Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Podczas jazdy zauważyłem ostatnio jedną rzecz, mianowicie na jałowym biegu zaczęły delikatnie ,,skakać obroty'' - tj. podczas wyhamowywania ,,na luzie'' np dojeżdżając do świateł samochód ma około 900 obrotów (na oko bowiem nie mam precyzyjnej podziałki - samochód sprzed liftu)- silnik jest ledwie słyszalny w kabinie, takie obroty utrzymują się jeszcze przez kilka sekund po zahamowaniu, natomiast podczas dłuższego postoju na światłach (jałowy bieg) - po kilku sekundach (2-4s) obroty spadają do około 800 co jest widoczne na obrotomierzu i odczuwalne również organoleptycznie - na słuch, bowiem wzrasta charakterystyczny terkot silnika.

 

W momencie omawianego ,,skoku/zafalowania obrotów'' z 900 na 800 - wzrasta jeszcze chwilowe zużycie paliwa - co jest widoczne na wskaźniku chwilowego zużycia, który przesuwa się z 0 na około 10-15 (gdy dojeżdżam na luzie do świateł wyhamowując zużycie chwilowe wynosi 0). |Opisana sytuacja ma miejsce po zatrzymaniu pojazdu, gdy stoję na tzw. luzie

 

Czy ktokolwiek spotkał się z taką sytuacją i czy jest to jakiś problem wymagający wizyty w serwisie? Dodam, że poza opisanym spadkiem/zafalowaniem obrotów z 900 na 800, podczas kontynuowania postoju na jałowym biegu, obroty się nie zmieniają i pozostają na poziomie około 800.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Dzięki za odpowiedź. A czy u kolegi silnik od samego początku pracował w taki sposób? Ja nie jestem w stanie sobie przypomnieć czy tak było, w czasie zakupu starałem się zwracać na tyle rzeczy uwagę, że akurat tego nie pamiętam. Generalnie dobrze, że obroty nie ,,skaczą'' już po zatrzymaniu i spadku do około 800. Nie wiem tylko czy takie zafalowanie to standard, ale miło przeczytać, że nie jest to odosobniony przypadek :)
Opublikowano
To normalne mam tak samo. Odnosnie spalania - takze poprawnie, gdy wrzucasz na luz pewna stała dawka paliwa jest pompowana, wraz ze zwalnianiem wskaznik pokazuje iz paliwa tego w stosunku do szybkosci jazdy jest spalane coraz wiecej itd az do całkowitego zatrzymania i wskaznik przelatuje na 0. Podjezdzajac nastepnym razem wyhamuj sobie silnikiem i biegami do 0 wtedy wskazówka sie nie dzwignie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.