Skocz do zawartości

328Ci(dotyczy wszystkich)jaka powinna byc temp. zasysanego?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wszystkich. moje pytanie dotyczy temp. powietrza zasysanego? pare dni temu podlaczylem moje BMW 328Ci do kompa i ku mojmu zaskoczeniu komp pokaza ze temperatura powietrza zasysanego wynosi 57 stopni a gdy dodaje gazu to nawet rosnie do 61 stopni. moze ja cos zle rozumuje ale moim zdaniem ta temperatura powinna malec a nie rosnac. i jeszcze jedno: jak sprawdzic przeplywomierz na kompie? chodzi mi o to ile powinien wskazywac wolnych obrotach albo na 1500 obrotow? tylko prosze nie pisac ze najlepiej to go odpiac i sie przejechac. dodam ze zainteresowalem sie tym bo wostatnim czasie auto zaczelo mi wiecej palic a mianowicie z 11 litrow na 100 poszlo na 15 teraz. dzieki

 

a i jeszcze niech mi ktos powie gdzie ten czujnik temp. powietrza zasysanego sie znajduje?

Opublikowano

Czujnik znajduje się pod listwą gdzieś nad 3-4 cylindrem w kolektorze. Przy temperaturach 30 stopni na zewnątrz i przy temperaturze silnika 90 stopni wskazania około 60 stopni zasysanego powietrza mogą być normalne. Temperatura ta spadnie jak pomiary będziesz robił w trasie. Przepływomierz można sprawdzić w DISie tam pokazuje jaką masz wartość aktualną i jaka powinna być.

 

Pozdr

Diagnoza INPA & DIS Garwolin i okolice kontakt PW

http://www.motostat.pl/user_images/21280/icon1.png

http://waldii.republika.pl/bmwdriver.gif

Opublikowano
w tym problem ze nie mam dostepu do dis-a, bo mieszkam za granica. mam tylko dostep w tej chwili do ETOSa a on pokazuje mi tylko wartosici w voltach jakie przeplywka wysyla do komputera.
Opublikowano
w tym problem ze nie mam dostepu do dis-a, bo mieszkam za granica. mam tylko dostep w tej chwili do ETOSa a on pokazuje mi tylko wartosici w voltach jakie przeplywka wysyla do komputera.
Opublikowano

Temperatura zasysanego powietrza może być wyższa od temp na zewnątrz do 30C wg DISa.

Jeśli nie masz dostępu do DISa to wepnij miernik w kable wtyczki przepływomierza i sprawdź napięcie. na wolnych obrotach powinno być powyżej 0,6V (wg DISa 0,6-1V chyba). Nie pamiętam między które piny (są 3), więc musisz popróbować ;) Możesz też przejechać się z wpiętym miernikiem i sprawdzić czy na pełnym bucie osiąga 5V (czyli max). Te wartości są dla M54, ale dla Twojego będzie raczej podobnie.

Opublikowano
na szczescie nie musze wpinac miernika w kable od przeplywki. podepne ETOSa- to jest taki komputer diagnostyczny uniwersalny do wszystkich samochodow- i na nim bedzie widac jakie napiecie daje przeplywka. wielkie dzieki za pomoc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.