Skocz do zawartości

[E82] 123d Intercooler


bodega

Rekomendowane odpowiedzi

Ja nic nie slyszalem zeby ktos w Pl robil cos wiecej niz chipa w 123d. Musisz poczytac jakies niemieckie fora, moze cos bedzie. IC w 123d jest centralny tak ? jesli tak to wystarczy zdjac zderzak, pomierzyc, sprawdzic czy da rade cos wiekszego, zrobic customa. Az tak szalejesz za dnia po miescie ze auto puchnie :twisted: ? bo wieczorkiem temp jest calkiem znośna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie znalazłem informacji o takiej modyfikacji, mamy to szczęście, że BMW robi samochody o niebo lepsze niż VAG i o ile tam wymiana malutkiego IC ma sens, tak w BMW IC jest sporo większy.

 

Z drugiej strony IC w Twoim 123d jest identyczny jak w 120d :) Można coś poszukać odrobinę większego.

 

Wsadzenie większego IC spowoduje wzrost objętości powietrza, co znów przekłada się większą turbo dziurę. Bez "dostrojenia" taka wymiana spowoduje moim zdanie spadek osiągów auta. Taka teoria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsadzenie większego IC spowoduje wzrost objętości powietrza, co znów przekłada się większą turbo dziurę. Bez "dostrojenia" taka wymiana spowoduje moim zdanie spadek osiągów auta. Taka teoria.

 

:shock: :roll: dość ciekawy wywód , cos wiesz, gdzieś coś dzwoni ale nie w tym kościele :wink:

 

 

ja bym to widział tak : większy IC to niższa temperatura zasysanego powietrza , nizsza temperatura powietrza to znaczy, że objętościowo tlenu w tej samej dawce jest więcej, więc ECU może skorygować ilośc wtryskiwanego paliwa na + jesli tak to większy moment i większa moc... proste ECU przecież działa w sprzężeniu zwrotnym z przepływomierzem i sondą lambda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym to widział tak : większy IC to niższa temperatura zasysanego powietrza , nizsza temperatura powietrza to znaczy, że objętościowo tlenu w tej samej dawce jest więcej, więc ECU może skorygować ilośc wtryskiwanego paliwa na + jesli tak to większy moment i większa moc... proste ECU przecież działa w sprzężeniu zwrotnym z przepływomierzem i sondą lambda

Ja oczywiście zgadzam się z tym co napisałeś, nie ma dyskusji. Mnie chodziło o to mając fabryczną objętość X cm^3 w chłodnicy powietrza i zastępując to 2*X cm^3 to czas potrzebny żeby wypełnić układ nie zmieni się twoim zdaniem? Co będzie z a.)ciśnieniem w takim powiększonym układzie b.) Czy przepływ wzrośnie, z maleje czy nie zmieni się? c.) Jaki wpływ na osiągi samochodu ma większy turbo lag?

Nie ma sensu zmieniać IC, nic to nie da moim skromnym zdaniem.

Podobne wątki przewijały się nawet na tym forum http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=78338 albo poczytaj coś na racingforum.pl. Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.