczem to i na aucie to dobrze pospawa.

Kwestia fachowości tłumikarza.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.