Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy do wymiany złącz elastycznych wydechu trzeba zdemontować wydech od kolektora do połączenia śrubowego? Ogólnie BMW nie przewiduje wymiany samych złącz, lecz razem z katalizatorem za 3800zł.

Jak wymienialiście u siebie? Pomijając, że w warsztacie.

Opublikowano

Nic nie trzeba demontować. Jak wymieniałem to je wycięli szlifierka kątową z jednej strony, z drugiej strony odkręca się śruby w kryzie i wyjmuje na wierzch, Potem do nowych złącz (dużo mocniejsze i masywniejsze niż ta g***a tektura fabryczna) z jednej strony na stole przyspawują rurę z kryzą do mocowania śrubami, z drugiej strony docinają rurki odpowiedniej średnicy i długości potem to pasują pod autem i z jednej strony spawają pod autem a z drugiej strony przykręcają śrubami do kryzy. Pamiętaj, żeby przy spawaniu zapięli Ci na auto odpowiednie urządzonko aby skoki napięcia od spawania nie wywołały w aucie wariację elektroniki (u mnie o ile dobrze pamiętam spinali klemę odpalania awaryjnego pod maską z jakąś masą budy).

Dodatkowo powiedz, żeby Ci po zamontowaniu nowych łącz sprawdzili jakość spawu na tej obejmie, która wychodzi ze skrzyni biegów i trzyma wydech - sztywniejsze nowe złącza elastyczne przy słabym spawie tej łapy powodują osłabienie/puszczenie tego spawu i potem brzęczy to pod autem i denerwuje.

Pzdr.

Opublikowano
zapłaciłem za wszystko 600zł i jest malinka

 

Z całym szacunkiem, ale za 4 stówki mam hak, którego namiętnie szukam. Wiem, że ktoś powie, "kupił BMW", a teraz kniwka. Poprostu bardzo lubię samemu dłubać w aucie co się da. Ponadto wolę swoje spawy, niż mieć szczeście, że ktoś dobrze pospawa.

 

Dzięki Manolito i Voshon!

Opublikowano
Znajdź porządny zakład tłumikarski i bez problemu Ci to zrobią. U mnie też to było, zapłaciłem za wszystko 600zł i jest malinka :cool2:

Też robiłem w porządnym zakładzie i niestety ale gość powiedział, żeby porządnie to pospawać z gwarancją musi zdemontować te rury. Za całość dałem 250 zł i jestem pewien, że robota wykonana została solidnie.

Opublikowano
Też robiłem w porządnym zakładzie i niestety ale gość powiedział, żeby porządnie to pospawać z gwarancją musi zdemontować te rury. Za całość dałem 250 zł i jestem pewien, że robota wykonana została solidnie.

U mnie spawali bez demontażu rur z tłumikami od kolektora wydechowego i pospawali dobrze - nic nie puszcza itp. Jak ktoś jest ogarniętym spawaczem to i na aucie to dobrze pospawa.

Kwestia fachowości tłumikarza.

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.