Skocz do zawartości

usterka nr 120-HFM sensor???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Jak w tytule - czy ktoś ma pojęcie co to takiego ten HFM sensor??? Taki błąd pokazuje komputer w moim aucie. Drugie pytanie dotyczy zaworu recyrkulacji paliwa- czy ktoś wie za co on jest odpowiedzialny i jakie daje objawy w aucie, bo taką usterkę też mam. Pozdrawiam
Tomek
Opublikowano
Witam. Jak w tytule - czy ktoś ma pojęcie co to takiego ten HFM sensor??? Taki błąd pokazuje komputer w moim aucie. Drugie pytanie dotyczy zaworu recyrkulacji paliwa- czy ktoś wie za co on jest odpowiedzialny i jakie daje objawy w aucie, bo taką usterkę też mam. Pozdrawiam

 

Hot Film Mass (Airflow) Sensor. Przeplywomierz.

 

Zawor recyrkulacji paliwa czy spalin? Bo to dwa rozne zawory. Zawor

recyrkulacji paliwa (czy tez raczej oparow paliwa) odpowiada za

odpowietrzenie zbiornika paliwa i tych czesci ukladu w ktorych moga

gromadzic sie opary paliwa. Sa one akumulowane w zasobniku z weglem

aktywnym a nastepnie za posrednictwem zaworu, raz na jakis czas

"zasysane" do kolektora dolotowego i spalane. Usterka w tym ukladzie

w zasadzie nie powoduje zadnych objawow poza efektami typu pod czy nadcisnienie przy odkrecaniu korka paliwa. W drastycznych wypadkach

moze byc slychac zalamywanie sie scianek zbiornika przy jego oproznianiu.

 

Zawor recyrkulacji spalin (montowany w niektorych samochodach

przeznaczonych na rynki z ostrymi wymaganiami dot czystosci spalin)

powoduje zawracanie do cylindra czesci spalin co powinno w teorii

powodowac nieco lepsze spalanie mieszanki, wieksza odpornosc na

detonacje i mniej toksycznych gazow w wydechu. W praktyce teraz

sie od tego odchodzi poniewaz skutecznosc jest stosunkowo niewielka.

EGR recyrkuluje tylko w pewnym zakresie obrotow i nie we wszystkich

temperaturach pracy silnika. Wplyw na prace motoru i moc - rowniez

marginalny, dlatego ze wzgledu na uproszczenie osprzetu wlasciciele

tych psujacych sie czasami zaworow decyduja sie na ich calkowite

usuniecie z ukladu bez zadnej szkody dla funkcjonowania napedu

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
Wielkie dzięki za super odpowiedź. Wynika z niej że mam znowu przepływomierz do wymiany co staje się z lekka irytujące bo to trzecia sztuka w ciągu 25tys.km. Tym razem go nie podejrzewałem, bo przy poprzednich padniętych przepływkach auto było przede wszystkim mułowate, a teraz dynamika jest ok, natomiast objawy są jedynie jak jest zimny - trochę słabo się wkręca (ale to mi się może wydawać chociaż) i trochę nierówno pracuje. Na pewno natomiast bez względu na temperaturę silnika ma wyraźne przycięcie w zakresie 1-1,5tys. obrotów, później już jest dobrze. Podejrzewałem raczej sondę lambda ale jak widać ciągle się człowiek uczy... Pozdrawiam.
Tomek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.